P. Židonio nuotr.

Per seną šaligatvį – į traumatologijos skyrių

Per seną šaligatvį – į traumatologijos skyrių

Skaitytojo pasiūlyta tema

Seni miesto šaligatviai – galvos skausmas ir gyventojams, ir infrastruktūros atnaujinimo planų sudarinėtojams.

Pakliuvo į spąstus

Panevėžietės Lauros šešiametė dukra kurį laiką turės pamiršti žaidimus su draugais. Pasak mamos, paspirtuko ratui užstrigus tarp šaligatvio išsiklaipiusių plytelių, mergaitė griuvo ir susilaužė koją.

Savivaldybė motyvuoja pagal finansines galimybes atnaujinanti šaligatvius, tačiau pirmenybė teikiama esantiems prie pagrindinių gatvių.

Kaip pasakojo Molainių gatvėje gyvenanti Laura, ketvirtadienio vakarą ji su šešiamete dukra išėjo pasivaikščioti.

Iki netoliese esančios vaikų žaidimo aikštelės dukra važiavo vaikišku paspirtuku, tačiau kelionė netrukus baigėsi.

Paspirtuko ratui užstrigus plyšyje tarp plytelių, mergaitė griuvo ir susižalojo koją. Mažąją tėvai skubiai nuvežė į Respublikinę Panevėžio ligoninę, kur medikai nustatė kojos lūžį.

„Turime daug prašymų, todėl reikia suprasti, kad visų šaligatvių per metus ar dvejus tikrai nepakeisime. Gal net ir dešimtmečio neužteks.“

D. Vadluga

„Šiame mikrorajone pati gimiau ir užaugau, o prieš penketą metų čia įsigijome butą. Nuo pat mikrorajono pastatymo niekas netvarkė ir nekeitė šaligatvių prie namų, o jų būklė tragiška. Plytelės išsiklaipiusios, tarp jų didžiuliai tarpai. Net vaikams žaisti savo kieme darosi nesaugu. Koks buvo grindinys, kai aš augau, toks ir liko“, – piktinosi panevėžietė.

Tarpai tarp plytelių – ne kritinė būklė

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad jeigu būtų finansinių galimybių, visa infrastruktūra seniai būtų atnaujinta, bet tai nė viename mieste nerealu.

Todėl sudaromi tiek gatvių, tiek ir šaligatvių tvarkymo prioritetiniai sąrašai. Pasak vedėjo, jeigu šaligatvyje atsivėrė duobės ar dėl kažkokių priežasčių jis sulaužytas ir kelia pavojų aplinkiniams, defektai šalinami iš karto.

„Avarinė vieta traktuojama tuomet, kai kelia pavojų. Suprantame, kad šaligatviai turi būti tvarkingi, bet vien todėl, kad tarp plytelių atsirado tarpeliai, šaligatvio dar negalime pripažinti avarinės būklės, kad turėtume tvarkyti nedelsdami“, – aiškino D. Vadluga.

Jeigu šaligatviai prastos, bet dar netragiškos būklės, jie rikiuojami į eilę.

Prioritetas teikiamas esamiems prie pagrindinių gatvių. Taip pat vertinama pačių šaligatvių būklė, judėjimo intensyvumas bei kiti kriterijai.

Koją susilaužiusio vaiko mama piktinasi, kad nuo pat Molainių mikrorajono pastatymo šaligatviai prie namų nematę remonto. P. Židonio nuotr.

Rikiuoja į eilę

Pasak D. Vadlugos, dažniausiai iš pagrindų tvarkant gatvę, tuo pačiu metu tvarkomi ir šaligatviai. Šiemet Panevėžio savivaldybė suplanavusi kapitališkai sutvarkyti Ramygalos gatvės nuo Vilniaus iki Nemuno gatvės šaligatvį, taip pat Tinklų gatvės nuo Elektronikos gatvės šaligatvio dalį. Jau pradėta ir S. Daukanto gatvės rekonstrukcija – bus sutvarkyta ne tik kelio danga, bet ir šaligatvis.

„Šiuo metu jau vyksta ir vienų pagrindinių – Klaipėdos ir Smėlynės gatvės šaligatvių projektavimo darbai“, – teigė D. Vadluga.

Klaipėdos gatvėje šaligatvis bus pakeistas nuo pat Nemuno gatvės iki miesto ribos, o Smėlynės gatvėje numatyta sutvarkyti du ruožus – pirmasis nuo pervažos iki miesto ribos, o antrasis – nuo J. Basanavičiaus g. iki pervažos. Taip pat turėtų prasidėti ir pėsčiųjų bei dviračių tako, vedančio į Berčiūnus, rekonstrukcija.

Laukti teks ilgai

Jau suplanuota, kad 2023–2024 metais savo eilės sulauks Velžio kelio, Pievų, Pušaloto, Aguonų, Pramonės ir Senamiesčio gatvių šaligatvių atkarpos.

Šiais metais paprastasis šaligatvio remontas suplanuotas ir Durpyno bei A. Mackevičiaus gatvėse.

Pasak D. Vadlugos, daugiabučių kiemuose šaligatviai taip pat yra tvarkomi, tačiau, pripažįsta vedėjas, ne taip sparčiai, kaip gyventojams norėtųsi.

Anot jo, kad šį procesą būtų galima paspartinti, prie jo turėtų prisidėti ir patys gyventojai. Pavyzdžiui, jeigu pati namo bendrija nusprendžia prisidėti prie naujo šaligatvio paklojimo, Savivaldybė pasirengusi padengti pusę reikalingos sumos – taip, kaip praplatinant ar įsirengiant naujas stovėjimo aikšteles.

Tokiu atveju šaligatvis taip pat atsiduria prioriteto eilėje.

„Pagal prašymus ir skundus blogos būklės šaligatvius rikiuojame į eilę. Turime daug prašymų, todėl reikia suprasti, kad visų šaligatvių per metus ar dvejus tikrai nepakeisime. Gal net ir dešimtmečio neužteks“, – sakė D. Vadluga.

Galerija

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų