P. Židonio nuotr.

Gatvės rekonstrukcija – per sukąstus dantis

Gatvės rekonstrukcija – per sukąstus dantis

Jau daugiau kaip savaitė panevėžiečiai ir miesto svečiai priversti planuotis kitus kelionės maršrutus – arterinė Smėlynės gatvės atkarpa nuo geležinkelio pervažos iki Šiaurinės gatvės žiedo uždaryta rekonstrukcijai. Nors Panevėžio miesto savivaldybė informavusi, kad kantrybe teks apsišarvuoti iki rugsėjo, jau sulaukta skundų – ir net ne iš vairuotojų.

Šalia rekonstruojamos atkarpos įsikūrę verslai prašo ieškoti galimybių bent iš dalies atverti Smėlynės gatvę ar kitaip organizuoti darbus, mat dėl kliūčių juos pasiekti krenta apyvarta. Tokios gyvybiškai svarbios europinės magistralės tvarkymo darbai turėtų vykti daug sparčiau – it bičių avilyje, bet visoje atkarpoje galima sutikti vos kelis darbininkus.

Kaip pasakojo su pretenzija į Panevėžio miesto savivaldybę kreipęsis parduotuvės „Šilojus“ direktorius Aivaras Griciūnas, Smėlynės gatvę būtina tvarkyti, tačiau kaip vykdomi rekonstrukcijos darbai, kelia pasipiktinimą.

„Praėjusiais metais Smėlynės gatvės rekonstrukciją iškentėjome dantis sukandę – suprantame, kad ją tvarkyti reikia, tuo be galo džiaugiamės. Tačiau matydami, kaip vyksta darbai, negalime tylėti“, – sako A. Griciūnas.

Tapo nepasiekiami

Anot pašnekovo, jų įmonė prekiauja sodo ir daržo technika. Pavasaris jiems yra tikrasis Kalėdų metas, kai pardavimai išauga kelis kartus. Deja, šis tapo išskirtiniu – ir ne gerąją prasme: net ir nuolatiniai klientai, negalėdami pasiekti parduotuvės, renkasi alternatyvas.

„Sakoma, kad verslininkams, kaip ir ūkininkams, vis negerai, bet mes pirmą kartą kreipėmės į Savivaldybę“, – kalbėjo A. Griciūnas.

Jo teigimu, praėjusiais metais dėl Smėlynės gatvės uždarymo įmonės apyvarta krito apie 15 procentų.

„Tai daug, nes, nenorėdami prarasti gerų darbuotojų, privalome kelti atlyginimus ir jiems. O pavasaris yra tas metas, kai sulaukiame daugiausia klientų“, – pabrėžia verslininkas.

Didžioji dalis tų klientų – rajono gyventojai, nes miestiečiai dažniausiai turi tik nedidelį sklypelį, kuriam prižiūrėti galingos technikos nereikia.

Nuo Kupiškio pusės pirkėjų dar atvyksta, o važiuojantieji nuo Pasvalio, anot A. Griciūno, parduotuvę jau aplenkia.

Be to, anksčiau sunkiąją techniką atvežti iš sandėlių užtrukdavo iki penkių minučių, o dabar prireikia pusvalandžio.

„Net ištikimiausi klientai atsiprašinėja, kad dėl nepatogaus privažiavimo yra priversti rinktis kitas prekybos vietas. Nors mūsų siūlomos paslaugos kokybiškos, per daug rūpesčių atvykti iki mūsų“, – tokius paaiškinimus vis dažniau girdi A. Griciūnas.

Verslininkai piktinasi, kad uždarytoje Smėlynės gatvėje kasdien darbuojasi vos keli darbuotojai, o ir tie patys kloja tik šaligatvius, tad kelia klausimą, ar tikrai racionalu drausti automobilių eismą. P. Židonio nuotr.

Renkasi lengviausią sprendimą

Savivaldybės prašoma ieškoti galimybės palikti privažiavimus arba leisti Smėlynės gatve važiuoti po darbo ar savaitgaliais, kai gatvėje nedirbama.

Perkelti ar uždengti ženklus, anot A. Griciūno, galėtų ir patys kelininkai.

„Tik ženklus reikia perstumdyti, patraukti, o pačioje gatvėje neatsirado jokių kliuvinių ar trukdžių. Jeigu būtų galima gatvėje eismą atnaujinti savaitgalį, būtų labai gerai. Nors šeštadieniais mes dirbame tik pusdienį, bet mums tai būtų didžiulė pagalba. Dabar Smėlynės gatvės ruože iki Paliūniškio gatvės nėra vykdomi jokie darbai, tai kodėl negalima šios atkarpos palikti neuždarytos“, – nesuprantama verslininkui.

Jo tvirtinimu, nors gatvė uždaryta jau daugiau kaip savaitė, kasdien joje darbuojasi vos keturi penki žmonės. Šiuo metu klojamas šaligatvis – važiuojamosios dalies danga net neliečiama.

„Gatvės pagrindai padaryti, komunikacijos pakeistos, tereikia galutinės asfalto dangos. Kodėl negali gatvės atidaryti savaitgalį ar pasibaigus oficialiai kelininkų darbo dienai? – svarsto A. Griciūnas. – Praėjusią savaitę buvo keičiami elektros stulpai. Sutinku, kad tokiu atveju eismas nėra galimas – saugumas turi būti prioritetas, viskas čia suprantama. Bet juk šie darbai buvo atliekami kelias dienas. Atkarpose, kuriose nedirbama, tikrai būtų galima leisti eismą.“

Pasak pašnekovo, Smėlynės gatvė yra viena pagrindinių miesto arterijų – joje darbai turėtų vykti sparčiai, kad gyventojai ir verslas patirtų kuo mažiau nepatogumų.

„Žinoma, paprasčiausia yra uždaryti gatvę ir nesukti galvos – vyksta darbai, pakentėkite. Bet juk tai pagrindinė gatvė, ne koks aklagatvis“, – nesuprantama A. Griciūnui. Jis įsitikinęs, kad niekas tiesiog nenori ieškoti sprendimų.

„Atidavė rangovui ir viskas. O norisi, kad būtų atsižvelgta ir į verslo bei žmonių poreikius. Būtume dėkingi už bet kokią galimybę bent iš dalies atnaujinti eismą“, – sako verslininkas.

Ne pirmas skundas

Miesto Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Darius Linkonas „Sekundei“ patvirtino jau susipažinęs su gauta pretenzija. Tačiau ar šioje situacijoje yra galimybė atliepti verslo poreikius, kol kas pasakyti negalintis.

Kai susirinks darbo grupė, kurioje bus ir rangovo atstovai, tik tuomet bus sprendžiama dėl galimų pokyčių.

D. Linkono teigimu, šiemet tai pirmasis toks skundas, bet praėjusiais metais jų sulaukta ir iš Smėlynės gatvėje įsikūrusios degalinės, taip pat Rožyno prekybos centro.

„Pretenzijų esame gavę ir anksčiau – verslininkai skundėsi, kad neva dėl sunkesnių susisiekimo sąlygų verslo partneriai atsisako su jais bendradarbiauti, todėl netenkama dalies uždarbio. Tąkart darbo grupė buvo priėmusi tam tikrus sprendimus, o kaip bus šiuo atveju, dar negaliu atsakyti“, – pakartojo Statybos skyriaus vedėjas.

Pasak D. Linkono, prioritetas yra šioje gatvės atkarpoje dirbančiųjų saugumas ir sveikata. O darbų išties laukia nemažai – išmontuoti senus elektros stulpus, pabaigti kloti asfalto dangą, įrengti šviesoforų postą Smėlynės ir Paliūniškio gatvių sankryžoje, pabaigti kloti šaligatvius.

„Kaip atrodytų, kai darbininkai traukia sunkų stulpą, o pro šalį skrieja automobiliai? Manyčiau, kad visų saugumas turėtų būti svarbiausia. O gatvę atidaryti po darbo valandų ar savaitgaliais nėra racionalaus sprendimas, kas imsis eismo organizavimo, kas keis ženklus, jeigu darytume išimtis“, – kalbėjo D. Linkonas.

Kai susirinks darbo grupė, kurioje bus ir rangovo atstovai, tik tuomet bus sprendžiama dėl galimų pokyčių. P. Židonio nuotr.

Nenori chaoso

Pasak Statybos skyriaus vedėjo, skirtingai nei praėjusiais metais, kai rekonstrukcijai taip pat buvo uždaryta Smėlynės gatvė, šįkart tokių didelių spūsčių nėra – automobilių srautai pasiskirstė Rožyno mikrorajono gatvelėse tolygiai.

Rangovas nereiškia jokių pretenzijų, kai vietos gyventojai kerta uždarytą Smėlynės gatvę, bet atsiranda nemažai piktybiškų vairuotojų, nepaisančių draudžiančių ženklų ir vis tiek ja važiuojančių. Pasitaiko ir tokių, kurie, trumpindami kelią, net kerta privačius sklypus ar važiuoja grioviais. Tad galima tik įsivaizduoti, koks kiltų chaosas, jeigu Smėlynės gatvę būtų leidžiama kirsti tam tikromis valandomis ar dienomis.

„Galbūt tą atkarpą iki Paliūniškio gatvės pavyks greičiau baigti, bet dar nieko negaliu konkrečiai atsakyti, – verslininkams pažadų nebarstė D. Linkonas. – Žinoma, gal bus šiek tiek prarasta klientų, bet gal geriau pakentėti kelis mėnesius negu kankintis iki metų pabaigos.“

Svarbi jungtis

Smėlynės gatvės tvarkymas vyksta keliais etapais.

2022 metų vasarą pradėta tvarkyti apie 800 m jos dalis nuo Šiaurinės gatvės sankryžos iki pat miesto ribos. Dabar panevėžiečiai ir miesto svečiai čia gali naudotis naujai išasfaltuota 4 eismo juostų gatve.

Įgyvendinant projektą numatoma atnaujinti iš viso apie 2 km ilgio ruožą nuo geležinkelio pervažos ir miesto ribos.

Šiam projektui iš viso skirta beveik 3,7 mln. eurų, šiemet dar papildomai skirti 772 tūkst. 200 eurų iš valstybinės Kelių priežiūros ir plėtros programos.

Šiemet turėtų būti baigtas kapitališkai remontuoti ruožas nuo geležinkelio pervažos iki Smėlynės gatvės ir Šiaurinės gatvės žiedinės sankryžos. Bus tęsiami pernai pradėti darbai – ant jau įrengto pagrindo klojamas antras ir trečias asfalto dangos sluoksniai, įrengiamas pėsčiųjų ir dviračių takas, mažoji architektūra, eismo saugumo priemonės, atnaujinamas apšvietimas, dalis lietaus nuotekų tinklų.

Su europine magistrale „Via Baltica“ besijungianti Smėlynės gatvė miesto teritorijoje pratęsia „Via Balticai“ priklausantį kelią A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Ji yra pagrindinė jungtis Rygos link važiuojančiam keleiviniam ir krovininiam transportui, per parą ja vidutiniškai važiuoja daugiau kaip 16 000 transporto priemonių.

Komentarai

  • Kiekvieną darbo dieną palikusi automobilį Alyvų gatvėje pėstute kirtusi Smėlynės gatvę einu į darbovietę Paliūniškio gatvėje. Bet kol kas šioje Smėlynės gatvės remontuojamoje atkarpoje ją vėl uždarius nemačiau nei vieno besudarbuojančio kelininko. O tuo labiau keliamo elektros stulpo. Kodėl ši sankryža uždaryta? Šioje vietoje kol kas nevyksta jokie darbai. O mes gyvenantys Rožyne ir dirbantys Paliūniškio gatvėje turime vos ne pro Piniavą važiuoti į darbą.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų