Ją ir Bendruomenių rūmų prieigas tvarkančios įmonės Panevėžio statybos tresto vadovas ramina, kad jau rudenį nepatogumų neliks – remontas bus baigtas.
Į redakciją paskambinusi panevėžietė piktinosi, kad nuo 2021-ųjų pavasario pradėtos remontuoti Kranto gatvės gyventojai tebegyvena statybvietėje. Dalis gatvės nevažiuojama, o ir pėstiesiems nėra patogu. Nebaigtos tvarkyti ir Panevėžio bendruomenių rūmų prieigos bei pėsčiųjų tiltas per Nevėžį.
Šias teritorijas, kaip ir tiltą, tvarko viešųjų pirkimų konkursą laimėję vietos statybininkai – Panevėžio statybos trestas.
Rangos sutartį su įmone Savivaldybė pasirašė dar 2020-ųjų vasarą.
Nors tikėtasi, kad Kranto gatvės remontas truks iki 2021-ųjų pabaigos, vėliau pabaigtuvės nukeltos į 2022-ųjų galą, tačiau statybininkai iki šiol neišsikraustė.
Rekonstruojant šią miesto centro dalį daugiausia panevėžiečių kritikos pylėsi dėl pėsčiųjų tilto per Nevėžį remonto.
Ilgą laiką jis buvo uždarytas, o A. Jakšto gatvė su joje veikiančiomis gydymo įstaigomis pasiekiama tik Smėlynės arba Stoties gatvių tiltais.
Visgi Savivaldybei ir PST susitarus, įrengtas laikinas tiltas tilte, kuriuo gyventojai naudojasi iki šiol. PST atstovai anksčiau „Sekundei“ yra aiškinę, kad remontui koją kiša nenumatytos kliūtys.
Esą nuvalius nuo tilto betoną, paaiškėjo, kad konstrukcijos pažeistos labiau, nei manyta, taigi, ir darbų reikia daugiau, o tai atitinkamai daugiau kainuoja.
„Kaip pavyks su rangovu susitarti, jau kitas klausimas, bet jie privalo užbaigti.“
T. Jukna
Dabar PST generalinis direktorius Egidijus Urbonas tvirtina, kad ir Kranto g., ir Bendruomenių rūmų prieigos bus sutvarkyti laiku. Tačiau kada panevėžiečiai vaikščios atnaujintu tiltu, rangovų vadovas atsakymo neturi.
„Dėl tilto tebėra didelis klaustukas. Trūksta atgalinio ryšio su Savivaldybe“, – aiškina E. Urbonas.
Anot jo, norint dar šiemet suremontuoti tiltą, reikėtų jau nedelsiant pradėti darbus.
„Aš tik dėl tilto pradedu nuogąstauti, kadangi laikas bėga, o mums jį sutvarkyti reikia mažiausiai keturių mėnesių“, – teigė E. Urbonas.
Kranto gatvę ir Bendruomenių rūmų prieigas užbaigti, jo manymu, užtruks dar maždaug mėnesį–pusantro.
„Kai bus baigtos tvarkyti Bendruomenių rūmų prieigos, atsitraukus sunkiajai technikai, bus sudėtas paskutinis akcentas – užbaigta Kranto ir P. Puzino gatvių sankryža“, – žada PST vadovas.
Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, ir Kranto gatvės, ir Bendruomenių rūmų prieigų sutvarkymo projektai privalo būti baigti iki šių metų pabaigos. Dar pratęsti finansavimo sutartį jau nebegalima.
„Kaip pavyks su rangovu susitarti, jau kitas klausimas, bet jie privalo užbaigti“, – sako T. Jukna.
Anot jo, laiku nebaigus remonto, rangovui grėstų finansinės sankcijos – būtų skaičiuojami delspinigiai, kol baigtų darbus. O pastarųjų, T. Juknos tvirtinimu, liko dar ne taip ir mažai – tiek pačioje Kranto gatvėje, tiek aplinkui Bendruomenių rūmus.
PST pradėtas remontuoti, bet neužbaigtas pėsčiųjų tiltas per Nevėžį, pasak administracijos direktoriaus, taip pat turi būti atnaujintas iki metų galo.
Pasak T. Juknos, Savivaldybė kas savaitę apsikeičia su rangovais raštais, raginančiais, kuo greičiau darbuotis.
Rangovas, anot T. Juknos, vis išdėsto, kodėl negali to padaryti.
„Manau, kad nieko nėra neįmanomo, reikia tik noro“, – pabaigtuvių laiku tikisi direktorius.
Užbaigus visą Bendruomenių rūmų prieigų sutvarkymo projektą, miesto centras gerokai pasikeis: bus suremontuota Kranto gatvės atkarpa nuo Vasario 16-osios gatvės iki Anykščių gatvės. Iki P. Puzino gatvės ji išklota trinkelėmis, toliau – asfaltuota.
Gatvėje rekonstruoti ir naujai įrengti lietaus nuotekų tinklai, šviestuvai ir pan. Atnaujinti šaligatviai, įrengta naujų vietų automobiliams. Kitoks bus ir aikštės šalia Bendruomenių rūmų vaizdas.
Kranto gatvėje pasikeis ir eismo organizavimo tvarka. Pasak T. Juknos, šie sprendimai priimti jau seniai.
„Ta visa teritorija bus gyvenamoji zona ir galios jos taisyklės“, – sako administracijos direktorius.
Tai reiškia ne tik apribotą greitį. Prireikus – savaitgaliais, per įvairias šventes, muges – bus ribojamas eismas ir tiek ši gatvelė, tiek Elektros gatvė, J. Urbšio gatvės atkarpa iki Respublikos gatvės galės būti uždaromos automobiliams ir paliktos vien pėstiesiems.
„Tai senamiesčio tipo gatvės su žemais šaligatvių bortais. Projektuojant tokie sprendiniai ir buvo numatyti tam, kad prireikus būtų galima padaryti vien pėsčiųjų zoną“, – sako T. Jukna.
Kaip ir anksčiau, Kranto gatvė nuo Vasario 16-osios gatvės iki maždaug buvusio konservų fabriko liks vienpusio eismo.