Pučiamųjų orkestras „Garsas“ gimtadienį pasitinka nauju įvaizdžiu

Pučiamųjų orkestras „Garsas“ gimtadienį pasitinka nauju įvaizdžiu

Panevėžio muzikinio teatro pučiamųjų orkestras „Garsas“ gegužės 19-ąją kviečia į 61-ąjį gimtadienį, kurį dirigento Martyno Bražo vadovaujamas kolektyvas pasitinka pristatydamas naują programą, ypatingą svečią ir ryškų įvaizdį.

Kasmet, švęsdamas savo gimtadienį, orkestras paruošia po naują, ambicingą ir profesionalumo kartelę vis aukščiau kilstelėti įkvepiančią programą, kuri šiemet pasižymi įvairove ir universalumu. Koncerte skambės P. Grahamo, E. Swiggerso, M. Lauridseno, J. Gudavičiaus, L. Andersono, M. Johanssono, P. Lovatt-Cooperio, D. Price‘o kūriniai ir pučiamųjų orkestro „Garsas“ 61 metų gimtadieniui dedikuota R. Šileikio kompozicija „Feniksas“.
Šventiniam koncertui diriguos svečias – buvęs panevėžietis Rokas Podelis, Krašto apsaugos savanorių pajėgų bigbendo dirigentas ir Trakų meno mokyklos fanfarinio orkestro vadovas.
Rokui Podeliui gimtadienį švenčiantis orkestras pažįstamas ne tik iš bendrų projektų, bet ir nostalgiškai primena pirmuosius žingsnius muzikoje.
Nuo paauglystės pučiamųjų orkestre „Garsas“ grojęs, o vėliau ir jam dirigavęs R. Podelis džiaugiasi orkestro augimu ir plačiais kūrybiniais užmojais.
„Šiam šventiniam koncertui grįžtu į gimtąjį miestą ir mane užauginusį orkestrą jau kaip patyręs dirigentas. Mėgaujuosi bendru kūrybiniu procesu ir galimybe ruošti dramaturgiškai ir emociškai stiprią programą. Kiekvienas kūrinys, kurį atliksime, reikalauja itin tvirto techninio pasirengimo, todėl labai džiaugiuosi orkestro augimu ir plačiu žingsniu europietiškos grojimo kultūros link. Tikiuosi, kad mūsų paruoštos staigmenos, kai muzikantai atliks netikėtas variacijas ar net užgros su muzika nieko bendro neturinčiais prietaisais, klausytojus nustebins ir kartu patirsime meninį katarsį“, – pasiruošimo koncertui įspūdžiais dalinosi R. Podelis.
Savo gimtadienį orkestras pasitinka ne tik nauja programa, bet ir naujais sceniniais kostiumais, kuriuos kūrė dizainerė Kristina Kruopienytė.
Dizainerė džiaugiasi galėjusi dalyvauti procese.
„Dažniausiai pirminė idėja gimsta tą pačią akimirką, išgirdus, kam ir kokios paskirties drabužį kursiu. Ir šį kartą, kalbantis ir aptarinėjant kostiumo viziją su orkestro muzikantais, pirmoji mintis buvo būtent ta, kurią ir vystėme toliau. Peržvelgiau visame pasaulyje žinomų orkestrų įvaizdžius, tikėdamasi rasti dominuojančių aprangos tendencijų, tačiau supratau ir išgirdau, kad šio orkestro muzikantai nori naujo ir veržlaus, tačiau kokybiško ir patogaus varianto. Taip kilo idėja kurti klasikinį kostiumą, be kurio mes neapsieiname nė viena proga, o pagrindiniu akcentu pasirinkti ryškiai mėlyną spalvą, kuri simbolizuoja drąsą ir ėjimą pirmyn. Tokiu būdu kuriamas balansas tarp klasikos, saikingų detalių ir akį traukiančios spalvos suteikia galimybę ateityje atnaujinti kostiumus ir, įvedant numatytų naujų spalvinių akcentų, žaisti deriniais,“– apie orkestro kostiumų idėjos gimimą pasakojo dizainerė.
Dizainerė K. Kruopienytė aprangas, kostiumus ir uniformas kolektyvams kuria jau beveik 20 metų. „Dirbant su kolektyvais, didžiausiu iššūkiu tampa pabrėžti kiekvieno privalumus, bet tuo pačiu ir sukurti vieningą komandos įvaizdį. Orkestro atveju susidūrėme ir su kiekvieno menininko savitumu – visi groja skirtingais instrumentais, juos laiko savaip, netgi kvėpuoja skirtingu tempu. Teko kostiumą taikyti ne tik pagal figūros tipą ar sudėjimą, tačiau ir pagal judesių amplitudę bei įkvėpimo specifiką,“ – dalinosi įspūdžiais orkestro įvaizdžio kūrėja.
Kūrybinis ir gamybinis procesas tęsėsi beveik pusmetį. Prireikė ne tik sukurti viziją, bet ir pagaminti išskirtinio rašto audinį.
„Labai džiaugiuosi šio kolektyvo drąsa ir noru būti ne tik išgirstiems, bet ir pastebėtiems. Kai išsirinkome ypatingą spalvą, nusprendžiau įdėti minimalių, tačiau efektingų akcentų, kurie subtiliai užbaigtų įvaizdį ir padarytų jį stiprų bei lengvai atpažįstamą. Taip gimė idėja sukurti išskirtinį audinį, skirtą būtent pučiamųjų orkestrui „Garsas“. Jie patys yra muzika ir įkvėpimas, todėl audinyje, kurį panaudojome pamušalams, liemenių nugaroms ir detalei kišenėje, vizualizavau garsą ir rėmiausi penklinės motyvais. Norėdama pabrėžti jų unikalumą, panaudojau ir keletą švelniai rožinių štrichų, kurie orkestrą sieją ir su teatro pastatu“ – pasakojo K. Kruopienytė.

Komentarai

  • Bet vyruko kelnės gerokai per ilgos ir nuo kelių per plačios. Neprofesionalu. Spalvinis sprendimas nuobodus.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų