Rai Baltica koncepcija

Pristatomas „Rail Balticos“ regioninių stočių plėtros planas

Pristatomas „Rail Balticos“ regioninių stočių plėtros planas

Visuomenei jau pristatomos regioninių stočių „Rail Balticos“ ruože nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos plėtros alternatyvos – planuojamų stočių teritorijos. Anot Susisiekimo ministerijos, vietovių, kuriose planuojamos regioninės stotys, bendruomenės, kviečiamos teikti pastabas bei pasiūlymus viešam projekto svarstymui.

„Vienas iš pagrindinių projekto „Rail Baltica“ tikslų – integruoti Baltijos šalių sostines į Europos geležinkelių tinklą. Ne mažiau svarbu, kad naujasis europinės vėžės geležinkelis leis užtikrinti greitesnį susisiekimą regioniniais maršrutais ir su didžiaisiais miestais – Kaunu, Jonava ir Panevėžiu. Kviečiame vietos gyventojus įsitraukti į šiuo metu vykstantį regioninių stočių planavimo procesą, laukiame visų argumentuotų pasiūlymų“, – sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Planuojama, kad iš viso atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos bus ne mažiau kaip septynios regioninės stotys ir stotelės, tarp jų – Vaškų keleivinė (pasienio) stotis, Joniškėlio prekinė ir keleivinė stotis, Ramygalos keleivinė stotelė, Pasraučių keleivinė stotelė, Ručiūnų keleivinė stotelė, Jonavos prekinė stotis ir keleivinė stotelė.
„Brandžiausiame „Rail Balticos“ ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos ne tik intensyvėja statybos darbai, bet čia tęsiamas ir teritorijų, reikalingų regioninėms stotims, planavimas. Patvirtinus optimalią alternatyvą bus rengiami konkretizuoti sprendiniai – tuomet bus identifikuotos konkrečios teritorijos, reikalingos regioninių stočių plėtrai“, – pažymėjo AB „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima.
Kaip rašoma ministerijos pranešime, iš viso bus pristatoma po dvi regioninių stočių plėtros alternatyvas kiekvienai stočiai. Prioritetinė vystymo alternatyva buvo atrinkta atlikus strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, per kurį įvertinti ne tik aplinkosauginiai, bet ir socialiniai bei ekonominiai veiksniai. Taip pat jau buvo atliekamas abiejų alternatyvų daugiakriteris vertinimas, kaštų ir naudos analizė.
Rengiant regioninių stočių specialųjį planą vertinama esama situacija, suformuojami bendrieji ir konkretizuoti sprendiniai parengiant „Rail Balticos“ plėtros alternatyvas, identifikuojamos konkrečios teritorijos, kurios, patvirtinus specialųjį planą, bus išperkamos visuomenės poreikiams. Rengiant specialųjį planą taip pat vertintas planuojamos infrastruktūros poveikis aplinkai.
Susipažinti su parengtu susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiojo plano koncepcijos dokumentu ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita galima nuo šių metų birželio 27 iki liepos 26 d.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų