Dalis remontuojamos Smėlynės gatvės atkarpos jau padengta asfaltu. P. ŽIDONIO nuotr.

Tranzitinė gatvė pasikeis iš esmės

Tranzitinė gatvė pasikeis iš esmės

Liko du mėnesiai, kai eismui bus atverta Smėlynės gatvės atkarpa nuo geležinkelio pervažos iki žiedo su Šiaurine gatve.

Vos po metų planuojama baigti ir antrąjį šios svarbios miesto arterijos rekonstrukcijos etapą.

Lenkia darbų grafiką

Kone keturis kilometrus besidriekianti, Panevėžį su Ryga jungianti viena judriausių Smėlynės gatvė dar ne taip seniai buvo ir vienas didžiausių miesto skaudulių.

Asfaltas duobėtas, lietaus nuolat apsemiami, išsiklaipiusiomis plytelėmis šaligatviai virtę tikrais spąstais praeiviams, o tokiais važiuoti dviračiu kone neįmanoma – toks vaizdas dabar grimzta į praeitį.

Vos po metų planuojama baigti ir antrąjį Smėlynės gatvės rekonstrukcijos etapą.

Sutartį su rangovu dėl Smėlynės gatvės atkarpos nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės sankryžos su Šiaurine gatve sutvarkymo Savivaldybė pasirašė gegužę, o birželio 15-ąją pradėti darbai.

„Iš esmės sutvarkyti šią gatvės dalį numatyta iki 2024 metų pabaigos, tačiau leisti ja važinėti automobiliais planuojama jau 2023-iųjų pabaigoje“, – pabrėžė Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas.

Anot Savivaldybės atstovo, dirbama netgi lenkiant grafiką.

P. ŽIDONIO nuotr.

P. ŽIDONIO nuotr.

Kita kokybė

Tvarkomoje gatvės dalyje montuojama nuotekų sistema, bus tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengtas modernus gatvės apšvietimas. Gatvė turės paaukštintas perėjas. Dviračių takas suprojektuotas dešiniuoju Smėlynės gatvės kraštu važiuojant link miesto centro. Po pėsčiųjų taką bus abiejose gatvės pusėse.

Vienu asfalto sluoksniu jau padengta gatvės atkarpa nuo geležinkelio pervažos iki Alyvų gatvės bei nuo Aguonų gatvės iki žiedo. Nuo Aguonų gatvės link Bijūnų gatvės klojamas trinkelių šaligatvis.

Pagrindas pėsčiųjų ir dviračių takams rengiamas ir geležinkelio pervažos bei Alyvų gatvės ruože.

Eismas asfaltuotomis gatvės atkarpomis draudžiamas, tačiau suteikta galimybė iki savo namų atvykti šios gatvės gyventojams.

„Iš esmės sutvarkyti šią gatvės dalį numatyta iki 2024 metų pabaigos, tačiau leisti ja važinėti automobiliais planuojama jau 2023-iųjų pabaigoje.“

D. Linkonas

Iki imantis Smėlynės gatvės rekonstrukcijos svarstyta, kad tvarkant vieną jos pusę leisti eismą kita puse. Visgi nutarta, kad gatvė pernelyg siaura, tad būtų nesaugu ir kelininkams, ir eismo dalyviams. Todėl teko automobiliams uždaryti visą tvarkomos gatvės atkarpą.

Kita vertus, tvarkant vieną judriausių mieste Smėlynės gatvę, jos gyventojai neslepia pajutę ir laikinų privalumų.

„Augau Smėlynės gatvėje ir buvau taip įpratusi prie didžiulio automobilių triukšmo, kad jo negirdėdavau. Dabar, kai gatvė uždaryta, pajutau, kokia palaima gyventi tyloje, kai po langais nekaukia motorai ir necypia stabdžiai“, – juokiasi Smėlynės gatvės senbuvė Rima.

Išsiklaipiusių plytelių gatvės šaligatvius pakeis iškloti trinkelėmis. P. ŽIDONIO nuotr.

Išsiklaipiusių plytelių gatvės šaligatvius pakeis iškloti trinkelėmis. P. ŽIDONIO nuotr.

Remontą stabdė kliūtys iš Vilniaus

Sutvarkyti kilometro ir 200 metrų Smėlynės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki Šiaurinės gatvės kainuos beveik 3,35 mln. eurų. Didžioji tam skirtų lėšų dalis – valstybės.

Pasak D. Linkono, baigti gatvės remontą planuota iki 2024 metų gruodžio 31-osios, tad intensyvūs darbai tęsis dar metus ir du mėnesius.

Kapitališkai sutvarkyti arterinę Smėlynės gatvę Panevėžio savivaldybė užsimojo dar 2020-ųjų pabaigoje.

Tada planuota atkarpą nuo geležinkelio iki miesto ribos rekonstruoti per trejus metus. Panevėžio planus tuomet sujaukė Vyriausybės sprendimai. Miesto kelių ir gatvių priežiūrai 2021-aisiais iš valstybės kišenės atseikėjus kur kas mažiau lėšų, tranzitinės gatvės Panevėžyje remontą teko nukelti.

Arterinė Smėlynės gatvė pradėta tvarkyti dar po metų, 2022-ųjų vasarą. Tada statybininkai ėmėsi ruožo nuo Šiaurinės gatvės iki Panevėžio ribos.

Dešinėje gatvės pusėje nutiestas šaligatvis ir dviračių takas, abiejose gatvėse pusėse įrengtos naujos autobusų aikštelės. Tvarkant šią atkarpą, įrengta ir žiedinė sankryža su Šiaurine gatve.

Smėlynės gatvės remontas nuo Šiaurinės gatvės iki miesto ribos kainavo kone 1,9 mln. eurų.

D. Linkonas atkreipė dėmesį, kad sutvarkius ir atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki Šiaurinės gatvės, likusioje iki miesto centro besidriekiančioje dalyje taip pat planuojama įrengti naujus pėsčiųjų bei dviračių takus.

Komentarai

  • O dar labiau susiaurinti neišėjo ?

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų