SEKUNDE.LT ARCHYVŲ nuotr.

Natūralių ir dirbtinių eglučių perkama daugiau nei anksčiau

Natūralių ir dirbtinių eglučių perkama daugiau nei anksčiau

Iki Kūčių ir Kalėdų likus dviem savaitėms, prekybininkai teigia, kad lapkritį iškritus pirmajam sniegui visuomenė suskubo ruoštis šventėms ir pirkti medelius, dažnai didesniais kiekiais nei 2022 metais.

Visgi, nors medelynai teigia, kad žmonės mieliau renkasi natūralias egles ir kėnius, kai kurie prekybos tinklai ir prekybos centras „Ikea“ pastebi – auga ir dirbtinių eglių pardavimai.

Anksti pradėjo

Kaip teigia Valstybinių miškų urėdijos (VMU) Raudondvario medelyno vadovė Renata Vaškevičienė, 2023 metais lietuviai suskubo pirkti medelių vos iškritus sniegui. Taip pat, pasak jos, pastebima, kad siekdami didžiausio pasirinkimo tarp vazonuose pasodintų eglių žmonės stengiasi jas įsigyti kuo anksčiau.

„Šiais metais kalėdinių eglučių prekyba prasidėjo truputį anksčiau nei įprastai. Pirmieji pirkėjai renkasi eglutes, pasodintas į vazonus. Nusipirkę eglutę vazone žmonės dažnai ją laiko namuose, o puošia tik atėjus šventiniam laikotarpiui. Pirkėjai skuba nusipirkti eglutes anksti, kol yra didžiausias eglučių vazonuose pasirinkimas“, – Eltai teigė R. Vaškevičienė.

„Įtaką anksčiau prasidėjusiai prekybai tikriausiai padarė anksti atkeliavusi žiema, pasirodęs pirmasis sniegas pažadino šventinę nuotaiką“, – pridūrė ji.

Išdžiūva dar iki Kalėdų

Tuo metu Mačių medelyno vadovas Vytenis Mačys nepastebi, kad lietuviai anksčiau pirktų medelius. Esą perkančiųjų srautai jau kelis metus padidėja lapkričio pabaigoje, pačioje gruodžio pradžioje.

Tačiau, anot jo, keičiasi tam tikri įpročiai – žmonės daug mieliau perka kėnius, nors šie atvežti medžiai kertami dar spalį, tad dažnai išdžiūva dar iki Kalėdų.

„Kėniai gan stipriai išpopuliarėjo – jie labai pigūs, galbūt taip neduria, neturi tokio kvapo, kaip eglės. Visgi, jie greitai sudžiūsta, nes į Lietuvą ir panašias šalis pirmiausiai veža spalio mėnesį kirstus medžius. Tai žmonės pasistato kambaryje, medis džiūsta, nukrenta spygliai, nulinksta šakos. Gaunasi, kad turi pirkti ir puošti kitą. Jeigu šviežiai būtų kirstas, galbūt viskas būtų kitaip“, – Eltai aiškino V. Mačys.

Medelyno vadovas taip pat pabrėžė, kad natūralių medelių pardavimo kiekiai su laiku tik auga. Jo manymu, lietuviai „nori prieš šventes turėti kažkokį natūralumą“.

„Įtaką anksčiau prasidėjusiai prekybai tikriausiai padarė anksti atkeliavusi žiema, pasirodęs pirmasis sniegas pažadino šventinę nuotaiką.“

R. Vaškevičienė

Perka ir vazonuose

Augantį lietuvių norą pirkti natūralias, o ne dirbtines egles, paantrina ir Kalėdinių eglučių ūkio vadovė Jurgita Puporienė, anot kurios populiarėja formuotos miško eglės. Taip pat, jos teigimu, vis daugiau pirkėjų taip pat perka vazonus ir siekia išlaikyti gyvus medelius.

„Populiarėja natūralios miško eglės. Bet mūsų yra formuotos, gražios, tankios. Tai žmonės labai žavisi jų grožiu, žalumu ir kvapu ir šviežumu. Taip pat daug kas nori pirkti vazonus, tikisi pasodinti, kad prigis“, – sakė J. Puporienė.

Prekybos tinklai fiksuoja augimą

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė pastebi, kad perkami ne tik kėniai ar sidabrinės eglės, kurie jau tapę populiariausiais medžiais, bet ir lapkričio–sausio mėnesiais augančios puansetijos bei mažesni medeliai.

Šių pardavimas, pasak jos, išaugęs net dvigubai.

„Šiemet turėsime vazone augintus kėnius ir sidabrines egles, kuriuos po švenčių galima išsodinti. Turime 150–200 cm aukščio kirstų kėnių. Minėti medeliai prekyboje pasirodė prieš savaitę, bet pardavimai jau įsibėgėja. Puansetijų ir mažesnių kalėdinių medelių pardavimai yra išaugę dvigubai, lyginant su praėjusiais metais“, – Eltai teigė ji.

Tuo metu „Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė pastebi, kad nors pirkėjai pradėjo dar lapkritį pradėjo pirktis ir puošti egles, tiek natūralias, tiek dirbtines, jie tapo daug jautresni kainoms – apie trečdalis ketina šventėms išleisti mažiau.

„Apklausėme beveik 900 pirkėjų, tarp kurių 47 proc. teigia, kad jų Kalėdų biudžetas bus toks pats, kaip praėjusiais metais, 27 proc. apklaustųjų ketina išleisti mažiau. 38 proc. respondentų teigia, kad jiems taupyti padeda dovanų ir maisto planavimas bei pirkimas iš anksto, 31 proc. atsakė, jog jiems taupyti leidžia pasinaudojimas akcijomis“, – komentavo E. Krasnauskienė.

Ji taip pat pastebi, kad didėja ir dirbtinių eglučių pardavimai – jie 18 proc. didesni nei 2022-aisiais.

Galiausiai „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pastebi, kad žmonės pradeda anksčiau ieškoti Kalėdinių dovanų, dekoracijų ir eglučių.

Anksčiausiai iš prekeivių – dar spalį Kalėdinę prekybą pradėjusi parduotuvė „Ikea“ praneša, jog šventinio pirkimo sezonas jų atveju suvėlavo: dėl šilto rudens rengimasis žiemos šventėms prasidėjo šiek tiek vėliau.

Visgi „Ikea“ korporatyvinių paslaugų vadovė Baltijos šalims Renata Dantė praneša, kad dekoracijų ir dirbtinių eglučių pardavimai auga, o bent penktadalis klientų praneša, kad ruošiantis Kalėdoms pasiruošę išleisti daugiau.

„Šiemet dirbtinių eglučių bei kalėdinių dekoracijų pardavimai augo. Taip pat matome, kad nors kalėdinė eglė išlieka esminiu švenčių atributu, Lietuvos gyventojai vis daugiau dėmesio skiria visų namų papuošimui, 40 proc. respondentų „Ikea“ kalėdinio tyrimo metu minėjo, kad dekoruos namus – užžiebs girliandas, žvakes, puoš skirtingas gyvenamąsias erdves. Kone penktadalis mini, kad namų puošimui šiemet planuoja išleisti daugiau“, – Eltai aiškino R. Dantė.

Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų