Vilkiko vairą iškeitė į orlaivio šturvalą

Vilkiko vairą iškeitė į orlaivio šturvalą

Nuo mažų dienų vairuoti didžiules mašinas svajojęs panevėžietis Nerijus Šidlauskas šią svajonę sako išpildęs su kaupu.

Galingu vilkiku visą Vakarų Europą ir Skandinavijos šalis išmaišęs vaikinas sako vieną dieną supratęs, kad „furos“ jam tapo per ankštos, tad ėmėsi pilotuoti lėktuvą.

Skrydis, pakeitęs gyvenimą

Už priekyje esančios orlaivio pertvaros, tos, kurios įlipdami beveik nepastebite, visuomet sėdi pilotas. Būtent nuo jo priklauso jūsų tik ką prasidėjusios kelionės lėktuvu patogumas, stabilumas ir saugumas. Tam žmogui prireikė gausybės pastangų, darbo ir užsispyrimo, kad šiandien plačiasparnis dangaus paukštis sėkmingai jus nugabentų iš vieno taško į kitą.

Nerijus Šidlauskas pasakoja nuo mažens svajojęs tapti vilkiko vairuotoju. Įsivaizduodavo save valdantį milžinišką ir galingą transporto priemonę, keliaujantį po įvairiausias pasaulio šalis ir gabenantį didžiulius krovinius. Tačiau tik svajoti nepakako. Dėl šio tikslo Nerijui teko paaukoti ne vieną nerūpestingą vasarą.

Posakis, kad aviacija yra liga, kuria susirgęs niekada nebepasveiksi, Nerijui Šidlauskui tapo tikrove: netikėtai ir visam gyvenimui. Asmeninio albumo nuotraukos

„Bet tos parduotos vasaros man tikrai atsipirko. Išmaišiau visą Vakarų Europą ir Skandinavijos šalis. Bet atsitiko taip, jog vilkikas man tapo per mažas ir atradau dar didesnę transporto priemonę“, – šypteli 28-erių vaikinas, šiuo metu studijuojantis „airBaltic Training“ orlaivių pilotų akademijoje.

Nerijus pamena, jog būdamas vaikas dažnai stebėdavo virš savo namų kursuojančius lėktuvus. Tačiau anuomet tik paspėliodavęs, kaip ir kur jie lekiantys, kiek žmonių skraidinantys, ir tuo viskas pasibaigdavę.

Rimtai orlaivių pilotavimu N. Šidlauskas sako susižavėjęs per vieną atostogų kelionę į Egiptą.

„Sėdėjau keleivio vietoje, žiūrėjau pro langą ir vis galvojau: kuo ypatinga piloto profesija, įdomu, kokie reikalavimai šiam darbui keliami“, – prisimena Nerijus.

Šio skrydžio metu vaikinas nemažai bendravo su skrydžio palydovėmis bei gavo galimybę trumpai šnektelėti su vienu pilotu.

„Stengiausi išpešti kuo daugiau informacijos, klausiau, ko reikia norint patekti į šią aviacijos sritį. Sužinojau gan nemažai, man papasakojo, kur reikia kreiptis ir nuo ko pradėti. Tad šis atostogų skrydis apvertė mano gyvenimą aukštyn kojomis“, – šypsosi būsimasis pilotas.

Įveikė skrydžio baimę

N. Šidlauskas puikiai pamena savo pirmąjį, dar kaip eilinio keleivio skrydį į Škotiją. Pasakoja, jog tąkart jam buvo tikrai gana nedrąsu. „Pirmasis skrydis, manau, visiems kelia šiek tiek jaudulio“, – šypteli.

Visgi būsimasis pilotas prisipažįsta, jog skrydžio baimę jam jau pavyko įveikti: dangaus aukštybėse dabar jaučiasi puikiai ir yra pasiruošęs valdyti lėktuvą.

Orlaivio pilotui tenka išties didžiulė atsakomybė, tačiau tiek prieš skrydį, tiek jo metu N. Šidlauskas tikina nesijaudinantis dėl galimų lėktuvo gedimų ar kitokių netikėtumų. Pasak jo, šiuolaikinės technologijos aviacijoje ir kitose srityse smarkiai modernėja ir viskas daroma būtent dėl žmonių saugumo.

„Orlaiviai, kad ir ne patys naujausi, labai griežtai prižiūrimi. Pastebimi visi gedimai, į tai yra sutelktas visas aptarnaujančio personalo dėmesys. Tad bet kokias neramias mintis tiesiog vejame šalin“, – teigia Nerijus.

Viskas pagal išankstinį planą

Pasak N. Šidlausko, piloto darbas nėra tik nugabenti keleivius iš taško A į tašką B. Į darbą šie skuba dar likus gerai valandai iki skrydžio.

„Visa įgula ir lėktuvo palydovai susitinka pasitarimų kambaryje, ten yra aptariami visi svarbūs skrydžio klausimai“, – pasakoja panevėžietis.

Kalbama apie numatomą skrydį, kokia tuo metu yra techninė orlaivio būklė, kokios meteorologinės sąlygos oro uostuose bei viso skrydžio metu, peržiūrimi dokumentai. Tuomet įgulai tenka pereiti griežtą saugumo patikrą. Beje, lygiai tokią pačią, kokią turi atlikti paprasti lėktuvo keleiviai. Tuomet prasideda skrupulinga viso orlaivio techninė apžiūra.

„Pradedame patikrinimą nuo kairiojo sparno ir apžiūrime visą orlaivį. Žiūrime, ar nėra jokių pažeidimų bei nutekėjimo. Kai viskas apžiūrėta ir patikrinta, tik tuomet duodame leidimą laipinti keleivius. Galbūt tokius pat smalsuolius, kaip aš“, – juokiasi būsimasis pilotas.

Kelionių malonumas

Anot Nerijaus, orlaivio pilotavimas atsakinga, rimta ir daug įdirbio reikalaujanti profesija. Ir geras uždarbis čia tikrai ne vienintelė motyvacija puikiai atlikti darbą.

Nerijui orlaivių pilotavimas – net ne vienos, o dviejų svajonių išsipildymas: be mėgstamos profesijos, panevėžietis dar turi ir galimybe keliauti po visą pasaulį.

„Viskas vyksta maždaug dvylikos kilometrų aukštyje ir tu niekieno netrukdomas tiesiog gali atsiduoti šiam darbui. Man šis darbas dar įdomus ir dėl to, jog turiu galimybę keliauti – kas kartą skrendi į vis kitą oro uostą, kitą šalį ir kiekvienas skrydis tau dovanoja kažką naujo“, – sako N. Šidlauskas.

Nerijus tikina paskutiniu metu labai daug ir dažnai keliaujantis. Juokiasi, jog visuomet laukia ne pačios kelionės, poilsio ir visų kitų malonumų, o paties skrydžio.

Aukšti rezultatai – ne iš karto

Žmonėms, niekuo nesusijusiems su aviacija, plieninės mašinos, skrodžiančios dangų, vis dar atrodo kažkas didingo ir nežemiško.

N. Šidlauskas juokiasi, jog žmonėms prasitaręs, jog studijuoja orlaivių pilotavimą, reakcijų sulaukia išties keistokų.

„Draugai sužinoję tiesiog liko be žodžių, o štai mokytojai, kurie mane ir atvedė iki šio kelio, labai palaiko. Kažkodėl visiems atrodo, jog ši profesija kažkas – oho! Bet aš jiems skubu atsakyti: „Klausykite, jeigu merginos pilotuoja lėktuvus, tai kuo aš prastesnis už jas?“ – juokiasi Nerijus.

N. Šidlauskas pabrėžia, jog kelias iki savarankiško lėktuvo pilotavimo yra išties sunkus, reikalaujantis gero psichologinio bei emocinio pasiruošimo.

„Pirmiausia, pats turi suprasti, kur eini ir kas tavęs laukia, kam ruoštis ir ko tikėtis. Nes kartais aukštų rezultatų nepasiseka pasiekti pirmu akordu. Tačiau akademijoje tikrai padės kiekvienam, siekiančiam atsisėsti į piloto kėdę“, – neleidžia abejoti N. Šidlauskas.

Pasak Nerijaus, kiekvienas atėjęs mokytis į pilotų akademiją atsineša tam tikrą savo charakterį ir jo bruožus. Tačiau išeina iš čia neabejotinai tiek psichologiškai, tiek fiziškai stipresni. Beje, Nerijus tik patvirtina, jog psichologinė būsimojo piloto būklė tikrinama tikrai griežtai ir atsakingai.

Be charakterio grūdinimo bei kitų žavinčių dalykų, piloto profesija, anot Nerijaus, turi ir tam tikrų minusų.

„Namų ilgesys, buvimo su šeima ir draugais trūkumas“, – vardija pilotų akademijos studentas.

Sieks svajonių

Sakoma, jog aviacija – liga, kuria kartą susirgęs niekada nepasveiksi. Nerijus šypteli, jog ji išties tapusi gana netikėta, bet didžiule jo gyvenimo aistra.

Nerijus pasakoja, jog jo vaikystė nebuvo lengva, todėl spėja, jog būtent todėl atsidūrė aviacijoje, kuri reikalauja išties didžiulio pasiryžimo, drąsos ir užsispyrimo.

Vaikinas kilęs iš Biržų rajono, Kvetkų miestelio. Ten praleido visą savo vaikystę. Augo globėjų šeimoje, baigė dešimt klasių ir jau daugiau nei dešimtmetį gyvenimą kuria Panevėžyje.

„Taip jau gyvenimas susiklostė, jog teko augti pas svetimus žmones“, – atviras Nerijus.

Nerijaus Šidlausko patikinimu, piloto darbas nėra tik nugabenti keleivius iš taško A į tašką B. Asmeninio albumo nuotrauka

Vaikinas tikina taip pamilęs Panevėžį, jog apie kitą vietą gyventi negalintis nė pagalvoti.

„Man čia tiesiog gera. Buvo daug galimybių ir pasiūlymų kraustytis gyventi kur kitur. Bet aš negaliu, nes pripratau prie Panevėžio“, – tvirtina N. Šidlauskas.

Šiandien Nerijus turi didelių profesinės karjeros planų ir ambicijų. Sako, jog jam dabar svarbiausia sėkmingas darbas, neįkainojama patirtis ir, žinoma, grįžimas į jaukius namus, kur jo laukia artimieji.

„Stengiuosi pats dėl savęs. Visuomet žinojau, jog niekas kitas nepasirūpins mano ateitimi, tiktai aš pats“, – sako būsimasis pilotas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų