Dėl Šiaurinės gatvės transporto įmonė turi planų, tačiau nori palaukti Smėlynės gatvės remonto pabaigos. P. ŽIDONIO nuotr.

Maršrutus koreguoja ir sodininkai

Maršrutus koreguoja ir sodininkai

Pasibaigus aktyviam sodininkavimo sezonui, pasikeitė 4-ojo ir 13-ojo Panevėžio autobusų maršrutų tvarkaraščiai. Pokyčiai laukia ir dalies kitų miesto maršrutų.

Tačiau tikimasi, jog vakarinėje miesto dalyje užbaigus žiedinę sankryžą, nemaža dalis autobusų pagaliau sugrįš į savo įprastas trasas.

Šiaurine nebevažiuoja

2022 metais atvėrus Šiaurinę gatvę, panevėžiečiai, ypač netoliese turintys sodus, nekantriai laukė, kada ja pradės važinėti miesto autobusai. Tad šį pavasarį nuspręsta Šiaurine gatve pratęsti 13-ąjį maršrutą – iki pat žiedinės sankryžos su Smėlynės gatve. Šitaip net trijų sodininkų bendrijų nariai savaitgaliais galėjo patogiau naudotis viešuoju transportu.

Autobusas Šiaurinėje gatvėje stodavo šešiose stotelėse – po tris kiekvienoje gatvės pusėje.

Tačiau nuo spalio 9 dienos 13-ojo maršruto autobusai naująja Šiaurine gatve nebevažiuoja.

Anksčiau vakarais darbą baigia ir 4-ojo maršruto autobusų vairuotojai.

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Ina Urbonavičienė sako, kad tokias korekcijas padiktavo patys sodininkai.

„Kai prasideda vasaros sezonas, 4-ojo maršruto autobuso eismas pailginamas keliais reisais, kad sodininkai galėtų ilgiau pabūti soduose ir vėliau grįžti namo. Sezonas pasibaigė – paskutiniai reisai panaikinti“, – aiškina specialistė.

Autobusų kursavimas sutrumpėjo beveik valanda: sezono pradžioje paskutinis 4-asis autobusas iš Molainių į Vaivadus išvykdavo 21.31 val. Dabar – 20.26 val.

13-asis maršrutas, pasak I. Urbonavičienės, irgi koreguotas dėl tos pačios priežasties. Pasibaigus aktyviam sodininkavimo sezonui, autobusas Šiaurine gatve nebevažiuos. Nors pats maršruto pratęsimas naująja gatve pasiteisino, mano specialistė.

„Iš pačių sodininkų jokių pastabų, papildomų pageidavimų nebuvo, tad suprantame, jog žmonės buvo patenkinti“, – sako I. Urbonavičienė.

Šia gatve tik savaitgaliais būdavo du reisai ryte ir du pavakare.

Kadangi tuo laiku dar nebuvo įdiegtas elektroninis bilietas, leidžiantis tiksliai įvertinti keleivių srautus, remtasi ir autobusų vairuotojų atsiliepimais.

„Prašėme jų stebėti, kiek važiuoja keleivių. Vairuotojų skaičiavimais, vienu reisu važiuodavo apie 20 žmonių. Nebuvo taip, kad autobusai važiuotų tušti“, – teigia Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė.

Nauja tvarka

Pasak I. Urbonavičienės, nuo spalio 1-osios miesto autobusuose įdiegus elektroninį bilietą, dabar bus galima žinoti tikslesnę informaciją apie keleivių srautus. Įvertinti, kuriuo metu viešuoju transportu naudojamasi daugiau, kuriuo – mažiau. Pagal tai esą bus galima koreguoti ir tvarkaraščius.

„Žmonės piktinasi, kodėl reikia pažymėti ir terminuotą elektroninį bilietą – todėl ir reikia, kad žinotume, kiek ir kokiu autobusu važiuoja keleivių“, – kad šie duomenys nepaprastai svarbūs analizei, aiškina ji.

Taip sutapo, kad šiuo metu šalies savivaldybės turi patvirtinti naujas taisykles dėl viešųjų paslaugų teikimo vietinio susisiekimo maršrutais poreikio nustatymo.

I. Urbonavičienės teigimu, naujas taisykles šį mėnesį turės patvirtinti miesto Taryba.

Jose, be kitų dalykų, numatoma, kad įvertinant reisus ir maršrutus bus remiamasi ne mažiau kaip paskutinių trijų mėnesių vidurkiu.

Naujose taisyklėse numatoma galimybė maršrutą arba reisą panaikinti, jei juo per dieną važiuoja vidutiniškai ne daugiau kaip 3 keleiviai.

„Mūsų tikslas – užtikrinti gerą susisiekimą, bet jei maršrutas ar reisas labai nuostolingas ar nepatrauklus, kam už jį mokėti pinigus? Gal kitur didesnis poreikis ir reikia perskirstyti“, – sako specialistė.

„Žmonės piktinasi, kodėl reikia pažymėti ir terminuotą elektroninį bilietą – todėl ir reikia, kad žinotume, kiek ir kokiu autobusu važiuoja keleivių.“

I. Urbonavičienė

Laukia remonto pabaigos

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Arnoldas Gražys teigia, kad rudenį atsisakyti dalies reisų – ilgametė praktika.

„Kai dienos trumpėja, baigiasi šilti orai, iš sodų keleivių nebūna. Nėra tikslinga laikyti tuos reisus“, – sako jis.

Su tuo sutinka ir įmonės „Panevėžio keleivinis transportas“ direktorius Giedrius Šileika. Nors kolektyviniuose soduose daug ir nuolatinių gyventojų, vėlyvesni vakariniai reisai reikalingiausi būtent sodininkams.

„Gyvenantiesiems ten neaktualu, kaip vakare išvažiuoti. O sodininkams buvo poreikis grįžti į miestą, o ne nuvykti į tą miesto dalį“, – „Sekundei“ kalbėjo G. Šileika, omenyje pirmiausia turėdamas 4-ąjį maršrutą. 13-ojo maršruto autobusų reisų Šiaurine gatve atšaukimą, pasak jo, padiktavo analogiškos priežastys: sodininkavimo sezono pabaiga.

Tad nors, G. Šileikos teigimu, dėl Šiaurinės gatvės autobusų yra planų, dabar ką nors daryti būtų neracionalu.

„Kai sutvarkys Smėlynės gatvę, galvosime, kaip įveiklinti kitą Šiaurinės gatvės dalį, – žada „Panevėžio keleivinio transporto“ direktorius. – Yra minčių, ką būtų galima padaryti. Bet šiuo metu tai tik planai.“

Pasak jo, autobusų eismas Šiaurine gatve ir dabar intensyvus. Tik jie nevažiuoja kaip 13-as autobusas – visa gatve, o nusuka į Pušyno gatvę. 15-ojo maršruto autobusai iš Piniavos važiuoja iki žiedo, suka Šiaurine gatve ir tuomet – į Pušyno gatvę. Ja važiuoja iki Geležinkelio gatvės. Į Pušyno gatvę įvažiuoja ir kiti autobusai – 3, 1, 8.

Sugrįš į savo trasas

Kitų autobusų trasas pastaraisiais mėnesiais buvo pakoregavęs gatvių remontas.

G. Šileikos teigimu, užbaigus Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno gatvių žiedinę sankryžą, į vakarinę miesto dalį važiuojantys autobusai vėl sugrįš į savo trasas.

„Labai didelį pakitimą padarė ši vieta, kai sankryža buvo uždaryta, nes išsiderino labai daug maršrutų“, – pripažįsta transporto įmonės direktorius.

Dalis autobusų vis dar turi sukti aplinkinėmis gatvėmis, tad pailgėjo važiavimo laikas. Kai kur, nelikus jokios galimybės važiuoti, trasa visiškai pasikeitė – taip nutiko 1E maršruto autobusui. Link Konsultacijų poliklinikos jis išvažiuodavo iš Kniaudiškių gatvės pabaigoje esančios stotelės. Vykstant remontui nebuvo jokios galimybės to padaryti, tad Kniaudiškių, Molainių gatvių gyventojams į autobusą ir dabar dar tenka kulniuoti Dariaus ir Girėno gatvėn.

16-ojo maršruto autobusai taip pat važiuoja ne savo įprasta trasa Statybininkų, Dariaus ir Girėno gatvėmis. Šiuo metu jie Klaipėdos gatve rieda link Vakarinės gatvės, tada Kniaudiškių gatve pasiekia Projektuotojų ir Molainių gatves. Pasak G. Šileikos, tai nėra patogu, nes prekybos centrų kryptimi ir taip važiuoja nemažai autobusų.

Tiksli data, kada pradės veikti šią problemą išspręsianti žiedinė sankryža, kol kas nežinoma. Tačiau G. Šileika spėja, kad jau netrukus vakarinėje miesto dalyje susisiekimas turėtų smarkiai pagerėti.

Komentarai

  • 1E maršrutas labai reikalingas iš Dariaus ir Girėno g. Nesuprantu kodėl jis reikalingesnis iš Kniaudiškių g., ten gi jis beveik dubliuojasi su 16 maršrutu. Jei protingi dirbtų prie maršrutų sudarymo, tai manau turėtų palikti iš Dariaus ir Girėno g

    • Atsakyti
  • Problema tame, kad Sekundė nespausdina niekam komentare, jie visagaliai, o iš tikro tikri š

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite