Pamirštas takas – spąstai keleiviams

Pamirštas takas – spąstai keleiviams

Kas dieną į Piniavą dviračiais riedantys sodininkai, poilsiautojai ir kiti keliautojai rizikuoja likti be ratų. Į priemiesčio gyvenvietę vedantis, neapšviestas dviračių ir pėsčiųjų takas tris dešimtmečius nematė remonto ir vietomis baigia visiškai suirti. Apie šią problemą garsiai prabilo ir neįgalieji.

Pirmadienio vakarą Panevėžio krašto žmonių su negalia sąjungos (PKŽNS) atstovai atliko netradicinį bandymą. Neįgaliųjų vežimėliais organizacijos pirmininkas Jonas Dumša ir darbuotojas Žilvinas Kliopmanas leidosi dviračių ir pėsčiųjų taku palei magistralę Panevėžys–Pasvalys–Ryga į Piniavą. Kelionė buvo ne tokia lengva, kaip galėtų atrodyti jos neišbandžiusiems.
„Kas kartą važiuodamas taku bijau sugadinti savo judėjimo priemonę. Trisdešimt metų šita atkarpa nebuvo rimtai remontuota – gal kada fragmentiškai palopyta, bet dabar jos būklė tiesiog baisi“, – sako Piniavoje gyvenantis Ž. Kliopmanas.

Jam tenka labai dažnai keliauti į Panevėžį, kur neįgaliuosius vienijančioje organizacijoje veda užsiėmimus, iki karantino itin aktyviai dalyvaudavo renginiuose, šventėse.

„Vietomis taką dar anksčiau iškilojo seniau augusios senų tuopų šaknys. Medžių nebėra, o jų žala liko. Daug kur žioji nuo ilgos tarnystės atsivėrusios duobės, kai kur jau ir asfaltuota danga baigia užželti žole“, – apie kliūtis kasdieniame kelyje pasakoja Žilvinas.
Baisiausia, anot jo, važiuoti temstant – takas neapšviestas, sunku pastebėti tykančias duobes.

J. Dumšos ir Ž. Kliopmano kelionė dviračių ir pėsčiųjų taku į Piniavą buvo ne tokia lengva, kaip galėtų atrodyti šitos trasos neišbandžiusiems.

Judrus, bet netvarkomas

Dviračių ir pėsčiųjų takas, vedantis iš Panevėžio į Piniavą, tuščias nebūna. Šioje gyvenvietėje įsikūrusios sodininkų bendrijos, poilsiautojus vilioja tekantis Lėvuo ir šalia įrengtas paplūdimys. Ir eksperimento vakarą neįgaliuosius šiame take lenkė daugybė dviratininkų.

„Ypač dabar, kai karantinas, žmonės būriais vyksta į Piniavą. Prasideda sėja, važiuoja sodininkai. Būtina atkreipti dėmesį į šią vietą ir sutvarkyti“, – pabrėžia Ž. Kliopmanas.
Jam pritaria ir PKŽNS pirmininkas J. Dumša. Anot jo, tiek Panevėžio miestas, tiek rajonas dabar labai tvarkosi, remontuojasi, derėtų nepamiršti ir tako į Piniavą.

Bandys priminti

Didžioji dalis dviračių ir pėsčiųjų tako šalia magistralės į Pasvalį nutiesta jau Panevėžio rajone. Tačiau nuo miesto riboženklio link Piniavos esantis objektas – nei miesto, nei rajono savivaldybių, bet Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje. Jį prižiūri valstybės įmonė „Kelių priežiūra“.
Abiejų kaimyninių savivaldybių vadovai teigia svarstę, kaip atkreipti direkcijos dėmesį į tiek panevėžiečiams, tiek rajono gyventojams svarbų objektą.
Rajono Savivaldybė planuoja kreiptis į direkciją prašydama atsižvelgti į problemą ir ieškoti galimybių taką remontuoti.
Ši infrastruktūros dalis, pasak rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus Eugenijaus Lunskio, iš tiesų šaukiasi rekonstrukcijos.
„Kadangi takas ne rajono Savivaldybės, mes tegalime parodyt iniciatyvą jį sutvarkyti. Kreipsimės į Automobilių kelių direkciją dėl šios problemos“, – patikino E. Lunskis.
Direktorius abejoja, ar šiemet jau galima tikėtis teigiamo atsako iš direkcijos.

Patogesnė kelionė į Berčiūnus

Kaip akstinas skirti valstybės lėšų takui į Piniavą direkcijai gali būti Panevėžio savivaldybės kitąmet planuojamas kapitalinis Smėlynės gatvės remontas.

Miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, atnaujinant Smėlynės gatvę iki miesto ribos bus projektuojami ir nauji dviračių bei pėsčiųjų takai. Pasak T. Juknos, šiais metais baigus tiesti Šiaurinę gatvę per Rožyną, rengiamasi kitąmet skelbti rangos darbų konkursą Smėlynės gatvei atnaujinti.

O šį ketvirtadienį Panevėžio miesto tarybos posėdyje patvirtintas naujas projektas – pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Vakarinės gatvės link Berčiūnų gyvenvietės atnaujinimas. Pirmajam rekonstrukcijos etapui reikalinga preliminariai apie 180 tūkst. eurų, iš kurių 85 proc. sumos sudarytų Europos Sąjungos lėšos. Likusi reikalinga pinigų dalis – iš miesto biudžeto.

Už tokią sumą numatyta pertiesti 4 km tako su šiuolaikinei infrastruktūrai reikalingomis eismo saugumo priemonėmis.
Panevėžio miesto darnaus judumo planą pasitvirtinusi Savivaldybė pripažįsta, jog prasta takų ir šaligatvių danga, šaligatvių nebuvimas šalutinėse ir priemiesčio gatvėse yra esminės pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo bėdos.

Inventorizuos takus

Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia šiais metais numačiusi inventorizuoti prie valstybinės reikšmės kelių esančių takų būklę ir tuomet spręs dėl lėšų jų remontui.

„Siekiant efektyviai valdyti valstybinės reikšmės kelių tinklą ir racionaliai naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas, būtina turėti išsamią informaciją apie pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrą, jos techninę būklę, dangos tipą, pločius, ilgius, teisinę (turtinę) priklausomybę. Todėl Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos per 2020 metus inventorizuos pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą prie valstybinės reikšmės kelių. Surinkus išsamią informaciją apie takus bus rengiamos prioritetinės šių takų įrengimo ir remonto darbų eilės“, – teigiama „Sekundei“ atsiųstame direkcijos atsakyme.

 

Komentarai

  • Tai jūs pažiūrėkite kokiame stovyje dviračių takas šalia Velžio kelio, nuo BP degalinės iki miesto ribos. Ten iš vis tik jo likučiai. Pravažiuokit visur, ne tik į Piniavą ! Nors Velžio kelią ką tik renovavo, dviračių takui ar pinigų, ar noro neliko.

    • kai dešimtmečius piršto nejudino, tai dabar daug bėdų – o jeigu per ilgus stagnacijos dešimtmečius bent per pusę būtų tvarkę miestą taip, kaip kad tvarko paskutinius kelis metus.

  • O dviračių takas į Berčiūnus? Tokio pat baisumo, gal dar baisesnis, negu į Piniavą.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų