P. Židonio nuotr.

Panevėžyje daugės šviesoforų

Panevėžyje daugės šviesoforų

Panevėžyje pėstieji per perėjas žingsniuos ramiau.

Dar šiemet vienoje didžiausių Nemuno gatvėje prie dviejų nereguliuojamų perėjų numatyta įrengti šviesoforus.

Žadama, kad ateityje tokių perėjų mieste daugės.

Akys pėstiesiems

Šiuo metu nereguliuojamos perėjos ties Nemuno g. 79, netoli miesto poliklinikos, ir ties 72-uoju daugiabučiu, Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, neatitinka saugumo reikalavimų.

Pasak vedėjo, jas reikėtų arba naikinti, arba įrengti saugumo priemones.

Abiejose pastačius šviesoforus pėstiesiems, Nemuno g. atkarpoje nuo sankryžos su Klaipėdos gatve iki Nemuno g. 72 daugiabučio gana netoli viena nuo kitos atsirastų trys reguliuojamos perėjos ir dar tarp jų įsiterpusi Nemuno ir Parko gatvių sankryža. Visgi, pasak D. Vadlugos, toks eismo organizavimas automobilių spūsčių nepadidintų.

„Manau, įrengus šviesoforus pėstiesiems kaip tik bus mažiau kamščių. Dabar gali eiti žmogus paskui žmogų ir vairuotojas kiekvieną turi praleisti, o kai bus šviesoforas, bus paprasčiau – vienu metu per gatvę pereis visas būrys“, – teigia Savivaldybės atstovas.

Nereguliuojama perėja ties Nemuno g. 79-uoju namu rytinio piko valandomis važiuoja 1385 automobiliai ir pereina 172 žmonės, vakarais srautas dar didesnis. P. Židonio nuotr.

Eilėje Klaipėdos gatvė

Pasak D. Vadlugos, ateityje planuojama nereguliuojamas perėjas paversti reguliuojamomis ir Klaipėdos gatvėje. Joje projektuojami nauji šaligatviai, dviračių takas, o šviesoforais dabar reguliuojamą Klaipėdos, Vakarinės ir Savitiškio gatvių sankryžą numatyta pertvarkyti į žiedinę.

„Automobilių srautai dideli, gatvė plati, pavojinga ją pereiti. Ten, kur kiekvienoje gatvės pusėje po dvi eismo juostas, dažniausiai ir nutinka nelaimė. Vairuotojams tokiame sraute sunku pastebėti pėsčiuosius“, – sako vedėjas.

Vairuotojams paprasčiau

Miesto šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Romas Smulka teigia, kad naujieji Nemuno gatvėje veiks nuo prilietimo.

„Nuo to vairuotojams taps paprasčiau. Dabar užtenka bent vienam pėsčiajam sustoti prie perėjos, ir automobiliai turi sustoti. Su šviesoforu bus geresnis variantas, nes pėstieji galės pereiti gatvę tik tada, kai užsidegs žalias signalas. Jis iš karto neužsidegs – reikės palaukti“, – tvirtina R. Smulka.

Naikina juodąsias dėmes

Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, visos vienaip ar kitaip mieste keičiamos perėjos turi trūkumų: nebeatitinka saugumo reikalavimų, pažymėtos kaip juodosios dėmės.

Tokių, kurias reikėtų tvarkyti, pasak direktoriaus, sąrašas netrumpas. Pernai jų buvo per šimtą.

Pasak T. Juknos, pirmiausia siekiama išnaikinti vadinamąsias juodąsias dėmes.

„Įrengus šviesoforus pėstiesiems kaip tik bus mažiau kamščių.“

D. Vadluga

„Daugiausia nelaimių įvyksta nereguliuojamose perėjose, o Nemuno gatvė nuo seno garsėja įskaitiniais eismo įvykiais“, – pabrėžia T. Jukna.

Į juodųjų dėmių sąrašą patenka abi pokyčių sulauksiančios perėjos.

Ties Nemuno g. 79-uoju pastatu 2019–2022 metais įvyko šeši, o ties Nemuno g. 72-uoju keturi įskaitiniai eismo įvykiai, per kuriuos žuvo arba buvo sužaloti žmonės.

Rengiant šviesoforų techninį projektą per vizualų stebėjimą nustatyta, kad per rytinį piką, tai yra nuo 7.30 iki 8.30 valandos, per perėją ties Nemuno g. 79 pastatu važiuoja 1385 automobiliai ir pereina 172 žmonės. Vakarinio piko metu, nuo 16.30 iki 17.30 val., šią perėją kerta 1550 automobilių ir 204 žmonės.

Ties Nemuno g. 72-uoju pastatu rytinio piko valandomis pravažiuoja 1161 automobilis ir gatvę perėja kerta 28 žmonės, o per vakarinį piką atitinkamai 1401 ir 31.

Šviesoforą pėstiesiems ketinama statyti ir prie perėjos ties Nemuno g. 72-uoju namu. P. Židonio nuotr.

Nesaugių neliks

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) duomenimis, per keturis šių metų mėnesius miesto pėsčiųjų perėjose nukentėjo šeši asmenys, pernai per tą patį laiką – aštuoni.

Kelių policijos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, Nemuno gatvėje perėjos neatitinka reikalavimų, nes pati gatvė – labai plati.

„Nemuno gatvėje yra keturios eismo juostos, o kai kuriose vietose – net penkios. Ten niekaip negali būti perėjos be šviesoforo. Savivaldybė, kuri yra kelio savininkas, turi nuspręsti, ar naikinti tokią perėją, ar įrengti šviesoforą“, – sako pareigūnas.

Pasak V. Mačėno, pėsčiasis eidamas per perėją mano, kad automobiliai privalo jį praleisti ir nebesidairo.

„Tai nėra saugu. Nepamirškime, kad Kelių eismo taisyklės leidžia pereiti gatvę ir ne perėjoje“, – primena pareigūnas.

Pastaruoju atveju, anot jo, žmogus atidžiai apsidairo, praleidžia automobilius ir mažiau judrią gatvę pereina saugiau.

Komentarai

  • Romui Smuikai. Aš suprantu, kad reikia sureguliuoti eismą mieste taip, kad butų saugu ir pėstiesiems ir vairuotojams. Bet kas darosi su šviesoforų sureguliavimo mieste. Susidaro didelės eilės prie sankryžų. Dūsta pėstieji ir vairuotojai nuo išmetamų dujų. Ar taip mes mažiname CO2 išmetimą į atmosferą ir geriame žmonių sveikatą. Manau, kad reikia kuo greičiau Jums atsistatydinti iš pareigų. Miesto merė, prašau imtis iniciatyvos šiuo klausimu. Miesto piliečiai neteko kantrybės.

  • Ant kiekvieno takelio reikia pastatyti mažiausiai po 2 šviesoforus…

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų