Moksleivių inovacijų gide – išskirtiniai batraiščiai

Moksleivių inovacijų gide – išskirtiniai batraiščiai

Ar žinote, kad batų raištelių rišimas kasdien užtrunka apytiksliai 20 sekundžių? Penki Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos moksleiviai Goda, Aistė, Justina, Matas ir Deividas siūlo sutaupyti net porą savaičių laiko per metus. Komanda rado paprastą, bet genialų sprendimą – batraiščius, kurie užrišami inovatyviu būdu, tausoja gamtą, o dar ir suteikia saugumo kelyje – tamsiu paros metu atspindi šviesą, nes yra pagaminti iš atšvaitų medžiagos.

Jaunąją mokinių bendrovę, pasivadinusią „Shining Click“, sudaro penki septintos klasės mokiniai – Goda, Aistė, Justina, Matas ir Deividas. Visi jaunieji novatoriai pasiskirstę pareigomis.

Goda yra bendrovės prezidentė – atsakinga už sklandų komandos darbą, laiko planavimą ir motyvavimą. Deividas – finansininkas, atsakingas už pajamas ir išlaidas, produkto kainos nustatymą. Justina – rinkodaros viceprezidentė. Jos sritis – produkto reklama, bendravimas socialiniuose tinkluose. Matas ir Aistė dalijasi gamybos ir pardavimo vadovų pareigas. Jie reguliuoja produkto gamybą, kiekius, perka reikalingas žaliavas ir rūpinasi, kad kiekvienas produktas pasiektų pirkėją.

Rado problemų sprendimą

Komanda susikūrė progimnazijoje įgyvendinant verslumo ugdymo projektą „Nuo idėjos iki prototipo“, kuruojamą pedagogės, ekonomikos ir verslumo ugdymo mokytojos Agnės Šidlauskaitės.

Pasiskirstę į komandas moksleiviai kasmet bando sukurti įdomų, patrauklų produktą.

Mokytoja padeda mokiniams suprasti, ar verslo idėja padės kasdieniame gyvenime, galbūt spręs ir ekologinę problemą.

„Visi kasdien skuba, laikas yra labai brangus, o ypač – ryte. Todėl sugalvojome, kaip sutaupyti laiko rišantis batus. Dar viena problema, kurią sprendžia šis produktas, žmogaus pastebėjimas tamsiu paros metu. Batų raišteliai atspindi šviesą, todėl automobilis tikrai jus pamatys“, – pasakoja A. Šidlauskaitė, padedanti vaikams auginti verslumo raumenį.

Produktas turi išskirtinę pakuotę, kuri pagaminta iš perdirbto plastiko. Šiuo metu pirkėjai gali rinktis iš šešių skirtingų batraiščių spalvų.

„Pastebėjome, kad populiariausi balti, juodi ir mėlyni. Kaip išskirtinę detalę pirkėjai renkasi ir oranžinius, žalius ar geltonus“, – pasakoja A. Šidlauskaitė.

Patobulinti batraiščiai

Idėja sukurti batraiščius, kurių nereikia rišti, gimė iš poreikio palengvinti kasdienybę.

Moksleiviai priėjo išvadą: didžioji dalis mokyklinio amžiaus vaikų nemoka užsirišti batų. O jei ir moka, daugumai jie labai greitai atsiriša.

Pasitaiko, kai patrakėliai laksto atsirišusiais batų raišteliais, lengvai gali ant jų užminti ir skaudžiai parkristi.

Komanda, paieškojusi internete, rado šios problemos sprendimą – batraiščius, kurių nereikia rišti. Tiesa, jie jau buvo sukurti.

Tad mokiniams pasitarus su mokytoja, kilo ne viena puiki mintis, kaip būtų galima šį produktą patobulinti.

„Mokinių bendrovės sukurtas produktas yra pagamintas iš perdirbto plastiko, jis gali būti naudojamas kaip atšvaitas tamsiu paros metu, nes atspindi šviesą. Taip pat turi inovatyvų užsegimą, kuriuo išsprendžiamos visos batų užsirišimo ir atsirišimo bėdos“, – pasakoja A. Šidlauskaitė.

Tiki idėjos sėkme

Kurdami unikalius batraiščius moksleiviai ieškojo būdų, kaip išsiskirti iš kitų tokį produktą gaminančių įmonių.

„Rinkoje jų yra daug ir įvairių, bet tokių kaip mūsų – šiuo metu ne. Neatmetu galimybės, kad ateityje kas nors pasiskolins idėją ir jau po metų ar dvejų prekybos centre pamatysime tokius batų raištelius. Bet jiems plačiai išreklamuoti reikia laiko ir pastangų“, – jau ne kartą įsitikino A. Šidlauskaitė.

Anot pedagogės, viskas priklauso nuo komandos noro ir užsidegimo.

„Jeigu ateityje visi dirbs kartu ir sieks tikslo, manau, šį produktą tikrai išvysite daugelyje prekybos vietų“, – neabejoja mokytoja.

Mokinių bendrovė „Shining Click“ dar labai jauna. Ji susikūrė praėjusių metų spalį.

Pradėję nuo nulio moksleiviai batraiščius pristatė dar gruodžio mėnesį, o balandžio 18-ąją vykusioje Panevėžio mokomųjų mokinių bendrovių regioninėje „eXpo“ komanda jau spėjo laimėti „Geriausios 5–8 klasių jaunosios mokinių bendrovės“ apdovanojimą.

PVM skaičiuos ateityje

Kasmet Lietuvoje per pasaulinio finansinį raštingumą ir verslumą ugdančio tinklo „Junior Achievement“ programas realų verslą išbando keli šimtai mokinių komandų.

A. Šidlauskaitė įsitikinusi: moksleiviška veikla ruošia rimtai ateities karjerai.

„Pasimatavę verslą progimnazijos suole, mokiniai galėtų savo verslus kurti ir ateityje. Deja, tik dvi Panevėžio gimnazijos ugdo jaunuosius verslininkus. Norėtųsi tęstinumo šioje veikloje, kad mokiniai mokytųsi ne tik ekonomikos, bet ir verslo subtilybių“, – sako pedagogė.

Ji pabrėžia, jog mažieji verslininkai įgyja žinių ir praktikos, kurių reikia ne tik kuriant verslą. Susidurdami su finansais mokosi skaičiuoti savo pajamas ir išlaidas realiame gyvenime. Pristatant produktą ugdomi viešosios kalbos įgūdžiai, pasitikėjimas savimi, gebėjimas bendrauti su įvairiais žmonėmis.

Mokiniai išmoksta įvairių sąvokų ir terminų, kurie ateityje padės įsilieti į darbo rinką.

„Labai tikiuosi, kad po kokių dešimties metų jie prisimins, kaip mokykloje per verslumo pamokas mokėsi apskaičiuoti PVM arba penkis kartus klydę sukūrė produktą, kuris Lietuvos ir tarptautiniu lygmeniu pelnė apdovanojimus“, – šypsosi A. Šidlauskaitė.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų