pexels.com nuotr.

Produktų, krovinių pakavimo ir ženklinimo svarba B2B rinkoje

Produktų, krovinių pakavimo ir ženklinimo svarba B2B rinkoje

Kiekvienam verslo modeliui reikalinga tam tikra veiklos strategija, kuri padėtų siekti užsibrėžtų tikslų ir prisidėtų prie sėkmingų rezultatų. Ne išimtis ir B2B verslo modelis, reiškiantis: verslas – verslui (angl. business to business). Šis verslo modelis – gerai žinomas ir pažįstamas įmonėms, užsiimančioms didmenine prekyba ar teikiančioms paslaugas kitiems verslams. Verta pastebėti, kad B2B rinka yra ne ką mažiau konkurencinga nei B2C rinka, kuri orientuojasi į vartotojus. Todėl nesvarbu, ar esate gamintojas, siunčiantis prekes platintojui, ar tiekėjas, siunčiantis produktus į mažmeninę parduotuvę, būtina žinoti, jog produktų bei krovinių pakavimas atlieka itin svarbų vaidmenį B2B rinkoje.

Kuo produktų gabenimas iš vienos įmonės į kitą skiriasi nuo produktų gabenimo individualiems vartotojams? Į ką reikėtų atkreipti dėmesį pakuojant siuntas verslo partneriams? Kaip tinkama pakuotė gali padėti sukurti stipresnius verslo santykius? Atsakysime ne tik į šiuos klausimus, bet ir pateiksime daug naudingos informacijos apie pakuočių svarbą bei vaidmenį B2B rinkoje.

B2B produktų gabenimas: kuo išskirtinis?

Pagrindinis B2B verslo modelio išskirtinumas yra tas, jog B2B reiškia verslą, kuris vykdomas tarp įmonių, o ne tarp įmonės ir individualaus vartotojo. Todėl B2B produktų gabenimas daugiausia dėmesio skiria didelio masto užsakymų įvykdymui, masinių poreikių tenkinimui ir sklandžiam prekių srautui tarp įmonių palaikymui:

  • Didesni užsakymai. B2B užsakymai paprastai būna daug didesni, o užsakymų apimtis mažesnė. Taip pat B2B užsakymai dažniausiai siunčiami į vieną vietą arba sandėlį.
  • Sudėtingesnis siuntimas. Kadangi B2B užsakymai labai dažnu atveju yra didesni, pristatymas ir logistika yra sudėtingesni. Be to, gabenant B2B siuntas didelis dėmesys skiriamas pakuočių saugumui. Labai svarbu, kad pakavimo medžiagos užtikrintų maksimalią apsaugą, nes neretai B2B užsakymai yra didelės vertės, tad jų gabenimas turi būti visapusiškai saugus, siekiant išvengti nuostolių.
  • Svarbu punktualumas. B2B rinkoje labai svarbu, kad produktai būtų pristatyti numatytu laiku. Todėl griežtas grafikų laikymasis bei punktualumas yra tai, kam skiriamas ypatingas dėmesys.

Svarbiausios pakuočių savybės B2B rinkoje

Ne paslaptis, jog verslo pasaulyje pakuotės atlieka labai svarbų vaidmenį – tai ir pirmasis įspūdis, ir produktų apsauga, ir emocija. Kalbant apie B2B verslo modelį, šiandien, sparčiai kintančioje verslo aplinkoje, tos įmonės, kurios veikia  B2B rinkoje, susiduria su intensyvia konkurencija ir labai dažnu atveju neįvertina pakuotės galios. Todėl siekiant palikti įspūdį, sustiprinti verslo santykius ir padidinti pardavimus verta žinoti, kokios pakuočių savybės yra svarbiausios B2B rinkoje.

  • Saugumas. Gan dažnu atveju B2B sektoriuje produktai gali nukeliauti tūkstančius kilometrų, kol pasieks paskirties vietą. Todėl labai svarbu, kad produktai saugiai atlaikytų ilgą kelionę ir nepažeisti pasiektų gavėją. Dėl šios priežasties saugumas – svarbiausias veiksnys, į kurį būtina atsižvelgti pakuojant produktus. Atkreipiamas dėmesys į tai, jog saugios pakavimo medžiagos yra tos, kurios efektyviai apsaugo produktus nuo galimos aplinkos ar fizinės žalos ir užtikrina produktų gabenimo taisyklių laikymąsi.
  • Estetika ir originalumas. Estetiškos pakuotės yra labai svarbios pirmajam įspūdžiui. Vis tik pastebima, kad B2B sektoriuje estetika yra gana dažnai nuvertinama, nes dėmesys sutelkiamas į praktinius tikslus. Norint likti pastebėtiems ir būti įvertintiems estetikos negalima pamiršti. Patartina gerai apgalvoti pakuotės formą, spalvas bei apsvarstyti, kokios detalės pakuotei galėtų suteikti originalumo.
  • Prekės ženklo garsinimas. B2B sektoriuje labai svarbu nepamiršti ir prekės ženklo garsinimo. Todėl pakuočių dizaine turi būti matomas įmonės logotipas. Nesvarbu, ar produktai siunčiami platintojams, ar tai bus dovanų dėžutės partneriams – vienas svarbiausių pakuotės tikslų yra didinti prekės ženklo žinomumą. Verta pastebėti, kad toks paprastas dizaino sprendimas, kaip logotipas ant pakuotės, skatina patikimumo ir pasitikėjimo jausmą, ko dėka klientai renkasi jau pažįstamą ir patikimą prekės ženklą, o ne konkurentus.
  • Personalizavimas. Personalizavimas – dar viena svarbi pakuotės savybė, kuriant įsimintinas pakuotes B2B sektoriuje. Personalizuotas pakuotes galima pritaikyti specifiniams klientų poreikiams, kas padeda užmegzti emocinį ryšį ir sustiprinti verslo santykius. Svarbu atminti, kad beveik kiekvienas prekės ženklas turi savo istoriją, tad tinkamai parinktos spalvos, grafika ar šmaikšti formuluotė gali užtikrinti, kad pakuotė liks įsimintina.
  • Tvarumas. Tvarios pakuotės tampa vis svarbesnės. Perdirbamų medžiagų naudojimas, atliekų mažinimas ir atsakomybė už aplinkos apsaugą stipriai prisideda prie teigiamo prekės ženklo įvaizdžio. Vis tik naudojant ekologiškas pakuotes, B2B sektoriuje, labai svarbu atsižvelgti į tai, ar tvari pakuotė užtikrins reikiamą gaminio apsaugą. Jei ekologiška pakuotė nepakankamai gerai apsaugo produktus, derėtų apgalvoti kitus pakavimo sprendimus.
  • Technologijų integravimas. Gyvename išmaniųjų technologijų laikais, kurios gali būti pritaikomos ir pakuojant bei siunčiant produktus. Pavyzdžiui, įtraukus į pakuotę QR kodą galima gerokai patobulinti produkto pakuotę ir suteikti papildomos bei naudingos informacijos apie gaminį. Akcentuotina tai, jog įvairių technologijų integravimas pakuotėse ne tik joms suteikia unikalumo, bet ir parodo modernų bei šiuolaikišką įmonės požiūrį.

Pakuotė pritraukia verslą?

Naudojantis B2B modeliu, produktai ar paslaugos yra parduodami kitoms įmonėms. Tačiau tam, kad prie savo verslo pavyktų pritraukti kitą verslą reikia pasiūlyti ne tik kokybiškus produktus, bet ir kokybišką, išskirtinę pakuotę:

  • Aukštos kokybės, saugi pakuotė padės apsaugoti gaminį nuo pažeidimų jį transportuojant ir sandėliuojant. Tai užtikrins, kad klientas gaus nepažeistą, turimus lūkesčius pateisinantį produktą.
  • Estetiškas, gerai apgalvotas pakuotės dizainas patrauks dėmesį, sudomins ir įsimins.
  • Specifiniams kliento poreikiams pritaikyta pakuotė padės užmegzti emocinį ryšį ir paliks ilgalaikį įspūdį.

Tad nepaisant to, kokie produktai yra parduodami kitai įmonei, pakuotės vaidmuo visuomet išlieka itin svarbus. Tinkamai pasirinktos pakavimo medžiagos, iki smulkmenų apgalvotas pakuotės funkcionalumas bei išvaizda gali padėti pritraukti klientus ir padidinti pardavimus, kas yra daugelio verslų, veikiančių B2B rinkoje, siekiamybė.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų