Votecraft hakatonas Europos namuose (Joanos Suslavičiūtės nuotr.)

VoteCraft hakatonas: kaip atvesti jaunus žmones prie balsadėžių

VoteCraft hakatonas: kaip atvesti jaunus žmones prie balsadėžių

Artėjant Europos Parlamento rinkimams, Europos namuose buvo surengtas Votecraft hakatonas. Tarp organizatorių iškeltų tikslų – siūlymai ir priemonės, skatinančios jaunus žmones balsuoti.

Renginys, kurį organizavo Europos Parlamento biuras Lietuvoje ir Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje, įvyko vasario 8–10 d. Europos namuose. Į dvylika komandų susibūrę hakatono dalyviai ieškojo naujųjų technologijų sprendimų, kurie ne tik skatintų jaunus žmones dalyvauti 2019 m. gegužės 26 d. vyksiančiuose Europos Parlamento rinkimuose, padėtų jiems pasiruošti, bet ir kviestų diskutuoti apie Europos ateitį.

Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje atstovė Monika Juodpusienė pasakojo, kad hakatonas – tai kelias dienas vykstantis renginys, kurio metu į komandas susiburia žmonės iš skirtingų sričių ir kartu kuria su IT susijusį produktą, kuris turėtų būti naudingas bei pritaikomas ir hakatonui pasibaigus.

„Žodis hackinimas čia atsiranda, nes reikia ieškoti problemos sprendimo“, – sakė pašnekovė.

Europos namuose susirinko apie penkiasdešimt įvairaus amžiaus ir skirtingą patirtį programavimo, komunikacijos, marketingo ir kitose srityse turinčių žmonių.

Su mentorių pagalba dvylika vystomų idėjų komandos pristatė vertinimo komisijai, kurią sudarė Europos Parlamento biuro Lietuvoje, Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje, „Turing Society“, „trys klubai“, „Pretty much agency“ atstovai.

Pagrindinį 1000 eurų prizą laimėjo komanda „12 o’clock“, pasiūliusi idėją visiems, balsavusiems Europos Parlamento rinkimuose, skirti 12 virtualių pikselių, kuriuos būtų galima panaudoti įamžinant save ir savo balsą specialiai rinkimų vizualizacijai skirtoje platformoje,„virtualioje drobėje“. Į rinkimus nuėjus su draugais ar su šeima, kartu sudėtos pikselių sumos užtektų vis didesniam paveikslėliui, taip kartu įsiamžinant virtualioje Europos Parlamento rinkimų drobėje.

„Idėjos iš tikrųjų labai nustebino, nes jos ne tik technologine prasme siekė kažką išspręsti, bet ir labai siejosi su technologiniais dalykais, – sakė M. Juodpusienė. – Renginys iš tikrųjų pranoko visus lūkesčius, buvo sėkmingas ir džiaugiamės ne tik rezultatais, bet ir dalyvių atsidavimu, norėtume jį daryti ir kitais metais.“

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų