Panevėžio autobusų stoties statybos juda į priekį

Panevėžio autobusų stoties statybos juda į priekį

Panevėžyje sparčiai vykdomi miesto autobusų stoties statybos darbai.

Jau įrengti lauko vandentiekio, vidaus lietaus nuotekų ir drenažo, vidaus vandentiekio tinklai, sumontuotos stoties pastato denginį laikysiančios metalinės kolonos, išbetonuota požeminės stovėjimo aikštelės perdanga, keleivių laukiamojo salė. Šiuo metu ruošiamasi betonuoti perono stogą ir požeminės automobilių stovėjimo aikštelės grindis.

„Esame užsibrėžę tikslą nuosekliai stiprinti Panevėžio, kaip strateginio logistikos centro poziciją, kadangi čia susikerta svarbiausios Lietuvą su kitomis šalimis sujungiančios automagistralės, būsima „Rail Baltica“ vėžė. Šiuolaikiška autobusų stotis bus dar vienas keliaujantiems patrauklus miesto susisiekimo infrastruktūros objektas. Matome, kad statybos darbai vyksta sklandžiai, todėl neabejojame, kad rezultatas bus džiuginantis“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.

Autobusų stoties rekonstrukcijos darbus įgyvendinanti bendrovė „Kriautė“ iki žiemos planuoja atlikti visus perono aplinkotvarkos darbus – įstiklinti laukimo salę, įrengti perono stoginę, sumontuoti lietaus nuvedimo sistemas, išvedžioti elektros instaliaciją, pakloti trinkeles, asfalto dangą, įrengti įvažiavimą į požeminį garažą, sutvarkyti aplinką, numatytam gėlynui supilti juodžemį. Žiemą bus vykdomi vidaus apdailos darbai.

46,45 arų sklype statomoje autobusų stotyje bus įrengtas 421,89 kv. m plotą užimsiantis pastatas ir 1865 kv. m keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui peronas. Pastatas bus padalytas į dvi dalis: keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę ir uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos patalpos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės.

Po perono teritorija ir stoties pastatu bus įrengta 2669,27 kv. m ploto užimanti požeminė automobilių aikštelė, techninės ir pagalbinės patalpos. Joje projektuojamos 88 stovėjimo vietos, iš kurių 4 esančios arčiausiai lifto – pritaikytos žmonėms su negalia, dvipusė įvažiavimo rampa, trys evakuaciniai išėjimai ir liftas, pritaikytas žmonėms su negalia, 17 vietų elektromobiliams. Taip pat požeminiame aukšte numatoma įrengti skubioms siuntoms skirtas patalpas.

Keleiviams bus įrengti informaciniai ekranai, kuriuose bus galima sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus. Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas.

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui bei tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį įvažiuos iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties ir pėsčiųjų takams apšviesti, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

Komentarai

  • Galų gale Panevėžys atsikrato ne tik sovietinės autobusų stoties, bet ir supuvusio mąstymo.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite