P. Židonio nuotr.

Profesinei mokyklai išrinko vadovą

Profesinei mokyklai išrinko vadovą

Panevėžio mokymo centras jau turi vadovą. Prireikė antro konkurso, bet juo iš keturių pretendentų išrinktas šiuo metu dviejose miesto gimnazijose mokytoju dirbantis informatikos mokslų daktaras Donatas Bakšys.

Prie mokymo centro vairo jis stos pavasariui baigiantis.

Praėjusiais metais į naują juridinį vienetą – Panevėžio mokymo centrą – sujungus tris miesto profesines mokyklas – Panevėžio profesinio rengimo centrą, M. Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklą, Panevėžio darbo rinkos mokymo centrą, laikinuoju jo vadovu tapo pastarojo centro direktorius Valentinas Masilionis.

Naują vadovą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavyko išrinkti tik daugiau kaip po pusmečio ir surengus du konkursus.

Dr. D. Bakšys antrajame jų sako dalyvavęs dėl būsimų iššūkių.

„Ne atlygis patraukė, nes jis nėra didelis, bet galimybė daryti darbus, prisidėti prie šio švietimo sektoriaus gerovės ir įgyvendinti idėjas“, – kalbėjo „Sekundei“ konkurso laimėtojas.

Būsimojo vadovo įsitikinimu, profesinis mokymas – pagrindas, ant kurio galima statyti naujus laiptelius į karjeros aukštumas. Deja, visuomenėje jis dažnai marginalizuojamas. Tarsi atsarginis variantas nesėkmės siekiant aukštųjų mokslų atveju.

„Galbūt naiviai galvoju, bet, manau, reikia tai keisti – duoti žmogui įrankį, kad, išėjęs iš mokyklos, jis neliktų gatvėje vien tik mokėdamas skaityti ir rašyti“, – dr. D. Bakšys požiūryje į profesinį mokymą viliasi permainų.

Kaip sektiną pavyzdį jis regi Vokietijos švietimo sistemą, kurioje profesinės mokyklos yra praktiškai viena bendrojo ugdymo dalių. Moksleiviai, baigdami mokyklas, įgyja ir profesiją, o paskui tęsia studijas aukštesniosiose ar aukštosiose mokyklose.

Daktaro manymu, toks modelis būtų naudingas ir tinkamas Lietuvai.

Informatikos mokslų daktaras Donatas Bakšys. renkuosimokyti.lt nuotr.

Darbas gerai žinomas

Švietimo sektoriuje būsimasis Panevėžio mokymo centro vadovas dirba jau ilgus metus.

Pastaruosius dvejus metus dr. D. Bakšys yra programos „Renkuosi mokyti“ dalyvis ir pedagogas dviejose miesto gimnazijose: „Minties“ gimnazijoje moko ekonomikos, verslumo ir inžinerinės grafikos, J. Miltinio gimnazijoje – informacinių technologijų.

Prieš tai darbavosi aukštojo mokslo ir studijų srityje: buvo Panevėžio kolegijos direktoriaus pavaduotojas mokslui ir plėtrai, daugiau nei pusantro dešimtmečio dirbo KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakultete.

„Tuos šešiolika metų dėsčiau ir stengiausi kelti kvalifikaciją dirbdamas ne su studijomis ir mokslu susijusiose srityse“, – sako dr. D. Bakšys, turintis įgūdžių ir bankiniame sektoriuje, ir NT vystymo srityje.

Jo įsitikinimu, tiek aukštasis, tiek profesinis, tiek bendrasis mokslas yra susieti. Ir pati kolegija iš esmės yra profesinis aukštasis mokymas. Tad dirbant joje glaudžiai bendradarbiauta su profesine mokykla ir mokiniai atlikdavo kolegijoje praktiką, vykdavo bendri strateginiai renginiai.

Pasak dr. D. Bakšio, labai seniai jam buvo tekę darbuotis ir vienoje miesto profesinių mokyklų. Netrukus – greičiausiai gegužės pabaigoje – jis vėl sugrįš į šią sritį.

Su kokia vizija ateina į naujas pareigas, dr. D. Bakšys sako dar negalintis atskleisti, kol jo kandidatūrą per dešimt darbo dienų patikrins Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).

Tačiau neabejoja, kad laukia nelengvas darbas.

„Reikės kurti vieną ir vieningai veikiančią bendruomenę, – sako D. Bakšys. – Kai mokinys ateina į kolektyvą, į bendruomenę, kuri suderinta ir pati jaučiasi gerai, tada ir mokinys jaučiasi gerai.“

Trys vienoje

Į šį būrį įsilies ir besimokantieji Pasvalio rajone, Joniškėlyje, esančioje Igno Karpio žemės ūkio mokykloje, kuri buvo Panevėžio profesinio rengimo skyriumi.

Panevėžyje dar pernai birželio pradžioje apsilankiusi švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė teigė, kad profesinės mokyklos jungiamos ne vien taupant visų mokesčių mokėtojų pinigus, leidžiamus pastatams išlaikyti. Pasak ministrės, nėra racionalu, kad tame pačiame mieste esančios mokyklos moko tų pačių profesijų. Jos nuomone, ne tik valstybei, bet ir patiems specialistams, o ir moksleiviams geriau, jei profesijos subtilybių mokoma viename centre.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija tvirtino, kad nebeliks šių įstaigų konkurencijos, o mokymo kokybė pagerės.

Be to, profesiniam mokymui ateityje ateis nemenkos europinės lėšos.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų