SAVAITĖS KLAUSIMAS: Ką renkatės kelionėms po miestą?

SAVAITĖS KLAUSIMAS: Ką renkatės kelionėms po miestą?

Į darbą važiuoti automobiliu ar rinktis viešąjį transportą, o gal sėstis ant dviračio, stotis ant paspirtuko ar tiesiog pasivaikščioti?

Kompaktiškame Panevėžyje toks klausimas pastaraisiais metais iškyla vis dažniau. Miesto gatvėse akivaizdžiai daugėja važinėjančių ekologiškomis transporto priemonėmis.

Šįkart panevėžiečių klausėme, ką jie trumpoms kelionėms po miestą mieliau renkasi: automobilį ar kitą keliavimo būdą?

Rūta TAUČIKIENĖ

Ekologė

Mieliau renkuosi dviratį. Jeigu tik yra galimybė – ne mokslo metai, važiuoju juo ir į parduotuvę, ir į darbą. Man dviratis yra ne laisvalaikio praleidimo, bet susisiekimo priemonė. Gyvenu visai miesto pakraštyje, iki darbo šeši kilometrai. Pėsčiomis reikėtų valandos į vieną pusę. Dviračiu nuvažiuoju maždaug per 25 minutes. Jei reikia į parduotuvę, iki kurios apie porą kilometrų, dažniausiai iš namų į ją traukiu pėsčiomis.

Dviratis atitinka ir mano gyvenimo būdą – tai ir ekologiška, ir važiuojant po darbo galva pailsi. Juolab kad galima apžiūrėti miestą – kur kokia duobė, šiukšlės ar dar kažkas.

Nuo vaikystės važinėju dviračiu, bet labiau tai būdavo toks laisvalaikio praleidimo būdas. Prieš 30 metų lankiausi Danijoje. Ši šalis, kurioje dviračiai yra susisiekimo priemonė, labai sužavėjo. Grįžusi nusipirkau dviratį, kėdutę vežioti vaikui.

Žiemą sėdu į automobilį ar visuomeninį transportą, bet automobilį rinkausi mažiau taršų, kad išmestų mažiau anglies dvideginio. Jis benzininis, taip pat turiu galimybę kartais pasiskolinti ir šeimos elektromobilį. Jei po miestą reikia daugiau pavažinėti, renkamės pastarąjį. Stengiamės kooperuotis, kad nereikėtų vykti dviem automobiliais ir teršti miesto – šaltuoju sezonu į darbą nuvežu ir vyrą. Bet jei žiemą nėra sniego, vyras ir į darbą važiuoja dviračiu.

Dviračių takų infrastruktūra mieste labai gerėja – nutiesta daug naujų takų, o senųjų danga atnaujinama. Be to, galima važiuoti ir šaligatviais. Panevėžys – labai kompaktiškas miestas, čia viską galima lengvai pasiekti dviračiu, paspirtuku, visuomeniniu transportu. Automobilis labiau reikalingas, kai reikia važiuoti didesnius atstumus.

Rima DAUNIENĖ

krepšinio trenerė

Renkuosi pasivaikščiojimus ir dviratį. Man labai smagu vaikščioti, bet su malonumu ir dviračiu važinėju. Panevėžys tikrai tam pritaikytas. Pakankamai daug gražių maršrutų, kuriais galima dviračiu apvažiuoti miestą. Maloniausias, žinoma, Nevėžio pakrantė. Labai patogu ir gražu marių pakrante pasivažinėti Dembavos link.

Aš daug vaikštau. Ir į darbą, ir iš jo einu pėsčiomis. Gyvenu Aukštaičių mikrorajone – Ramygalos gatvėje, o dirbu R. Sargūno sporto gimnazijoje Liepų al. Kol dar pėsčiųjų tiltas nebuvo uždarytas, kelią per jį trumpindavau, dabar tenka ratuką apsukti. Jei pavyksta iš namų išeiti anksčiau, į darbą kulniuoju pasimėgaudama, pakeliui dar kavos nusiperku, pažiūriu, kas naujo Senvagėje ar dar koks naujas objektas mieste išdygo – taip užtrunku apie 20 minučių.

O jei ilgiau pamiegu ir tenka skubėti, pakanka ir 12 min., bet kavos jau nebeišeina nusipirkti.

Panevėžio centras taip gražiai sutvarkytas – vienas malonumas per Laisvės aikštę pereiti. Labai laukiu, kada iki galo bus sutvarkyta Senvagė, rekonstruotas pėsčiųjų tiltas. Maršrutas nuo mano namų iki darbo – tiesiog super!

Jei gyvenčiau kažkur arčiau „RYO“, kažin, ar ryžčiausi kasdieną taip vaikščioti.

Turiu vairuotojo pažymėjimą, bet labai nemėgstu vairuoti. Juolab kad ir miesto viešasis transportas labai gerai išvystytas.

Gintaras LUKOŠEVIČIUS

Fotografas

Ką renkuosi, priklauso nuo laiko. Jei jis skirtas poilsiui, renkuosi pasivaikščiojimą. Bet jei reikia sutvarkyti reikalus, užsukti į parduotuvę, automobilis neišvengiamas – neeikvosi sveikatos vardan sveikų idėjų. Visgi gyvenimas diktuoja savo sąlygas.

Turiu dviratį, bet dažniau renkuosi pasivaikščiojimą su ausinuku ko nors klausydamasis.

Panevėžys tam tinkamas miestas, bet atkreipiu dėmesį, kad tų bevaikštančiųjų, man regis, kaskart mažėja.

Kai oras sušyla, gal praeivių ir daugiau, bet atvėsus, akivaizdu, panevėžiečiai sėdasi į automobilius. Ir pas mus darosi panašiai, kad pasivaikščioti, pasportuoti į tam tikrą vietą atvažiuojama automobiliu.

Kad pasiektum Nevėžio pakrantę, kur malonu pasivaikščioti, reikia dviračio arba automobilio. Arba gyventi kažkur miesto centre.

Gal jei benzino litro kaina pasiektų 3 eurus, ir mes daugiau vaikščiotume ar sėstume ant dviračio. Nors dabartinės kuro kainos irgi jau aukštos, bet dirbantis žmogus dar gali sau leisti važiuoti nuosavu automobiliu.

Kita vertus, automobilis yra irgi įprotis. Panevėžys gražėja, parkai, Senvagė atnaujinami, bet seni įpročiai lieka. O su pilna rezgine kažin ar būtų patogu vaikštinėti.

Gytis PREIDIS

Verslininkas

Į darbą keliauju elektromobiliu. Taip ir ekologiškiau, ir maloniau. Elektromobilis ne tik taupesnis, bet ir tyliau, maloniau rieda. Žinoma, bepigu, kai greito krovimo stotelės yra pačioje darbovietėje.

Elektromobiliais aprūpinome ir darbuotojus. Šiuo metu turime dešimtį elektra varomų transporto priemonių, bet planuojame savo automobilių parką papildyti dar tiek pat elektromobilių.

Visiems įprastas automobilis ir elektromobilis – sunkiai palyginami dalykai. Bent jau aš įžvelgiu daugiau privalumų nei minusų. Elektromobilių didžiausias privalumas, kad jiems nereikalingas aptarnavimo servisas – nereikia keisti nei tepalų, nei kitų variklio skysčių.

O laisvalaikiu mieliau sėdu ant dviračio ar paspirtuko. Bet Panevėžyje retai kada renkuosi šią transporto priemonę. Dažniausiai tą darau pajūryje.

Panevėžyje nors ir atnaujinami dviračių takai, bet jie tinkamai nesužymėti, siauri, sudėtinga prasilenkti su kitais eismo dalyviais.

Ir pėstieji takais vaikšto kaip nori, nes dažnai nematyti, kuri tako dalis skirta jiems, o kuri – dviratininkams. Iki galo nėra pagalvota, todėl tokiais dviračių takais važiuodamas nesijaučiu saugus, ko negalėčiau pasakyti apie besidriekiančius mūsų pajūriu.

Komentarai

  • Puikus straipsnis, įdomu buvo sužinoti ką mano panevėžiečiai apie savo miesto infrastruktūrą

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų