Jūsų parduotuvės ar salono darbo laikas gali turėti didelės įtakos verslo sėkmei, tad neskubėkite priimti nepamatuotų sprendimų – pasinaudokite patikrintais patarimais.
Ilgainiui, darbo laikas tampa įsipareigojimu klientams. Jie pripranta, kad esant poreikiui visuomet ras jus tuo pačiu metu, tad jūs tikrai nenorite, kad nepastovus grafikas nuviltų klientų lūkesčius. Tačiau pačioje pradžioje, vardan užtikrinto rezultato ateityje, galite leisti sau šiek tiek paeksperimentuoti. Kol dar tiksliai nežinote ties kokiu laiku būtų optimaliausia apsistoti nuolatiniam darbui, kelis mėnesius tiesiog… aktyviai tyrinėkite klientų įpročius.
Kai salonas ar parduotuvė atsidaro prekybos centre, tuomet dalis rūpesčių (o kartu su jais ir šiek tiek laisvės) nukrenta nuo jūsų pečių. Darbo laikas tokiais atvejais turi būti priderintas prie prekybos centro darbo laiko, kurio metu užtikrinamas kliento judėjimas. Tačiau jei turite nepriklausomas patalpas arba atskirą įėjimą, pradėkite nuo aplinkos stebėjimo – koks kaimyninių verslų darbo laikas? Pasinaudokite jų patirtimi šioje lokacijoje, tik nepamirškite atsižvelgti į kaimynų veiklos specifiką. Juk tai kas pasiteisina maisto prekėms nebūtinai tiks, tarkime, prekybai aksesuarais.
Grynindami verslo idėją, ko gero, jau nemažai galvojote apie savo tikslinę auditoriją. Didelė tikimybė, kad ir rinkdamiesi lokaciją ieškojote būtent idealiam savo klientui patogios vietos. Pagalvokite apie jo įpročius, maršrutus bei kaip tai gali koreguoti aplinkinė infrastruktūra. Jei aplink yra tik biurai, aktualus darbo laikas bus vienoks, tačiau jei esate centre, kur gyvenimas verda iki pat vėlaus vakaro, laikas greičiausiai skirsis. Na, o jei šalia yra pramogų zonų, pavyzdžiui, kino teatras, tikrai verta pasidomėti jų tvarkaraščiu – galbūt jūsų publika užsuks prieš paskutinį seansą.
Kasos terminalas gali atsakyti ne tik į finansinius klausimus. Nusiėmę detalias ataskaitas matysite valandinį klientų skaičių, kuriuo remiantis galima planuoti darbo laiką. Svarbu nedaryti skubotų išvadų, juk pradžioje klientų kiekis yra nenusistovėjęs, be to, reikia turėti omeny potencialią klientūrą – visus kurie užsuka, dairosi, rodo susidomėjimą, tačiau, kažkodėl nieko neįsigyja. Tokiems duomenims rinkti galite įsirengti specialius daviklius, kurie registruos kiekvieną apsilankymą parduotuvėje. Ši informacija pasitarnaus ne tik sprendžiant darbo laiką, bet ir suteiks progą efektyviau padirbėti su pardavimais bei aptarnavimu.
Taip, jūsų klientai nėra tik statistika! Jie yra žmonės, kurie užsuka norėdami ne vien įsigyti prekių, tačiau ir patirti įspūdžių, ir, žinoma, gauti dėmesio. Dažnam klientui bus malonu jei pasidomėsite jo nuomone apie pirkimo patirtį, įpročius bei paprašysite atsiliepimų. Gal jis kartu su kolegomis užsuktų kasdien, jei atsidarytumėte valanda anksčiau, kaip tik prieš jų pertrauką?
Pasikalbėkite ir vienu šūviu nušausite du zuikius – galite sužinoti vertingos informacijos bei įtrauksite pirkėją į kūrybos procesą. Pasijutęs išgirstu ir įvertintu jis neabejotinai atsidėkos rekomendacijomis bei lojalumu.