CPVA konstatavo:
1. Poreikį, kur ir kokių lėšų reikia miestui, formuoja Savivaldybė.
2. Vėliau, pagal Vidaus reikalų ministerijos (VRM) aprašą, atliekama projektų atranka. Iki paraiškos pateikimo projektai – atlikus alternatyvų vertinimą – turi būti įtraukti į integruotos teritorijos vystymo programą (ITVP).
3. Abu projektai į ITVP įtraukti, juos teigiamai įvertino regiono plėtros taryba, įrašydama į finansuotinų regiono projektų sąrašą.
4. Abiejų projektų paraiškas (atitiktį projektų atrankos kriterijams, reikalavimams ir finansavimo sąlygoms) įvertino ir suderino CPVA.
5. VRM apraše nėra reikalavimo teikiant paraišką turėti konkretų techninį projektą, tad paraiška planuojamos išlaidos preliminarios, nesant galutinių sprendinių, kiekių ir medžiagų. Projekto skaičiuojamoji kaina paaiškėja jau pasirašius finansavimo sutartį su CPVA – parengus techninį projektą ir atlikus jo ekspertizę.
6. Laisvės aikštės atveju preliminarios išlaidos sudarė per 2,3 mln. Eur, skaičiuojamoji kaina – apie 6,16 mln. Eur. Rangos darbai nupirkti apie 200 tūkst. Eur pigiau – už beveik 5,96 mln. Eur.
7. Senvagės atveju preliminarios išlaidos buvo beveik 2,6 mln. Eur, parengus techninį projektą skaičiuojamoji kaina – per 5,12 mln. Eur. Nuo 2018 m. rugpjūčio Savivaldybė skelbė 3 viešuosius pirkimus rangos darbams įsigyti, tačiau nė vienas neįvyko arba dėl per didelių pasiūlytų kainų, arba nedalyvaujant nė vienai statybos bendrovei.
8. Tad CPVA neturi pagrindo teigti, kad padidėjusios projektų kainos susijusios su Savivaldybės neskaidriais veiksmais: tai, kad pateikti galimų rangovų pasiūlymai buvo didesnių kainų nei skaičiuojamoji, „yra šiandienės situacijos rinkoje pasekmė“.
CPVA atkreipia dėmesį: situacija šalyje rodo, kad nuo 2018 m. rudens visoje Lietuvoje viešieji rangos/inžinerinių paslaugų viešieji pirkimai dažnai neįvyksta būtent dėl pasiūlytų per aukštų kainų. Tam įtakos turi statybos ir su ja susijusiuose sektoriuose kylantys atlyginimai, padidėjęs aktyvumas statybų sektoriuje. Daugėja ir atvejų, kai rangovai tiesiog nedalyvauja vienuose konkursuose, rinkdamiesi pelningesnius objektus, siūlydami aukštesnes kainas kompleksiniuose ir didelės apimties projektuose.
Komentarai
Nekask duobės artimam savo – kaimynui šulinį iškasi!
B(G)udrusis Matelis rinkėjams norėjo pasirodyti. Eilinį kartą slystelėjo… O rinkimai artėja, o konservai vietos neduos… Ką darysim? Ką apskųsim?
neleisti į seimą antram kartui, nes gal tada seimūnai protingiau elgsis ir mažiau nusigrybaus
PYST!
Kenkimas nėra keikimosi alternatyva.
Žiauriai negražu ir keiktis ir kenkti.
KEiKIA
KEnKIA
išėjo Matelis iš krašto ir nesugrįžta
Vadinasi, 2016 metais aš, Panevėžio miesto Nevėžio apygardoje gyvenantis rinkėjas, balsavau už miesto PRIEŠĄ?
Blyn!!!
nu joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Nederamas elgesys nei seimo nariui, nei save gerbiančiam žmogui.
Mateli Mateli, iki ko dasigyvenai?
dangus griūva tik ir griūva Matelio žmonos laikraštyje ir paties Matelio mastymuose
nebesikeik, nebekenk
gėda kiekvienam kuris pabalsavo už Matelį
#MateliuiGėda
jaunas toks stipras buvau, toks stipras, o dabar nebeguldau ant menčių, nebeguldau
Ui, ne aš !
liaudiški keiksmai geriau už matelišką „p…st“, bet geriausia tai nesikeikti
kaip kalba prastai taip ir elgiasi prastai
Cha…..įdomus komentarai ,visi tik apie Matelį. Esmė tai CPVA vertinimas. Kažin ar vertintojai supranta, kas tas techninis projektas . Per tech. projektą ir praplaunami pinigėliai, jo kainą išdidinus iki nesamonių.
baik amsėti arba Matijošaičiui perauklėti duosiu 🙂 🙂 🙂
kad duobkasys taip elgtųsi – ką gi;
bet kai seimo narys, kurio darbas yra įstatymus gerovės vardan kurti – – – tai jau rinkėjams SOS !