P. Židonio nuotr.

Apskaitos centrui – nauji iššūkiai

Apskaitos centrui – nauji iššūkiai

Panevėžio savivaldybei pavaldžių sporto, socialinių, neformaliojo ugdymo, kultūros įstaigų buhalteriai greitai sulauks įspėjimų apie atleidimą.

Būrio šių specialistų nebereikės nuo pavasario daugiau nei 20-ies įstaigų buhalteriją tvarkyti patikint pernai įsteigtam Apskaitos centrui.

Į jį planuojama pakviesti dalį darbo neteksiančių specialistų, tačiau ankstesnė patirtis parodė, kad buhalteriai į Apskaitos centrą nesiveržė, tad šiam teko pavargti, kol pavyko suburti kvalifikuotą komandą.

Šįkart ir pati Panevėžio miesto savivaldybė nusiteikusi atidžiau stebėti buhalterijos perdavimą. Mat būta ir tokių atvejų, kai buhalterija buvusi perduota nesutvarkyta, o darbo netekę apskaitininkai liko toje pačioje švietimo įstaigoje, tik ėjo kitas pareigas.

Praėjusių metų sausį įsteigtas Apskaitos centras tvarko 49-ių miesto švietimo įstaigų – mokyklų ir vaikų darželių – buhalteriją.

Miesto Tarybai pritarus, nuo balandžio jis perimtų ir kitų Savivaldybės įstaigų buhalteriją – Socialinių paslaugų centro, Sporto centro, Gamtos mokyklos, Moksleivių namų bei kitų kultūros, neformaliojo ugdymo, socialinių įstaigų.

Skaičiuojama, kad 21 įstaigos apskaitai tvarkyti reikės dvylikos naujų darbuotojų. Kitąmet jų atlyginimams, skaičiuojant nuo balandžio 1-osios iki metų galo, reikės apie 164,3 tūkst. Eur. Tarybos bus prašoma Apskaitos centro darbuotojų skaičių didinti nuo 52 iki 64.

Jau nuo kitų metų balandžio Apskaitos centras tvarkys ir bibliotekų, Sporto centro, Socialinių paslaugų centro bei kitų Savivaldybės įstaigų apskaitą. P. Židonio nuotr.

Į gatvę nemeta

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, antrajam Savivaldybės įmonių buhalterijos centralizavimo etapui buvo ruošiamasi. Šį mėnesį Taryba svarstys dėl tų įstaigų maksimalaus leistino darbuotojų skaičiaus nustatymo. Paskui daugiau nei 20-ies biudžetinių įstaigų apskaitos darbuotojų lauktų įspėjimai dėl atleidimo.

Tiesa, numatyta kai kuriose įstaigose palikti bent dalį etato, pavyzdžiui, Moksleivių namuose liktų 0,75 administratoriaus, Gamtos mokykloje – 0,5 kasininko pareigybės, kitose įstaigose, kaip ir mokyklose bei darželiuose, – po 0,25 administratoriaus etato.

„Dar svarstoma, kad kai kuriose įstaigose, kur yra specializuota apskaita ir masiškai išrašomos sąskaitos, liktų apskaitininkas, tik galbūt ši pareigybė būtų vadinama kitaip“, – sakė T. Jukna.

Biudžetinių įstaigų buhalteriją perduodant į Apskaitos centrą, darbo neteks per dvi dešimtys darbuotojų. Savivaldybė motyvuoja, kad kvalifikuoti specialistai nemetami į gatvę – bus kviečiami dalyvauti konkurse naujoms darbo vietoms užimti Apskaitos centre.

„Ankstesnė patirtis rodo, kad daug švietimo įstaigose dirbusių apskaitininkų neatėjo į Apskaitos centro konkursus. Jei jie išėjo dirbti kitur, viskas gerai, bet jei kažkokiais būdais liko įstaigose paslėpti po kitais etatais, tas tikrai nebus toleruojama.“

T. Jukna

Kiek atleistųjų pasinaudos tokia galimybe, kol kas sunku prognozuoti, mat švietimo įstaigų buhalterijos centralizacija atskleidusi kiek kitokią situaciją.

Buvo manoma, kad mokyklų ir vaikų darželių buhalteriai ateis dirbti į Apskaitos centrą, tačiau tą padarė nedidelė dalis.

T. Jukna pripažįsta: kol buvo surinkta kompetentingų darbuotojų komanda, Apskaitos centre neišvengta ir klaidų skaičiuojant pedagogų atlyginimus ar mokesčius už darželius.

„Pirmi Apskaitos centro darbo metai visai neblogai baigėsi. Dėl žmogiškųjų faktorių pasitaiko klaidelių – personalo klausimas šitoje įstaigoje labai svarbus. Kol nesusidėlios tikroji darbuotojų komanda, tų klaidelių pasitaikys, todėl labai skatiname mokymus naujiems darbuotojams, mentorystę. Kuo greičiau naujų apskaitininkų kvalifikacija bus įgyta, tuo tie duomenys bus teisingesni ir, manome, kad Apskaitos centro steigimas bus 100 procentų pasiteisinęs“, – teigė T. Jukna.

Po didinamuoju stiklu

Anot T. Juknos, labai svarbu, kad patyrę apskaitos darbuotojai ateitų dirbti į Apskaitos centrą.

„Ankstesnė patirtis rodo, kad daug švietimo įstaigose dirbusių apskaitininkų neatėjo į Apskaitos centro konkursus. Jei išėjo dirbti kitur, viskas gerai, bet jei kažkokiais būdais liko įstaigose paslėpti po kitais etatais, tas tikrai nebus toleruojama“, – perspėjo T. Jukna.

Anot administracijos direktoriaus, yra tam tikrų duomenų, kad kai kuriais atvejais, panaikinus apskaitininko pareigybę, tas pats žmogus liko dirbti toje pačioje įstaigoje. Pasak direktoriaus, tokie dalykai negali būti toleruojami.

„Girdisi atgarsių, kad draugiškai reikalai buvo išspręsti kitaip. Tai tik gandai, bet darysime patikrinimą, ar buvo laikomasi susitarimų. Negerai, kai geri apskaitininkai lieka įstaigose, bet ne tvarkyti apskaitą. Labai tikimės, kad kvalifikuoti darbuotojai pereis į Apskaitos centrą, nes nuo to priklauso ir apskaitos teisingumas“, – sako T. Jukna.

Direktoriaus teigimu, buhalterijos centralizavimo vienas tikslų buvo siekis išvengti klaidų metinėse ataskaitose ir ekonominis efektas. Nors per šiuos metus keitėsi darbo užmokestis ir pinigine išraiška sutaupyta ne tiek, kiek planuota, tačiau, tvirtina direktorius, akivaizdu, kad ekonomiškai toks sprendimas buvo naudingas – Savivaldybės įstaigose dirbo mažiau apskaitininkų.

Skaičiuojama, kad visų Savivaldybei pavaldžių įstaigų buhalteriją perėmusiam Apskaitos centrui turėtų pakakti 64 darbuotojų. P. Židonio nuotr.

Ruošiasi iš anksto

Apskaitos centro direktorė Rasa Paulauskienė teigė, kad antrajam etapui intensyviai ruošiamasi, dėliojami planai dėl duomenų perdavimo, darbo vietų sukūrimo, įrangos pirkimo bei darbo krūvio paskirstymo.

„Dar gegužės mėnesį apsilankėme visose įstaigose, kurių buhalteriją planuojame perimti, bendravome su vadovais ir apskaitos specialistais. Visus apskaitos specialistus kvietėme prisijungti prie mūsų kolektyvo, juk ir pačioms įstaigoms daug patogiau, kai jų specialistas toliau tvarkys įstaigos buhalteriją“, – pasakojo R. Paulauskienė.

Tačiau ne visi panoro toliau darbuotis Apskaitos centre. R. Paulauskienės teigimu, tai yra kiekvieno apsisprendimas: vieni galbūt baiminasi permainų, kiti turi kitų planų.

R. Paulauskienė pabrėžė, kad laukiami ir pensinio amžiaus specialistai, kurių ilgametė patirtis dažnai būna neįkainojama ir iš jos gali mokytis jaunesni kolegos. Apskaitos centras žada sudaryti sąlygas dirbti ir ne visu etatu.

„Pradžia tikrai nebus lengva. Perimamų įstaigų veiklos pobūdis ir paslaugų spektras labai platus, laukia nemažų iššūkių. Permainoms ruošiamės iš anksto, darome namų darbus. Tikimės, kad šįkart viskas bus sklandžiau, apie laukiančius pokyčius jau esame informavę įstaigų vadovus. Jei į Apskaitos centrą ateis dirbti jų specialistas, iš esmės mažai kas pasikeis, tik tiek, kad apskaitininkas dabar dirbs ne jų įstaigoje, o Apskaitos centre“, – kalbėjo R. Paulauskienė.

Pasak centro vadovės, neužtenka tik suburti komandą, labai svarbu ir tinkamai paskirstyti darbus, be to, reikia laiko priprasti prie pokyčių.

„Iššūkių yra nuolat. Kitų miestų patirtis rodo, kad visi procesai susistyguoja tik per trejus ketverius metus“, – sakė R. Paulauskienė.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų