Po eismo pertvarkos – naujos bėdos

Po eismo pertvarkos – naujos bėdos

Skaitytojo pasiūlyta tema

https://sekunde.lt/leidinys/paneveziobalsas/Vieno seniausių Panevėžyje Tulpių mikrorajono siaurose gatvelėse atsiradę nauji kelio ženklai sukėlė nemenką sumaištį.

Nors gyventojai iš anksto buvo informuoti apie būsimus eismo pokyčius, žmonės piktinasi, kad ne tik sumažėjo vietų automobiliams, bet ir kilo virtinė saugumo problemų.

Valdininkai aiškina, kad šie pokyčiai – pačių gyventojų prašymu ir teks pratintis prie naujos tvarkos.

Pasikeitė ne tik kryptis

Tulpių g. 23-iojo daugiabučio bendrijos pirmininkas Eugenijus Grigorukas pasakoja, jog nuo penktadienio, kai Aido ir aplinkinėse gatvelėse išdygo nauji kelio ženklai, gyventojai jį atakuoja skambučiais.

Jau prieš kurį laiką Panevėžio savivaldybė nusprendė šioje vietoje keisti eismo tvarką, nuomonę pareikšti galėjo ir gyventojai.

„Visas eismas nuo darželio dabar vyks pro mūsų kiemą, nes kito išvažiavimo nepalikta. Iš namo įvažos padarytas judrus kelias. Tas pats ir su stovėjimo vietomis. Jų sumažėjo, bet automobilių dėl to nesumažės.“

E. Grigorukas

Iš esmės buvo siūlomos dvi alternatyvos – Aido gatve leisti važiuoti abiem kryptimis, bet uždrausti joje statyti automobilius arba padaryti vienpusį eismą ir palikti galimybę automobilius statyti vienoje gatvės pusėje.

Pirmasis variantas vietiniams būtų sukėlęs daug nepatogumų, mat dalis daugiabučių, stovinčių šalia Aido gatvės, visai neturi automobilių stovėjimo aikštelių, o dažnu atveju net nėra techninių galimybių jų įrengti.

„Savivaldybė šnekėjo vienaip, o padarė savaip. Buvo kalbama, kad bus paliktas vienpusis eismas, o kitoje gatvės pusėje leista statyti automobilius, bet mus apgavo. Prie mūsų namo, visai šalia vaikų darželio, dalis gatvės palikta važiuoti abiem kryptimis“, – pasakojo E. Grigorukas.

Iš laiptinės tiesiai į gatvę

Bėda ta, kad prie „Kregždutės“ darželio padarius išimtį ir leidus eismą abiem kryptimis, čia nebeliko stovėjimo vietų.

Vaikus atvežę tėvai nebegali net trumpam pasistatyti automobilių, kad palydėtų mažuosius. Dabar jie priversti ieškoti vietos sukdami ratus aplink daugiabutį.

„Vienintelis paliktas išvažiavimas – įvaža ties mūsų daugiabučiu“, – piktinosi E. Grigorukas.

Namo pirmininko teigimu, palei daugiabutį nėra pėsčiųjų tako, iš laiptinių išeinama tiesiai į gatvę, o ši po eismo saugumo pokyčių virto intensyvaus eismo keliu.

„Visas eismas nuo darželio dabar vyks pro mūsų kiemą, nes kito išvažiavimo nepalikta. Iš namo įvažos padarytas judrus kelias. Tas pats ir su parkavimo vietomis. Jų sumažėjo, bet automobilių dėl to nesumažės. Jau dabar Taikos alėjos viena pusė jais užstatyta, greitai žmonės pradės statyti ir kitoje pusėje“, – naują problemą mato E. Grigorukas.

Pasikeitusi eismo tvarka Tulpių mikrorajone sukėlė nemenką sumaištį: kai kur uždrausta statyti automobilius, o išvažiuoti iš kiemų tapo sudėtingiau. P. Židonio nuotrauka

Kapinėms ar zoologijos sodui

Tulpių g. 23-iojo namo bendrija jau prieš kelerius metus kreipėsi į Savivaldybę su prašymu leisti įsirengti papildomų automobilių stovėjimo vietų tuščiame sklype už namo. Tačiau sulaukė žinios, kad to padaryti negalima, mat detaliuosiuose planuose šis sklypas žymimas kaip rekreacinės paskirties, tad tinkamas tik botanikos, zoologijos sodui arba kapinėms, bet ne automobilių stovėjimo aikštelei.

„Net juoką kelia – kas daugiabučių mikrorajone norės steigti zoologijos sodą ar kapines? Yra galimybė bent iš dalies išspręsti automobilių statymo problemą, bet Savivaldybė to neleidžia“, – stebisi E. Grigorukas.

Šimto butų namui šiuo metu skirta kiek daugiau nei dešimt automobilių vietų. Savivaldybė, anot bendrijos pirmininko, pasiūlė automobiliams atiduoti dalį asfaltuotos vaikų žaidimo aikštelės, tačiau ji – tiesiai po langais, tad perspektyva kvėpuoti išmetamosiomis dujomis gyventojų nevilioja.

„Kaimyninis Tulpių g. 20 namas prieš porą metų įsirengė automobilių aikštelę. Gyventojai moka pinigus, bet stato visi, kas nori. Kur teisybė? Bijau, kad automobiliai neokupuotų gale mūsų namo esančios vaikų žaidimo aikštelės. Pats ten sukaliau metalinius kuoliukus, kad niekas nevažinėtų, nes tokių bandymų jau būta“, – susirūpinęs pirmininkas.

Tulpių g. 23-iojo namo gyventojai piktinasi, kad gatvė pro jų daugiabutį virto judriu keliu – į darželį vaikus atvežę tėvai suka pro pat laiptines vedančiu keliuku. P. Židonio nuotrauka

Davė laiko priprasti

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga pats nuvyko įvertinti situacijos.

Jo teigimu, Aido gatvės atkarpa prie „Kregždutės“ darželio leista važiuoti abiem pusėmis, bet statyti automobilius uždrausta tik dėl gyventojų patogumo. Esą taip Tulpių g. 23-iojo namo gyventojai savo namus galės pasiekti greičiau.

Kur automobilius palikti į darželį vaikus atvežusiems tėvams, vedėjas negalėjo atsakyti.

„Toje nedidelėje atkarpoje prie darželio palikta galimybė dvipusiam eismui, kad šalia esančio daugiabučio gyventojams ar atvykstantiesiems į darželį netektų sukti didelio rato aplink pusę mikrorajono. Būtų geriausia, kad vežantieji vaikus į darželį važiuotų pro Švyturio gatvę, taip pat dar galima važiuoti iš kitos darželio pusės, D. Poškos gatve“, – aiškino D. Vadluga.

Pasak jo, pažeidėjų kol kas nebus puolama bausti, tačiau pasibaigus pereinamajam laikotarpiui, kelio ženklų nepaisymas bus vertinamas griežčiau.

„Žmonės turi stebėti ženklus, jie gali keistis kad ir kiekvieną dieną. Ne pasiteisinimas, kad nematė naujo. Tačiau suprantame, kad pereinamasis laikotarpis visuomet būna sunkesnis“, – sakė D. Vadluga.

     Renkasi alternatyvą automobiliui

Gintautė Atkočienė

Panevėžio savivaldybės administracijos patarėja

Pastebima, kad gyventojų, pasirenkančių alternatyvias automobiliui transporto priemones, t. y. viešąjį transportą, dviračius, paspirtukus, skaičius Panevėžyje didėja, tačiau ne tiek, kiek norėtųsi. Suprantame, kad žmonių įpročių keitimas yra ilgas procesas, todėl informacinėmis priemonėmis, kampanijomis miesto bendruomenę kviečiame rinktis aplinkai draugiškas transporto priemones, dažniau vaikščioti pėsčiomis ar rinktis viešąjį transportą.

Įgyvendinant darnaus judumo planą Panevėžyje nuolat atnaujinami esami bei tiesiami nauji dviračių takai, diegiama elektroninio bilieto sistema, kuri pradės veikti nuo spalio 1-osios, atnaujinamas viešasis transportas ir jo infrastruktūra, mieste daugėja ženklu „Gyvenamoji zona“ pažymėtų teritorijų bei taikomos kitos plane numatytos priemonės.

Komentarai

  • Vyksta pasaulinė kova prieš automobilius. Argi dar kažkam kažkas neaišku? Tuo tikslu siaurinamos gatvės, neleidžiama įrengti papildomų automobilių stovėjimo vietų, daugelyje vietų apribojamos automobilių stovėjimo galimybės, mažinamas automobilių keliuose greitis, statomos masiškai foto kameros, didinamos baudos. Automobilis tampa visuotiniu blogiu. Einama prie to, ir tai jau viešai pasisakoma, kad iki 2030m. privačių automobilių turi nelikti. Tad net nesitikėkite, kad bus plečiamos automobilių statymo galimybės.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų