G. Kartano nuotr.

Į darbą – rizikuojant gyvybe

Į darbą – rizikuojant gyvybe

Rožyno rajono pakraštyje įsikūrusių įmonių atstovai guodžiasi ne vieną dešimtmetį bandantys prisibelsti į Panevėžio savivaldybę, kad judrioje Pievų gatvėje būtų įrengtas apšvietimas ir pėsčiųjų takas.

Į Rėklių gatvėje įsikūrusias gamybines įmones kasdien pėsčiomis ar dviračiais keliauja nemažai ir negalią turinčių darbuotojų.

Bendrovė „Alvas“ bei jos antrinės įmonės teigia netgi pasiryžusios finansiškai prisidėti prie miesto infrastruktūros gerinimo.

O šiemet, pasak verslininkų, situacija tapo dar sudėtingesnė.

Kaip pasakojo bendrovės „Alvas“ atstovė Laurita Variakojienė, jų bendrovėje dirba per 300 darbuotojų. Didelė dalis jų turi vienokią ar kitokią negalią, daugiausia – klausos.

Nors dalis darbuotojų į darbą važinėja nuosavu transportu, daug žmonių kiekvieną dieną žingsniuoja pėsčiomis ar atvmina dviračiais.

Autobusų stotelėje Pušaloto gatvėje išlipusiems darbuotojams tenka dar nemažą Pievų gatvės atkarpą įveikti pėsčiomis iki Rėklių gatvės pradžioje įsikūrusios gamyklos.

O šiame kelyje nėra nei pėsčiųjų ar dviračių takų, nei apšvietimo. Be to, gatvė daro labai staigų lankstą.

„Jaudinamės dėl savo darbuotojų, juolab kad dalis jų turi klausos negalią ir negali girdėti atvažiuojančių automobilių. Eiti visiškai neapšviesta gatve, kur nėra nei šaligatvių, nei kelkraščio, labai pavojinga. Ypač dabar, kai rekonstrukcijai uždarius Smėlynės gatvę, Pievų gatvėje kelis kartus išaugo automobilių, tarp jų ir sunkiasvorių, srautas“, – pasakojo L. Variakojienė.

Staigius vingius daranti Pievų gatvė – ne tik neapšviesta, bet ir neturinti šaligatvių ar kelkraščių, nors ja kasdien į darbą keliauja daugybė žmonių, tarp jų – ir socialinėje įmonėje dirbantys negalią turintieji. G. Kartano nuotr.

Siūlėsi prisidėti

Pasak „Alvo“ atstovės, jau daug metų Panevėžio savivaldybės prašoma padėti įrengti pėsčiųjų takus ir apšvietimą.

Kadangi tai nėra bendrovės teritorija, „Alvas“ savarankiškai imtis infrastruktūros gerinimo darbų negali.

„Į Panevėžio savivaldybę kreipiamasi gal jau nuo 2015-ųjų. Bandėme siūlyti, kad patys prisidėtume prie šios infrastruktūros gerinimo. Buvome nurodę net sumą, kurią esame pasiryžę investuoti. Tačiau jokio atsakymo negavome“, – teigė L. Variakojienė.

Bendrovės atstovės žiniomis, jau buvo parengtas ir planas, pagal kurį Pievų gatvėje turi būti nutiestas šaligatvis.

„Lyg nori padėti, žada, kad planai dėl rekonstrukcijos yra, bet jau prabėgo daugiau kaip dešimtmetis, o problema tebėra. Arba iš tų planų mūsų gatvelę išmeta, arba neatsiranda pinigėlių. O mūsų darbuotojams kiekvienas tamsusis periodas – tikras iššūkis“, – pasakojo „Alvo“ administracijos darbuotoja.

Saugos atšvaitai

Netekę vilties bendrovės atstovai pagalbos prašymą išsiuntinėjo net partijų Panevėžio skyriams, tačiau sulaukė ne palaikymo, o nepasitenkinimo.

„Rezultatas juokingas – partijų atstovai tik išreiškė nepasitenkinimą, jog kreipėmės net į kelias partijas, o ne į juos vienus“, – sakė L. Variakojienė.

Kad darbuotojams būtų saugiau, bendrovė jiems užsakė atšvaitų.

„Nežinau, ką dar galėtume padaryti, kad tie pažadai įrengti šaligatvį ir apšviesti gatvę būtų įgyvendinti. Tai aktualu ne tik mūsų bendrovėje dirbantiems žmonėms – Rėklių gatvėje veikia ir daugiau įmonių, yra ir nuosavų gyvenamųjų namų“, – kalbėjo L. Variakojienė.

Laukia eilėje

Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna patvirtino: projektas dėl naujo pėsčiųjų tako įrengimo Pievų gatvėje parengtas ir laukia savo eilės. Kol kas jį įgyvendinti trūksta lėšų.

„Kai gavome bendrovės „Alvas“ prašymą įrengti Pievų gatvėje šaligatvį, paaiškėjo, kad taip paprastai padaryti šių darbų nėra galimybių, tam reikia rengti techninį projektą. O tai irgi užtruko. Šiuo metu jau parengtas techninis projektas“, – teigė T. Jukna.

Administracijos direktoriaus teigimu, Pievų gatvės šaligatvis įtrauktas į prioritetinių darbų sąrašą, tiesa, įrašytas ne pirmas ar antras. Tikimasi, kad visgi per trejus metus Pievų gatvėje šaligatvis atsiras.

Pagal projektą numatytas šaligatvis nuo Rožių iki Rėklių gatvės, įrengiant ir apšvietimą. Atkarpa nuo Rėklių gatvės iki Pušaloto g., kur yra autobusų stotelė, į šį projektą nepatenka. Žadama, kad jau kitais metais rekonstrukcijos turėtų sulaukti ir pati Rėklių gatvė.

„Pėsčiųjų tako įrengimas įtrauktas į trejų metų pėsčiųjų takų įrengimo ir atnaujinimo programą. Žinoma, nežinia, kiek tam gausime lėšų“, – sako T. Jukna.

Prioritetas – turintiems pinigų

Administracijos direktoriaus teigimu, jei įmonės sutinka prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo, ledai gali pajudėti daug greičiau.

Mat jei įmonės ar organizacijos investuoja 50 proc. reikalingų lėšų, likusią dalį padengia Savivaldybė. O įgyvendinant tokius projektus eilių beveik nėra.

„Jeigu pati įmonė pasiryžusi prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo, prioritetai būtų visai kiti. Bet šiame sąraše bent jau „Alvo“ bendrovės prašymo neturime. Jeigu tokių prašymų gauname, jie praktiškai visu 100 proc. iš karto ir įgyvendinami, eilių nėra“, – tvirtino T. Jukna.

Šioje miesto dalyje jau artimiausiais metais planuojama atnaujinti ir daugiau pėsčiųjų ir dviračių takų.

Parengtas projektas dėl kapitalinio Pušaloto gatvės nuo geležinkelio pervažos iki miesto ribos ir Pramonės gatvės nuo Pušaloto iki Šiaurinės gatvės pėsčiųjų ir dviračių tako remonto.

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite