G. KARTANO nuotr.

Tiltą gelbės spalvotomis linijomis

Tiltą gelbės spalvotomis linijomis

Panevėžyje prasidėję gatvių ženklinimo darbai neaplenkė ir Nemuno gatvėje esančio tilto, daugeliui vairuotojų tai sukėlė nuostabą.

Panevėžiečiai juokauja, kad taip ryškiai išpieštomis geltonomis linijomis tikriausiai bandoma dangstyti tilto dangos defektus.

Ribos eismą

Iš tiesų geltonai išdažyta tilto danga – vienas iš būdų tiltą gelbėti nuo per didelių apkrovų, ypač kai per piką prie Nemuno, Pušaloto, S. Kerbedžio, J. Janonio gatvių žiedo nusidriekia automobilių spūstys.

Savivaldybė tikisi, kad tokia priemonė Nemuno gatvės tiltą padės apsaugoti nuo deformacijų, kol jis sulauks remonto.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, 1976-aisiais statyto Nemuno gatvės tilto remontui pradėta ruoštis jau prieš gerus porą metų, padarytas ir paprastojo remonto projektas, tačiau paaiškėjo, kad tilto būklė daug prastesnė, nei manyta.

Nuo pat pastatymo tiltas tebuvo kosmetiškai palopomas.

Pasak direktoriaus, šiuo metu avarinė tilto būklė likviduota, tačiau iki pasirodant jį remontuoti turintiems kelininkams, ekspertizę atlikę specialistai rekomendavo riboti apkrovas. Jau kurį laiką ant tilto ribojamas automobilių greitis, tačiau to, pasirodo, nepakanka.

„Piko metu matome, kad link žiedo susidaro kamščiai. Dėl to nuspręsta dalyje tilto nubraižyti geltonų linijų tinklą, kuris turėtų riboti automobilių srautus – toje vietoje draudžiama sustoti. Vairuotojai turi įvertinti situaciją – jei mato, kad ant tilto jau yra automobilių spūstis, turėtų sustoti prieš geltoną žymėjimą“, – aiškino T. Jukna.

Nuo per didelių apkrovų tiltą bus bandoma saugoti nauju žymėjimu, tačiau kai kuriems vairuotojams geltonai išpieštos linijos – nė motais. G. KARTANO nuotr.

Nuo per didelių apkrovų tiltą bus bandoma saugoti nauju žymėjimu, tačiau kai kuriems vairuotojams geltonai išpieštos linijos – nė motais. G. KARTANO nuotr.

Galerija

Gąsdina vilkikai

Pasak administracijos direktoriaus, daugiausia nerimo kelią sunkiasvorių eismas.

Nemuno gatvės tiltu vilkikų ir kitų sunkvežimių eismas gana intensyvus. Kai kuriais atvejais vilkikų svoris siekia ir keturiasdešimt tonų ar net daugiau. Ant tilto sustojus ne vienam vilkikui, kyla grėsmė statinio konstrukcijoms.

„Blogiausia, kai ant tilto stovi vilkikai ir sunkiasvorės transporto priemonės, todėl tos apkrovos dažnai būna didesnės, nei rekomenduojama. Būtų gerai, kad visi vairuotojai laikytųsi Kelių eismo taisyklių ir tilto neperkrautų“, – sakė T. Jukna.

„Su rangovu dar iki galo neišsiaiškinome, ar tiltą jie žada tvarkyti, ar ne.“

T. Jukna

Tvarkytojų teks palaukti

Po Nemuno gatvės tilto ekspertizės paaiškėjus, kad jo būklė prastesnė, nei buvo manoma, atlikti skubūs darbai – sustiprintos kolonos ir laikančiosios konstrukcijos. Šiuo metu, pasak T. Juknos, rengiamas naujas tilto tvarkymo projektas ir bus ieškoma rangovų.

„Paprastojo remonto projektas nebetinka. Kai kilo abejonių, buvo pasamdyti ekspertai. Jie patvirtino, kad tilto būklė blogesnė, nei manyta prieš dvejus metus pradėjus projektavimo darbus“, – kalbėjo T. Jukna.

Pasak administracijos direktoriaus, kad ir kaip norima paskubinti, darbininkų ant tilto dar negreit pamatysime.

Vien projektavimas geriausiu atveju bus baigtas dar po metų. Tik tada Savivaldybė galės imtis ieškoti rangovų.

„Tai labai sudėtingas projektas, nes plika akimi pamatyti trūkumus labai sunku. Teks atidengti tilto konstrukcijas, nuimti viršutinę dangą, kad galima būtų įvertinti tikrą situaciją. Be kitų metų darbai tikrai neprasidės“, – sakė T. Jukna.

Planuojama, kad per remontą tiltas nebus uždarytas, rekonstrukcijos darbai bus atliekami etapais.

Didžiausią nerimą specialistams kelią sunkiasvorių transporto priemonių eismas Nemuno gatvės tiltu. G. KARTANO nuotr.

Didžiausią nerimą specialistams kelią sunkiasvorių transporto priemonių eismas Nemuno gatvės tiltu. G. KARTANO nuotr.

Galerija

Šaukiasi atnaujinami

Kartu su Nemuno gatvės tiltu rengiamas ir J. Biliūno g. tilto remonto projektas. Kaip teigė T. Jukna, jo būklė taip pat prasta. Anksčiau planuota jį remontuoti kartu su „Ekrano“ marių užtvanka. Visgi po pastarosios gedimo praėjusią vasarą, kai patvino per miestą tekantis Nevėžis, užtvanką suremontuoti, modernizuojant jos valdymą, prireikė gerokai anksčiau.

„Praktiškai visus Panevėžio tiltus reikia tvarkyti. Ir ne tik tiltus, bet ir viaduką per geležinkelį Pramonės gatvėje. Tačiau kitų tiltų būklė dar nėra tokia bloga, remonto jie dar gali palaukti. Pirmiausia bus tvarkomi Nemuno ir J. Biliūno gatvių tiltai“, – kalbėjo T. Jukna.

Kiek galėtų kainuoti šių tiltų rekonstrukcija, pasak administracijos vadovo, dar anksti kalbėti.

Jei paaiškės, kad teks keisti laikančiąsias konstrukcijas, investicijos bus nemažos ir jų teks ieškoti Savivaldybės biudžete.

„Kalbame apie milijonines lėšas. O dar paprastai atsiranda nenumatytų dalykų, paaiškėja, jog reikės daugiau atlikti darbų, nei suplanuota, tenka koreguoti projektus ar net rengti visiškai naujus. Neatidengus tam tikrų konstrukcijų, negalima įvertinti tikrosios būklės. Geriausia būtų statyti visiškai naujus tiltus, bet tam Savivaldybės biudžetas nėra pajėgus“, – teigė T. Jukna.

Su rangovais neišsiaiškino

Dar vienas galvos skausmas – pėsčiųjų tiltas, jungiantis Bendruomenių rūmų prieigas ir A. Jakšto gatvę.

Pagal Savivaldybės sutartį su rangovu – įmone Panevėžio statybos trestu šis turi būti baigtas tvarkyti iki kito pavasario, tačiau darbai dar nė neprasidėję.

„Su rangovu dar iki galo neišsiaiškinome, ar tiltą jie žada tvarkyti, ar ne. Buvo žadama, kad darbai bus pradėti, bet, kaip matome, nevyksta. Jeigu pasibaigus laikui pėsčiųjų tiltas nebus sutvarkytas, teks situaciją spręsti per teismą. Dar laiko turime iki pavasario“, – sakė T. Jukna.

Panevėžyje per Nevėžį veda net aštuoni tiltai. Kapitališkai suremontuotas tik vienas jų – 2015-aisiais atnaujintas pėsčiųjų tiltas Kultūros ir poilsio parke.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų