Po kelių atvejų, kai per raudoną šviesą lėkę vairuotojai per plauką nenutrenkė pėsčiųjų, bus ilginamas raudono signalo laikas Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje. P. ŽIDONIO nuotr.

Chuliganiški vairuotojai padarė „paslaugą“: raudonas degs ilgiau

Chuliganiški vairuotojai padarė „paslaugą“: raudonas degs ilgiau

Degant raudonam šviesoforo signalui per Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžą praskuodęs vos nenutrenkdamas į perėją išėjusių pėsčiųjų taksistas padarė „paslaugą“ visiems vairuotojams.

Netrukus visiems prie raudono signalo teks pastovėti ilgiau.

Programuotojams užduotį pakoreguoti šviesoforų ciklus davusi miesto Savivaldybė sutinka, kad pervažiuoti šią sankryžą užtruks ir automobilių eilės nutįs ilgesnės. Tačiau dviem sekundėm pailginti raudoną signalą imamasi sulaukus visuomenės reakcijos dėl pėstiesiems pavojingo chuliganiško vairavimo.

„Šviesoforų ciklų laikus tenka koreguoti dėl vairuotojų nesupratingumo“, – sako Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

Per plauką nuo nelaimės

Anot T. Juknos, Savivaldybė iš panevėžiečių sulaukė jau keleto pranešimų apie avarines situacijas, kai šioje sankryžoje mirtinos nelaimės buvo išvengta tik per plauką.

Peržiūrėjus ją stebinčias kameras, kai kurie vaizdai priminė įtempto siužeto filmą.

Vilniaus gatve tiesiai važiavęs taksistas, užsidegus raudonam signalui, ne tik nesustojo, bet šokęs į gretimą laisvą eismo juostą aplenkė priešais sustojusį automobilį ir nėrė į sankryžą. Kaip tik tuo metu pėstiesiems užsidegus žaliai šviesai, į perėją žengė būrelis žmonių. Laimė, jie spėjo atšokti, kai pranėrė taksi automobilis.

Kitame vaizdo įraše matyti, kaip degant raudonam signalui Vilniaus gatvėje per sankryžą lekia sunkvežimis.

Pasak T. Juknos, nufilmuoti ir dar du analogiški atvejai, kai draudžiamo signalo nepaisė lengvųjų automobilių vairuotojai.

Policijai visi jie yra žinomi.

„Pagal Kelių eismo taisykles vairuotojas neturi teisės į sankryžą įvažiuoti užsidegus geltonam signalui, bet peržiūrėję sankryžą stebinčias kameras matome, kad įlekia netgi šviečiant raudonam, kai pėstiesiems jau dega žalias. Tokie vairuotojai turi sulaukti baudos. Tačiau kai pėsčiasis bus ne tik išgąsdintas, bet ir, neduok Dieve, nutrenktas, vairuotojas bus kaltas, bet ir sužaloto pėsčiojo sveikata gali būti nebesugrąžinama“, – sako T. Jukna.

„Šviesoforų ciklų laikus tenka koreguoti dėl vairuotojų nesupratingumo.“

T. Jukna

Neprognozuota problema

Direktoriaus teigimu, programuotojams duota užduotis Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje dviem sekundėms pailginti raudono signalo laiką.
„Dabartiniame šviesoforų cikle viskas yra teisinga, bet teks bausti visus vairuotojus sudarant šitoje sankryžoje didesnius kamščius dėl to, kad kai kuriems prie vairo trūksta sąmoningumo. Kitos išeities nėra, nes tai jau ne vienetinis atvejis ir turime ieškoti sprendimų, kaip eliminuoti grėsmę pėstiesiems“, – teigė T. Jukna.

Jis sutinka, kad pailgėjus stovėjimo laikui prie šviesoforų vienoje didžiausių ir labiausiai apkrautų miesto sankryžų, Savivaldybė sulauks pasipiktinimo. Anot direktoriaus, būtų galima rizikuoti nedarant tokių sprendimų, jei tokie skraidymai degant raudonam signalui būtų vienetinis atvejis. Bet nesąžiningi vairuotojai darosi nebe vienkartine problema.

Kai sankryžoje buvo įrengiami išmanieji šviesoforai, pasak T. Juknos, svarstyta neleisti sukti į dešinę, jei pėstiesiems dega žalia. Tokio sprendimo atsisakyta įvertinus, kad tokiu atveju susidarytų didelės spūstys.

„Tačiau bėda atsirado ten, kur nenumatyta, – tai vairuotojai nusikaltėliai, kurie sudaro avarinę situaciją lėkdami per raudoną tiesiai“, – sako administracijos direktorius.

Dėl pėsčiųjų saugumo

Miesto šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktoriaus Tomo Smulkos teigimu, maždaug per metus, kai Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje pradėjo veikti naujos kartos išmanieji šviesoforai, būta keturių atvejų, kai vairuotojai pavojingai lėkė degant raudonam signalui.

Anot T. Smulkos, pagal Savivaldybės prašymą dabar joje dviem sekundėmis pailginamas vadinamasis saugos laikas.

„Tiek ilgiau degs raudonas signalas, kad sankryžos ištuštėjimo laikas būtų ilgesnis. Dviem sekundėmis pailgės gaišatis automobiliams ir sumažės pralaidumas. Vairuotojai toje sankryžoje turės sugaišti daugiau, bet pėstiesiems bus užtikrintas prevencinis saugumas“, – komentavo T. Smulka.

Kartu, anot jo, teks koreguoti ir į tą pačią grandinę sujungtų Vilniaus ir Ramygalos, Ukmergės ir J. Basanavičiaus bei J. Basanavičiaus ir Elektros gatvių šviesoforų ciklų laiką.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų