Nauda: naujų rinkų atsiradimas skatina verslo plėtrą, auga pajamos, sukuriamos naujos darbo vietos.

Verslo misijos – šuolis į tarptautines rinkas

Verslo misijos – šuolis į tarptautines rinkas

Lietuvos ekonomikos augimas ir gerovė tiesiogiai priklauso nuo smulkiojo ir vidutinio verslo gebėjimo kurti ir užsienyje parduoti konkurencingus gaminius ir paslaugas.

Naudojasi galimybėmis

Verslininkai ieško naujų rinkų, jiems praverčia ir pagalba. Pasinaudojusios Ūkio ministerijos administruojamomis Europos Sąjungos investicijomis eksportui skatinti ir konsultacijoms teikti, Panevėžio regiono įmonės, dalyvaudamos verslo misijose ir tarptautinėse parodose, aktyviai mezga ryšius užsienio rinkose.

Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai (PPAR) įgyvendina eksporto skatinimo iniciatyvų projektą, finansuojamą Europos Sąjungos fondų lėšomis – verslininkams kompensuojama dalis dalyvavimo parodose ir verslo misijose išlaidų. Įgyvendinant projektą vykta jau ne į vieną parodą ir verslo misiją įvairiausiose šalyse.

„Dalyvauti tarptautinėse parodose brangu, tačiau Ūkio ministerijos pagalba yra paskata, atverianti kelius prisistatyti pasauliui“, – sako Panevėžio PPAR generalinis direktorius Visvaldas Matkevičius.

Gavusios Ūkio ministerijos administruojamų europinių finansinių investicijų, Panevėžio regiono bendrovės drąsiau dalyvauja verslo misijose užsienyje ir gauna iš to naudos. Tokia galimybe pasinaudojo kelios dešimtys įmonių, tarp jų ir tokios garsios Panevėžio bendrovės kaip meninio stiklo studija „Glasremis“.

Panevėžiečiams verslininkams apsilankius Tolimuosiuose Rytuose, Japonijos Hiracukos miestas panoro tapti Panevėžio miesto partneriu.

Miestų bendradarbiavimo sutartis turėtų apimti ir verslą. V. Matkevičius mano, kad bendradarbiaujant miestams ateityje galima tikėtis ir tam tikrų investicijų. Be to, 2020 metais Tokijuje vyks olimpinės žaidynės, tad jis neatmeta tikimybės, kad lietuviai galėtų sėkmingai rasti sau nišą ir čia.

Verslui suradus naujų rinkų, naujų klientų, vyksta plėtra, auga pajamos, sukuriama ir naujų darbo vietų. Tai naudinga ir visam regionui.

„Panevėžys turi didelį potencialą plėstis“, – tvirtina Panevėžio PPAR generalinis direktorius V. Matkevičius.

Svarbios ir smulkmenos

Panevėžio PPAR vadovo V. Matkevičiaus teigimu, kiekvienas dalyvavimas parodoje yra galimybė užmegzti daugiau kontaktų, išplėsti prekybą į naujas rinkas ar tiesiog susitikti su esamais klientais – parodyti jiems dėmesį ir pan. Užmegzti nauji ryšiai ateityje gali nulemti tolesnę įmonės plėtrą ir eksportą.

Pavyzdžiui, „Linoteka“, „Vapsvos“, „Pluošto linija“ ir keletas kitų tekstilės įmonių pristatė savo produkciją Paryžiuje vykusioje parodoje. Bendras stendas sulaukė ne tik parodos lankytojų, bet ir dizainerių, gamintojų susidomėjimo. Panevėžio įmonės dalyvavo svarbiausioje pasaulyje stiklo pramonės parodoje Vokietijoje. Joje taip pat daug dėmesio sulaukė lietuvių meninio stiklo ir keramikos įmonės.

Verslo misijos pirmiausia svarbios pažintine prasme. Visa jų metu surinkta informacija verslininkams pravers ateityje planuojant tolesnius plėtros žingsnius.

Dar neeksportuojantieji į konkrečią rinką daug sužino, kaip tai daryti, susipažįsta su verslo kultūra, eksporto į tam tikrą šalį niuansais, taip pat užmezgama naujų ryšių.

Pavyzdžiui, Panevėžio PPAR verslo misijos Jungtiniuose Arabų Emyratuose metu susitikimuose su verslo organizacijų atstovais, verslininkais, ten dirbančiais lietuviais tirtos bendradarbiavimo galimybės, analizuotos verslo sąlygos, sužinota, kokia produkcija aktuali šiai rinkai ir kas svarbu bendraujant.

Verslininkams labai gelbsti ir svečiose šalyse dirbantys Ūkio ministerijos komercijos atašė, kurie Lietuvos verslui padeda ieškoti ryšių užsienio šalyse, parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, skatinti eksportą, inovacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų, skleisti žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes.

Ūkio ministerijos komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.

Tad prieš ieškant naujų rinkų verta atlikti namų darbus. Ūkio ministerija, VšĮ „Versli Lietuva“, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ gali suteikti daugiau informacijos apie eksporto plėtros galimybes, finansavimą ir kitais verslui aktualiais klausimais. Informacijos galima rasti tiek šių institucijų tinklalapiuose (www.ukmin.lrv.lt, www.verslilietuva.lt, www.invega.lt), tiek susisiekus.

PARENGTA BENDRADARBIAUJANT SU ŪKIO MINISTERIJA

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų