P. Židonio nuotr.

Laukų vietoje – moderni gatvė

Laukų vietoje – moderni gatvė

Vos prieš pusantrų metų perkirpęs Šiaurinės gatvės atidarymo juostelę, Panevėžys jau ieško kelininkų naujai gatvei kitoje miesto pusėje.

Aukštaitijos sostinė nusiteikusi maždaug po poros metų turėti dar vieną aplinkkelį – šiuo metu ties Molainiais nutrūkstančią V. Alanto gatvę sujungti su Vakarine.

Taip būtų baigtas kone prieš du dešimtmečius pradėtas projektas, leisiantis iš pietinės pusės nuvažiuoti į vakarinę miesto dalį aplenkiant centrą.

Panevėžio savivaldybė šiuo metu paskelbusi V. Alanto gatvės trečiojo etapo rangos darbų konkursą. Jo laimėtojas iki 2025 metų lapkričio pabaigos turės nutiesti beveik 700 metrų naują V. Alanto gatvės atkarpą – nuo Projektuotojų, Bendrijų gatvių iki Vakarinės gatvės sankryžos.

Numatoma, kad dviejų eismo juostų gatvės plotis sieks 7,5 metro. Planuojama moderni gatvės atkarpa su naujais želdiniais, apšvietimu, šaligatviais. Būsimojoje V. Alanto gatvės atkarpoje planuojama įrengti ir keletą autobuso aikštelių.

Panevėžys rengiasi užbaigti, ką suplanavęs prieš kone porą dešimtmečių, – ties Molainiais pasibaigiančią V. Alanto gatvę pratęsti ir sujungti su Vakarine. P. Židonio nuotr

Žiedinės atsisakys

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos, šio projekto tikslas – sujungti V. Alanto ir Vakarinę gatves. Dabar čia plyti laukai.

„Galima sakyti, kad, užbaigus šį projektą, bus įrengtas vakarinis miesto aplinkkelis“, – teigė direktorius.

„Bus patogi gatvė be daugybės reguliuojamų sankryžų, lėtinančių srautą.“

T. Jukna

Nors ankstesniame projekte naujos V. Alanto gatvės atkarpos sankirtoje su Vakarine buvo numatyta žiedinė sankryža, T. Juknos manymu, veikiausiai šis sprendimas bus keičiamas.

„Nėra prasmės toje vietoje įrengti žiedą. Ties Molainių gatvės pabaiga tolesnė plėtra kol kas nenumatyta. Sankryža bus šiek tiek paprastesnė – ne žiedinė“, – sako Savivaldybės administracijos vadovas.

Pinigų gatvei tiesti planuojama gauti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Iki rugsėjo pabaigos bus pateikta paraiška dėl svarbių valstybei projektų finansavimo. Dar vienas Savivaldybės matomas lėšų šaltinis – Europos Sąjungos parama, skirta susisiekimui su vystomomis teritorijomis.

„Turime keletą variantų ir visus pabandysime“, – sako T. Jukna.

Į V. Alanto gatvę vedančios Bendrijų gatvės kapitalinį remontą žadama baigti jau šiais metais. P. Židonio nuotr

Dešimtmečių projektas

Dar 2005-aisiais parengtame V. Alanto gatvės projekte buvo numatyta, kad kada nors ji bus keturių eismo juostų. Kol kas ji dviejų juostų ir platinti neketinama.

Pasak T. Juknos, V. Alanto gatvei pralaidumo ir dabar pakanka. Vis dėlto prie gatvės paliekama neužstatyta teritorija.

„Kol kas bus dvi eismo juostos, bet bus galimybė ateityje, jei atsiras poreikis, gatvę išplėsti“, – aiškina direktorius.

V. Alanto gatvę sujungus su Vakarine, atsiras galimybė važiuojant nuo Beržų gatvės V. Alanto gatve, kaip ir kadaise planuota, pasiekti Vakarinę gatvę ir išvažiuoti iš miesto Šiaulių kryptimi.

Miesto plėtra – į vakarus

T. Juknos teigimu, naujoji gatvės atkarpa šioje miesto dalyje gerokai palengvins susisiekimą. Ji turėtų sumažinti automobilių srautus aplinkinėse Molainių, Kniaudiškių, Projektuotojų gatvėse.

„Bus patogi gatvė be daugybės reguliuojamų sankryžų, lėtinančių srautą. Tikime, kad tas aplinkkelis bus labai patogus“, – neabejoja administracijos direktorius.

Be to, anot jo, tokia infrastruktūra tampa ypač svarbi vertinant, kad vakarinėje Panevėžio dalyje numatoma intensyvi miesto plėtra. Savivaldybės strategai įsitikinę, kad ją būtinai paskatins miesto teritorijoje, prie aplinkkelio, planuojama europinio geležinkelio „Rail Baltica“ tarptautine keleivių stotis.

Svarstoma nutiesus naują gatvės atkarpą koreguoti eismą ir dalyje Nemuno gatvės.

T. Juknos teigimu, vienas galimų variantų – iš dalies Nemuno gatvės patraukti sunkiasvorį tranzitinį transportą ir nukreipti jį naujuoju aplinkkeliu. Konkretūs sprendimai bus priimami nutiesus naują gatvę.

Vakarinės ir Klaipėdos gatvių sankryža bus keičiama į žiedinę. G. Kartano nuotr.

Keisis ir sankryža

Baigiama remontuoti ir Bendrijų gatvė, skirianti dvi sodininkų bendrijas. Išasfaltuota per 700 metrų šios gatvės atkarpa tarp J. Tilvyčio ir V. Alanto gatvių. Taip pat įrengtas modernus apšvietimas, pėsčiųjų takai.

Bendrijų gatvės kapitalinį remontą žadama baigti dar šiemet.

T. Juknos teigimu, šios gatvės tvarkymas irgi susijęs su būsimosios V. Alanto gatvės atkarpos tiesimu. Kompleksišku sprendimu direktorius įvardija ir planuojamą įrengti žiedinę sankryžą Vakarinės ir Klaipėdos gatvių sankirtoje.

Pasak T. Juknos, tokie sprendimai turi ne tik pagerinti eismo pralaidumą, bet ir sumažinti avarijų.

„Maksimaliai stengiamės, kiek leidžia finansai, kad infrastruktūra būtų saugesnė ir paprastesnė“, – sako direktorius.

Dėl naujos gatvės atkarpos tiesimo, T. Juknos teigimu, nepatogumų gyventojai neturėtų daug patirti, nes tiesiama visiškai nauja gatvė, o ne tvarkoma jau esama.

 

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite