Geležinkelio gatvė. P. Židonio nuotr.

Ant svarstyklių – eismo saugumas ar patogumas

Ant svarstyklių – eismo saugumas ar patogumas

Kilus Rožyno gyventojų nepasitenkinimui, kad rekonstruojant Smėlynės gatvę jie priversti sukti ratus kone aplink visą mikrorajoną, ir spaudžiama policijos, Panevėžio savivaldybė atvėrė eismą abiem kryptimis Geležinkelio gatve.

Dabar saugūs nesijaučia pėstieji. Šios gatvės gyventojai sako iš savo namų išeinantys su baime. Judri tapusi gatvė neturi šaligatvių, pėstieji, kad nepatektų po lekiančių automobilių ratais, priversti vaikščioti grioviais.
Trumpėjant šviesiajam paros laikui, vietiniai įspėja: jei Savivaldybė nepakeis sprendimo, o policijos pareigūnai čia pasirodys kaip jauni mėnuliai, Geležinkelio gatvėje tragedija užprogramuota.

Grėsmingi manevrai

Kol Smėlynės gatvę užėmę kelininkai, eismas nukreipiamas Geležinkelio ir Pušyno gatvėmis.
Siaurutė Geležinkelio gatvelė tokiam srautui nepritaikyta, čia net šaligatvių nėra – važiuojamąją kelio dalį nuo kiemų skiria tik gilūs grioviai.
„Pėstieji palikti išlikimo kovai. Aš pati daug vaikštau ir jaučiuosi visiškai nesaugi. Kad nepatekčiau po ratais, turiu šokti į griovį“, – pasakojo Rožyno mikrorajono pradžioje gyvenanti Danutė.
Anot jos, per piką automobilių kamščiai driekiasi per Geležinkelio ir Pušyno gatves. Jeigu važiuoja priešpriešiais du autobusai ar didesnės mašinos, pėstieji tiesiog neišsitenka ant kelkraščio. Baisiausia, kad nors sunkiasvorėms mašinoms privalu daryti apylanką kitomis gatvėmis, dažnai šių ribojimų nepaisoma. Gatvės gyventojai ne kartą buvo liudininkai, kaip krovinius vežantys vilkikai pavojingai manevravo tarp kitų eismo dalyvių.
„Prasideda tamsusis paros laikas, ar kas pagalvojo apie vaikų saugumą? Nesvarbu, kad vaikas su atšvaitais, bet tokioje spūstyje jis nematomas ir visiškai ignoruojamas, čia niekas pėsčiųjų nepraleidžia. Kai eismas buvo minimalus, tokios bėdos nebuvo. Net ir be šaligatvio jausdavaisi saugus, automobiliai pėsčiuosius tiesiog apvažiuodavo. O dabar abiem pusėmis važiuoja ir eismas labai intensyvus, pėstiesiems nebėra kur dėtis, tik šokti į griovį arba lįsti po ratais“, – pasakojo Danutė.

Geležinkelio gatvė. P. Židonio nuotr.

Geležinkelio gatvė. P. Židonio nuotr.

Pasigenda policijos

Danutė sako kasdien su kaimynais tampantys chuliganiško vairavimo liudytojais – vairuotojai didžiuliu greičiu skriedami bando aplenkti spūstyje įstrigusią automobilių koloną, nematydami, ar už posūkio kas neišlįs.
„Geležinkelio gatve stengiuosi nebevaikščioti, nors į darbą mano maršrutas pailgėja puskilometriu. Bet vaikai nekėblins patamsyje kokiais skersgatviais. Norisi, kad policija aktyviau dirbtų. Čia lakstoma didžiuliais greičiais, vienetai paiso ribojimų“, – teigė Danutė.
Anot jos, šioje vietoje dažniau pasirodžius policijai, laimėtų visi – valstybės biudžetas būtų papildytas iš surinktų baudų, o pėstieji jaustųsi saugesni.
„Labai liūdna, kad pas mus problemų sprendimo imamasi, kai atsitinka kokia baisi nelaimė. Šioje situacijoje iki jos trūksta tik labai nedaug“, – neabejoja Rožyno gyventoja.
Dalis Smėlynės gatvės jau išasfaltuota.
Vietiniai atkreipė dėmesį, kad jau kuris laikas šioje atkarpoje nevyksta jokie darbai.
„Smėlynės gatvė jau išasfaltuota. Liko sutvarkyti šaligatvius, bet juk juos galima tvarkyti ir leidus automobiliams važiuoti. Bent aplinkinėse gatvėse srautai apmažėtų, pėstiesiems būtų saugiau. Jei tai neįmanoma, gal bent galima išskirstyti srautus, dalį nukreipiant Alyvų gatve“, – ne vieną išeitį mato Danutė.

Pasidavė spaudimui

Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna pabrėžia jau anksčiau įspėjęs, jog Geležinkelio gatve leidus važiuoti abiem kryptimis, iškils eismo saugumo problemų.
Tačiau, anot jo, po tų paties Rožyno mikrorajono gyventojų skundų, nuolat niokojamų kelio ženklų ir netgi policijos spaudimo leisti eismą abiem kryptimis, buvo priimtas toks sprendimas.
„Dėl buvusios tvarkos pyko visi – nuo gyventojų iki policijos. Tad neliko nieko kito, kaip tik Geležinkelio gatve leisti eismą abiem kryptimis. Dabar vėl blogai. Tai kaip padaryti, kad visiems būtų gerai?“ – kalbėjo T. Jukna.
Rožyno gyventojų prašymu apribotas važiavimo greitis Pušyno gatve.
Daugiau eismo saugumo priemonių, anot T. Juknos, Savivaldybė negali imtis.
„Prašome pačios bendruomenės pasaugoti savo vaikus. Kol vyksta gatvės remonto darbai, jų vienų nepaleisti į mokyklą, jeigu yra galimybė, patiems pavežioti, aprūpinti atšvaitais ir šeimoje nuolat kalbėti apie saugų elgesį kelyje. Pas mus dar esama daug bėdų dėl vairavimo kultūros. Savivaldybė gali tik priimti sprendimą tam tikrose atkarpose mažinti greitį, tai ir buvo padaryta. O prižiūrėti, ar šių ribojimų laikomasi, policijos pareigūnų darbas“, – sako T. Jukna.

Geležinkelio gatvė. P. Židonio nuotr.

Geležinkelio gatvė. P. Židonio nuotr.

Aukso vidurio nėra

Administracijos direktoriaus teigimu, kol kas Smėlynės gatve joks eismas negalimas. Kai tik atsiras tokia galimybė, gyventojai apie ją bus informuoti. Tikimasi, kad jau šiemet bus išlietas asfaltas visoje rekonstruojamoje atkarpoje.
„Nepatogumai laikini, bet suprantu, kad saugumo klausimas aktualus čia ir dabar. Bet takų taip greitai nenutiesime. O jeigu vėl drausime judėjimą Geležinkelio gatve, pasipils pikti skambučiai“, – neabejoja T. Jukna.
Pasak jo, kol kas tai statybvietė ir kol rangovas neleis, tol Smėlynės gatve bus negalima atnaujinti eismo.
Apskritai rangovas turi teisę neleisti atnaujinti eismo, kol gatvė nėra atiduota naudoti, mat visa atsakomybė už sugadintus bortus ar kelią tektų kelininkams.
„Tai jau matome kituose objektuose. Elektronikos gatvėje, Senamiesčio žiede rangovas jau du ar tris kartus tvarkė bortus. Kai kurie vairuotojai nemato, nei kur važiuoja, nei į ką važiuoja“, – pažymi administracijos direktorius.
Kaip teigė T. Jukna, šiuo atveju Savivaldybė nelabai kuo ir gali padėti gyventojams, nes vieniems buvo blogai tuomet, kai eismas buvo ribojamas, kitiems – dabar. Gerų sprendimų, kaip įtikti visiems, neįmanoma rasti.
„Šv. Zitos gatvėje pastatėme ribojančius ženklus su bendruomene nuodugniai išdiskutavę eismo saugumo klausimus, bet dabar kita bendruomenės dalis prašo visus ribojimus panaikinti. Visuomet bus taip, kad nuomonės išsiskirs. Niekada to viduriuko nebus. Savivaldybei tenka blogiuko vaidmuo priimant sprendimus. Bet visi turėtų pirmiausia pagalvoti apie save ir savo veiksmus, o ne ką padarys Savivaldybė“, – siūlo T. Jukna.

Komentarai

  • Statybininkai pries darant apvaziavimus turetu padarit pesciuju takus ir praplatin gatves arba kitu atveju rasti kita apvaziavima kur yra saligatviai

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų