Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šiuo metu nagrinėja daugiau nei 30 klientų skundų dėl sporto klubų, trečdalis jų susiję su bendrove „Impuls LTU“. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Sporto klubus užgriuvo skundai

Sporto klubus užgriuvo skundai

Skaitytojo pasiūlyta tema

Karantino nuo pasaulio pavasarį buvę atskirti sporto klubai, regis, vėl išgyvena aukso amžių. Į sales plūstelėjo ištroškusieji judėjimo. Tačiau su klientų banga pasipylė ir jų skundai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Pasivijo skola

Panevėžietis Rimantas dar metų pradžioje nusprendė gyventi sveikiau ir daugiau judėti. Vyras pusmečiui išsimokėtinai įsigijo Panevėžio sveikatingumo klubo „Impuls“ abonementą.

Tačiau nespėjo nė gerai apšilti, kai Lietuvoje prasidėjo karantinas. Per jį sporto klubai buvo uždaryti ir duris atvėrė vieni iš paskutinių – tik tada, kai buvo gerokai palengvintas apribojimas verslui.

O baigiantis vasarai Rimantas išgirdo stulbinamą naujieną: yra prasiskolinęs klubui „Impuls“.

„Atėjo pranešimas apie skolą klubui „Impuls“ ir grasinimas dėl pinigų išieškojimo. Pasirodo, esu skolingas per 60 eurų už laiką, kai Lietuvoje buvo karantinas ir sporto klubai neteikė paslaugų, buvo uždaryti. Mano abonemento mėnesio įmoka – 24 eurai“, – „Sekundei“ pasakojo Rimantas.

Nustebęs panevėžietis nežino, ką daryti, bet mokėti už paslaugas, kurių negavo, jam neatrodo nei protinga, nei normalu.

Papiktino ne vieną

Bendrovės „Impuls LTU“ marketingo vadovė Donata Visockytė-Larinčikienė pripažįsta, kad, pasibaigus karantinui, šio tinklo sporto klubuose iš tiesų dažnokai nesusikalbama su klientais. Situaciją vadovė švelnina tvirtindama, kad kilus neaiškumams kiekvienu atveju su klientais individualiai kalbamasi.

„Iš pradžių tikrai buvo tokių nesusipratimų. Laimė, žmonės po karantino tapo supratingesni ir mūsų taip smarkiai nepuolė. Visas tokias situacijas pirmiausia reikia aiškintis su vietos klubo pardavimų skyriumi. Problemos dažniausiai išsprendžiamos kliento naudai“, – teigia marketingo vadovė.

Pasak pašnekovės, karantino laikotarpiu, kai klubai neturėjo galimybės dirbti, visi abonementai buvo sustabdyti. O ir atnaujinus veiklą, anot jos, senjorai dėl saugumo dar du mėnesius galėjo nesinaudoti klubo paslaugomis.

Stengdamasi išlaikyti lankytojus, įmonė papildomai abonementus leido naudoti visuose savo šalies sporto klubuose.

„Mūsų tinklas nedirbo nuo kovo vidurio ir visą balandį. Bet kai kurie žmonės suprato, kad nereikia mokėti ir iki karantino kelias buvusias pirmas kovo dienas. Mes mokesčius skaičiuojame už kiekvieną dieną, ne už visą mėnesį. Dėl to taip pat kilo nemažai lankytojų klausimų“, – aiškino D. Visockytė-Larinčikienė.

Jos teigimu, skola už suteiktas paslaugas šiame tinkle automatiškai perduodama išieškoti antstoliams. Gal todėl, marketingo vadovės nuomone, panevėžietį pasiekė įsiskolinimas.

„Dar kartą pakartosiu: reikia kalbėtis ir tartis“, – pabrėžė klubo „Impuls“ atstovė.

Nusidriekė eilės

D. Visockytės-Larinčikienės teigimu, sporto klubų tinklas „Impuls“ dėl karantino išgyvena stiprią krizę ir patyrė didelių nuostolių. Ne tik teko iš baseinų išleisti vandenį, bet ir darbuotojus išsiųsti į prastovas.

Viltį, kad šie metai nesibaigs nuostolingai, o pelnas bus bent lygus išlaidoms, klubams suteikia sėkminga vasara ir ruduo.

„To, ką planavome pasiekti pernai, tikrai neturėsime. Tačiau bent į nuostolius tikimės nenuskęsti. Šita vasara buvo labai gera – anksčiau toks metas mums paprastai būdavo ramesnis, žmonės išeidavo atostogų, keliaudavo. O šiemet, kai visi sėslesni, apribotos kelionės ir jau pripratome prie koronaviruso gąsdinimų, klientų labai padaugėjo. Taip pat ir Panevėžyje“, – kalbėjo sporto klubų tinklo atstovė.

Pirmosios rugsėjo dienos, anot jos, lankytojus jau net į eiles sustatė. Tačiau koronaviruso grėsmė pakoregavo ir sportuojančiųjų įpročius. Jiems teks įprasti turėti savo rankšluosčius, klojamus ant treniruoklio. Pasinaudojus pastaruosius dar privalu patiems dezinfekuoti.

Į sporto klubus įleidžiama tik su kauke, bet sportuojant ją galima nusiimti. Be to, turi būti išlaikytas privalomas atstumas tarp žmonių.

Skundų lavina

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiuo metu nagrinėja daugiau nei 30 vartotojų skundų dėl sporto klubų. Trečdalis visų pranešimų, pasak tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės, susiję su bendrove „Impuls LTU“.

Vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl paslaugų teikimo sutarties, sudarytos su sporto klubu, nutraukimo ir iš to kylančių pasekmių.

„Pažymime, kad kiekvienu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo, ar sutartyje nėra aptartos nenugalimos jėgos aplinkybės ar šalių nenumatytos aplinkybės, ar nėra aptarta sąlygų dėl paslaugų teikimo dėl nuo paslaugų teikėjo nepriklausančių aplinkybių ir pan. Jei visa tai sutartyje neaptarta ir paslaugų teikėjas buvo sustabdęs veiklą bei neteikė paslaugų pagal sudarytą sutartį, vartotojas turi teisę nemokėti sutarto mokesčio už tą laikotarpį, kai negalėjo naudotis paslaugomis – tai yra jos nebuvo teikiamos“, – aiškino D. Malinauskienė.

Tarnyba taip pat informuoja, kad paslaugų teikėjas gali vartotojui siūlyti pratęsti abonemento sutartį tiek, kiek, paskelbus karantiną Lietuvoje, negalėjo teikti paslaugų. Tačiau kiekvienu atveju toks pasiūlymas turi būti asmeniškai aptartas su vartotoju. Jei šis nesutinka sutarties pratęsti, jam nėra aktualu gauti paslaugas toliau, tada gali atsisakyti pratęsti sandorį ir, pasibaigus numatytam galiojimo terminui, prašyti jį nutraukti.

Bet jei vartotojas pageidauja nutraukti sutartį, nesulaukęs numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos, turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis. Jeigu jose yra numatytas mokestis, privalomas atsisakius sutarties nepasibaigus jos terminui, sporto klubo klientui teks pakratyti piniginę.

Nepavykus rasti bendro sprendimo, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, klientas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją ir išdėstyti savo reikalavimą. Teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti asmens kreipimąsi ir, kai nesutinka su išsakytais reikalavimais, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo datos pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Nepateikus tokio atsakymo arba kai jis netenkina vartotojo, šis gali kreiptis į VVTAT.

Vartotojus ginančios tarnybos atstovė atkreipia dėmesį, kad kiekvienas ginčas vertinamas individualiai ir nešališkai, remiantis nesutariančių šalių pateiktais objektyviais įrodymais bei kitomis svarbiomis aplinkybėmis. Taigi skundas VVTAT dar nereiškia, kad klientas visada yra teisus.

Skundą tarnyba privalo išnagrinėti ir sprendimą priimti ne vėliau kaip per 90 dienų nuo jo gavimo datos. Esant rimtos priežastims šis terminas pratęsiamas dar 30 dienų.

Komentarai

  • žmonės… neprasidėkite su ‘ Impuls’ sporto centru,jie žiūri tik sau naudos,o jūs,klientai liksite jų apgauti,nepasirašikite sutarčių jos neperskaite. Jie yra vienašališki,jūs jiems nesvarbūs. Yra kitų sporto klūbų,o be to juk galima sportuoti gamtoje,tai nieko nekainuoja…gerai pagalvokite 😉

    • Visiskai sutinku su PMS. 90-uosiuose uztriges klientu atarnavimas ir apgaudinejimas. Buvau nauja kliente, negavau nei fizines nei elektronines sutarties kopijos, gavau pranesima uz skola. Nesinaudojau paslaugomis 2 menesius, parasiau ta pacia diena, kai gavau skolos priminima apie einama menesi. Kol sulaukiau atsakymo praejo 1 d, ir jie atsisake nutraukti sutarti viena diena anskciau, kada su jais susisiekiau. Susimokejau uz menesi, kai visiskai nei sportuot negalejau, ir isvis i ta puse klubo paziureti nenorejau. UZ ABSOLIUCIAI NIEKA. Pirstu baksnojo ‘sutartele, sutartele’, o kad nauja klienta nepatyrusi ir pasitikinti imone mulkina, tai px.

  • Skolos perduodamos antstoliams? Be teismo. Čia rimtai?

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų