Pripažinkime – juk daugelis iš mūsų, vedžiodami užsienio svečius po Vilniaus senamiestį, sau manome: na, taip, nelabai įspūdinga ta mūsų Gedimino pilis, Valdovų rūmai – netikri, bet ką darysi, o nacionalinė dailės galerija – nedidukė… Bet juk tai mūsų, svečiai savo sąmonėje įves atitinkamą koeficientą ir tikrai girs. Trokštame būti pagirti ir gardiname kiekvieną savo pasakojimo sakinį žodeliu „very“ netaupydami.
To naujajam Valstybės pažinimo centrui nereikia. Istorija čia pristatoma kaip faktas, paprastai ir įtaigiai, simboliais ir triukais, Z kartai priimtinais lygiai taip pat, kaip ir, tarkim, S kartai, jei tokia buvo. Retrogradiškas čia tik pats pavadinimas, savo patosu disonuojantis su ramia ir kartu žaisminga interjero atmosfera.
Šilti, tačiau geometriškai preciziški faneriniai kontuaro, laiptų, poilsio baldų inkliuzai, ryškios akcentinės sienų plokštumos, moderni informacijos grafika, net anamorfinis Georgesʼo Rousseʼo stiliumi įkomponuotas žodis „susitarimo“ – kiekvienas atskirai nebūdami naujovė ar atradimas, kaip visuma tiksliai pataiko atsakyti į kausimą, ar Lietuvos muziejai gali būti kitokie, nei XX amžiuje. Taip! Kartu interjeras išlieka dalykiškas ir neutralus, o jo elementų medžiagiškumas nerodo pretenzijos oriai senti kartu su eksponatais.
Tai, kad užsakymas suprojektuoti muziejų Prezidentūroje atiteko „Processoffice“, pagarsėjusiems konceptualiais ir netradiciškais, tačiau visuomet inteligentiškais sprendimais, yra visų mūsų sėkmė. Turime muziejų, kuris kartu su numatytais objektais eksponuoja pasaulio interjero dizaino dabartį.
Gal šiek tiek net ateitį.