P. Židonio nuotr.

Gatvėje atsiradę stulpeliai priminė sostinę

Gatvėje atsiradę stulpeliai priminė sostinę

Panevėžyje šalia Parko ir Vakarinės gatvių sankryžos atsiradę ryškiaspalviai stulpeliai suglumino ir papiktino ne vieną.

Buvusios lėtėjimo juostos vietoje dabar pritvirtinti stulpeliai verčia vairuotojus į dešinę sukti jau tik iš pirmosios eismo juostos.
Savivaldybė motyvuoja, jog tokios priemonės prireikė dėl pėsčiųjų saugumo.

Panevėžietis Saulius „Sekundei“ pasakojo Vakarine gatve važiuojantis kone kasdien.
Tiesa, piko metu stengiasi jos išvengti.
Vairuotojo manymu, Vakarinėje g. neseniai įrengus stulpelius, susidaro įspūdis, kad Panevėžys seka buvusio Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pavyzdžiu siaurinti gatves.
Esant didesniam automobilių srautui, siauresnė gatvė visada greičiau kemšasi.
Pasak panevėžiečio, iš Vakarinės gatvės sukantys dešinėn į Parko g. anksčiau įvažiuodavo į lėtėjimo juostą ir eismo srauto praktiškai nestabdydavo. Dabar vienam sukant iš pirmos eismo juostos į dešinę, priversti pristabdyti ir visi važiuojantieji iš paskos.
„Siaurinti gatves niekada nėra gerai, nes sulėtėja eismas. Kam keisti patogesnį variantą į nepatogų?“ – stebisi Saulius.
Nuostaba ir nepasitenkinimas dėl Vakarinės gatvės siaurinimo pastarosiomis dienomis liejosi ir socialiniuose tinkluose.
Komentatoriai tokius pokyčius vadino nesąmone, neturėjimu kur dėti pinigų, priminė ir sostinės pavyzdį.

Pigiausias būdas

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, sprendimą šioje vietoje pritvirtinti stulpelius priėmė Eismo organizavimo darbo grupė beveik prieš mėnesį.
Patys stulpeliai čia stovi apie savaitę.
Anot vedėjo, taip pasielgta dėl pėsčiųjų saugumo ir kad pati perėja atitiktų teisės aktų reikalavimus.
Gatvė prieš sankryžą išplatėjusi į tris eismo juostas, kurių viena laikyta lėtėjimo.
Dabar pastaroji panaikinta. Tam, pasak D. Vadlugos, pasirinktas pats pigiausias ir paprasčiausias variantas – gatvė susiaurinta prisukant specialius stulpelius. Įrengti bortus ir daryti šaligatvį ar užsėti žole šią vietą kainuotų gerokai brangiau.
Palikus gatvę trijų eismo juostų, D. Vadlugos teigimu, tektų investuoti į šviesoforu reguliuojamos perėjos įrengimą.
„Kad nereikėtų naikinti pėsčiųjų perėjos, kuri šioje vietoje labai reikalinga, pasirinktas pigiausias variantas“, – sako vedėjas.
Stulpeliai nebus laikinas sprendimas. Jie stovės tol, kol Vakarinė gatvė arba bent sankryža sulauks rekonstrukcijos. Kol kas ji nenumatyta.
Pasak D. Vadlugos, sugriežtinti pėsčiųjų perėjų įrengimo reikalavimai nėra jokia naujiena. Jau kurį laiką visos miesto sankryžos pertvarkomos taip, kad juos atitiktų.

Ne pirmi mieste

D. Vadluga neslepia nuostabos dėl kilusio ažiotažo.
„Gal ir atrodo stulpelių miškas, bet yra matomi ir visiems jų paskirtis tikriausiai suprantama“, – įsitikinęs Savivaldybės atstovas.
Tokie stulpeliai naudojami ir magistraliniuose bei kituose šalies keliuose, taip pat miestų gatvėse jais atitvertos saugumo salelės.
Panevėžyje tokiais stulpeliais pažymėta ne viena vieta.
„Kažkodėl panevėžiečiai labai stebisi stulpeliais Vakarinėje gatvėje, bet jie yra ir Šiaurinės gatvės pradžioje netoli Techninių apžiūrų centro. Ten taip pat įrengti tokie pat nukreipiantys stulpeliai, bet visiems viskas gerai, nekliūna. Nežinau, kodėl čia stebisi“, – sako vedėjas.
Šiaurinėje g. stulpeliais atitverta vidurinė juosta. Pasak D. Vadlugos, to reikėjo, kad iš jos išsukantieji neįvažiuotų į priešpriešinę eismo juostą.
Panevėžyje yra ir daugiau taip siaurintų gatvių, tik ne visur šiuo tikslu panaudoti ryškiaspalviai stulpeliai, kai kur pakako horizontalaus ženklinimo.
„Vakarinėje gatvėje vien tik horizontalaus ženklinimo neužtenka, pėstieji tik stovėtų ir vis tiek bijotų žengti į gatvę. Dabar jie jausis saugiau, gali prieiti arčiau važiuojamosios dalies“, – sako D. Vadluga.

Galerija

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų