Gurmaniški papuošalų kūrėjų planai

Gurmaniški papuošalų kūrėjų planai

„Okiiko“ aksesuarų kūrėjai Laura Tulaitė ir Eivaras Rastauskas šiuo metu svajoja sukurti saldainių liniją. Apie papuošalų ir saldumynų sąsajas šeimyninis dizainerės ir architekto tandemas pasakoja IQ.

„Prieš penketą metų panorę atitrūkti nuo protinio darbo sugalvojome kažką kurti savo rankomis. Išėjo dekoratyvūs ordinai – dovanos sau ir kitiems už tam tikrus nuopelnus, – vienas per kitą pasakoja drauge juos sumanę vyras ir žmona. – Taip pamažu išsirutuliojo segių linija „Asorti“, savo estetika primenanti vienoje dėžutėje supakuotus skirtingų formų bei įdarų saldainius.“ Šiuo metu – tai ypač populiari aksesuarų kolekcija, kurią sudaro įvairių spalvų ir skirtingų abstrakčių formų segės, auskarai ir kt.

Nesudėtingų geometrinių formų – širdutės, kryžiuko, žiedo ir kt. – aksesuarai jau kelerius metus kaip magnetas traukia stilingųjų žvilgsnius. Kaip kūrėjai sako – nuo trijų vaikų mamos iki kariuomenės tarnautojo ar verslininko. „Nuostabu stebėti, kaip iš gausios 140 variacijų „Asorti“ papuošalų kolekcijos žmonės renkasi patinkantį sau ar dovaną kitam – tuo metu jie tarsi medituoja: analizuoja, kokia forma labiau tiktų prie būdo – aptaki ar aštresnė, kokia spalva ar kelių aksesuarų kombinacija geriau atspindėtų asmenybę ir stilių…“ – pasakoja L. Tulaitė.

Taigi iš plastiko, medžio ir metalizuotų detalių pagaminti papuošalai, atpažįstami gatvėje kaip prekės ženklo „Okiiko“ kūrinys, E. Rastauską ir L. Tulaitę paskatino grįžti prie „Asorti“ idėjos ištakų – suvenyrinių saldainių asorti – ir artimiausiu metu svajoja šį sumanymą įgyvendinti. Drauge taip pat rezga planus kurti rankines, pinigines, interjero puošmenas ar net menines instaliacijas. „Nors nė viena iš „Okiiko“ aksesuarų linijų nėra baigtinė, o nuolatos tobulinama, pildoma, vis dar ieškome naujų formų savo idėjoms įgyvendinti. Mus labiausiai domina dizainas – tiek mados, tiek interjero, netgi saldainių ar tortų“, – vienas kitam antrina Eivaras ir Laura.

Tačiau šiuo metu visą savo laisvalaikį, liekantį nuo pagrindinės veiklos – architektūros ir reklamos dizaino, kūrybinga šeima skiria kelioms papuošalų linijoms. Tai jau minėta minimalistinė „Asorti“ kolekcija, grafiškiausia – „Komplikacija“ (šiuose papuošaluose matomi personažai atvaizduoja kasdienes šiuolaikinės asmenybės gyvenimo istorijas, kuriose pinasi stilizuotos šeimos, darbo, buities scenos), „Kolioras folklioras“ – aksesuarai iš audinių su varijuojančiais kasos motyvais, „Connections“ linija, savita skirtingų medžiagų, spalvų, tekstūrų ir linijų žaisme, bei „Holly Sweetness“ – naivokų, žaismingų papuošalų kolekcija.

Žmonai ir vyrui tandeme dirbti itin lengva, nes tiek kūryboje, tiek gyvenime jie papildo vienas kitą, supranta iš pusės žodžio ar net mimikos. „Aš esu chaotiška, prikuriu eskizų, sugalvoju įvairiausių idėjų, o Eivaras jas kruopščiai išgrynina, padeda materializuoti“, – sako L. Tulaitė. Japoniškai skambantis „Okiiko“ pavadinimas („Oki“ šioje kalboje reiškia atvirą jūrą), kaip pasakoja kūrėjai, kilo iš optimistiškai nuteikiančio žodelio „Oki“, o kadangi jie esą dviese, tai sumanė panaudoti veidrodinį žodžio žaismą.

Nors tai simboliškai įprasmina gražią – vienas kito atspindėjimo, papildymo – idėją, Lauros ir Eivaro teigimu, jų prekinio ženklo pavadinimas kilo ekspromtu, kaip ir žaismingi lietuviški bei angliški papuošalų linijų pavadinimai. „Svarbiausia, kad žodžio skambesys ir prasmė išreikštų tai, ką siekiame pasakyti savo kūryba“, – tikina L. Tulaitė.

O pasakyti norima tai, kad papuošalas turi būti džiuginantis, bet neįpareigojantis, lengvai derinamas ir charakteringas. Būti atpažįstamu prekiniu ženklu „Okiiko“ kūrėjams atrodo kur kas svarbiau nei madingu – mada keičiasi mažų mažiausiai kas pusę metų, o stilingų Lauros ir Eivaro aksesuarų žmonės nori ne vienus metus: grįžta seni klientai, ateina nauji.

„Tai žmonės mus motyvuoja kurti, eiti į priekį: būna, kad atrodo – viską mesi – ir štai kaip tik tuo metu ateina besidomintys, užplūsta užsakymai – lyg ženklas, jog dar ne laikas… Taigi ne tik kuriame toliau, bet ir sugalvojame vis naujų idėjų“, – sako E. Rastauskas. Lietuvoje ir užsienyje pamėgtų, kone universaliais tapusių stilingų aksesuarų populiarumo ir sėkmės recepto tandemas išduoti negali, nes tiksliai nežino. Tik spėja, gal tai labai gera energija, persiduodanti nuo jų rankų, kurios prisiliečia prie kiekvieno „Okiiko“ papuošalo.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų