Senųjų šviesoforų eros pabaiga

Senųjų šviesoforų eros pabaiga

 

Prie išmaniųjų šviesoforų ilgiau luktelėti baigiantiems įprasti panevėžiečiams teks susitaikyti su tokia eismo reguliavimo priemone ir miesto centre.

Darnaus judumo planą rengianti miesto Savivaldybė planuoja prašyti europinės paramos į jį įtrauktoms dviem naujovėms – šešių sankryžų šviesoforams atnaujinti ir elektroniniam bilietui miesto maršrutiniuose autobusuose įdiegti.

Pagal Savivaldybės planą, nauji šviesoforai nušvis judriausiose vietose – Vilniaus ir A. Smetonos, Vilniaus ir Ramygalos, Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių, taip pat Vilniaus gatvės ir Velžio kelio sankryžose. Dar du išmanieji esamus šviesoforus pakeistų J. Basanavičiaus gatvėje: ties pėsčiųjų perėja, vedančia į turgų, ir ties tiltu.

Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, šių šviesoforų pakeitimas naujais išmaniaisiais yra neišvengiamas.

„Visi šie šviesoforų mazgai, išskyrus Vilniaus gatvės ir Velžio kelio sankryžos, veikiai koordinuotai ir visų jų būklė išties kritinė. Kad būtų galima pakeisti vieną, reikalinga keisti visus“, – tvirtina T. Jukna.

Anot jo, dar prastesnė Vilniaus gatvės ir Velžio kelio sankryžos šviesoforo padėtis. Jo veiklą dabar palaiko rezerviniai kabeliai.

„Vieną dieną gali nutikti taip, kad toje sankryžoje beliks vadovautis kelio ženklais“, – sako direktorius.

Stebės vaizdo kameros

Iš Panevėžyje eismą reguliuojančių 45 šviesoforų postų pakeista vos 12. Savivaldybė iš biudžeto arba Valstybinės automobilių kelių direkcijos lėšų per metus išgali atnaujinti tik po vieną. Pasak T. Juknos, galimybė iš karto sutvarkyti šešis šviesoforų postus būtų didelis žingsnis į priekį.

Visgi administracijos direktorius pripažįsta, kad tokia naujovė grasina ir didesnėmis transporto spūstimis centre.

„Atnaujintose sankryžose pralaidumas gali ir nepadidėti, kaip matome iš praktikos, bet prioritetas turi būti eismo dalyvių saugumas. Išmaniosiose sankryžose eismo įvykių yra buvę tik dėl pačių eismo dalyvių neatidumo degant raudonam signalui“, – teigia administracijos direktorius.

Pasak jo, visose sankryžose su išmaniaisiais šviesoforais bus įrengtos ir vaizdo stebėjimo kameros.

J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių sankryžoje bei dar penkiose vietose dešimtmečius tarnaujančius šviesoforus numatyta pakeisti išmaniaisiais. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Ir žiedas, ir išmanusis

Kol Savivaldybėje dar braižomas miesto centro sankryžų atnaujinimo planas, jau šįmet išmanieji šviesoforai atsiras dar bent trijose vietose.

Tokį iki metų pabaigos numatyta įrengti taip pat intensyviu eismu pasižyminčioje Smėlynės ir S. Kerbedžio gatvių sankryžoje. Dalį šios rekonstrukcijos išlaidų – 30 tūkst. eurų – dengia privatus kapitalas – Smėlynės gatvėje kylančio naujo prekybos centro valdytojai. Pasak T. Juknos, greta veikiančių jau dviejų prekybos centrų duris atversiant dar ir trečiajam, išaugsiančius eismo srautus svarstyta sureguliuoti atsisakant šviesoforų ir jų vietoje įrengiant žiedinę sankryžą, tačiau šis planas esą būtų nepasiteisinęs.

Vis dėlto už kelių šimtų metrų nuo išmaniojo šviesoforo, Smėlynės gatvėje ties įvažiavimu į būsimąjį prekybos centrą, atsiras ir žiedinė sankryža.

Panevėžio gatvėse šįmet šviesoforai iškils ir dar dviejose vietose, kur jų iki šiol nėra buvę – Vakarinėje gatvėje ties prieš keletą metų panaikinta pėsčiųjų perėja bei Ramygalos gatvės gale ties išvažiavimu iš įmonės „AQ Wiring Systems“.

Policijos palaikymas

Išmanieji šviesoforai Panevėžyje įrengti jau devyniose sankryžose. Daugiausia diskusijų dėl dirbtinai susidarančių transporto spūsčių kelia Klaipėdos ir F. Vaitkaus, Ramygalos ir Nemuno, Molainių ir Projektuotojų gatvių sankryžos. Vis dėlto policijos pareigūnai pabrėžia palaikantys tokių eismo reguliavimo priemonių įrengimą.

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, Panevėžyje eismo saugumą vertinę Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai pabrėžė, kad turi būti rastas vidurys tarp greičio ir saugumo. Pasak pareigūno, jei važiavimas greitas, nebus saugu. Jei labai lėtas, irgi nėra gerai.

„Naujieji išmanieji šviesoforai yra vidurys. Kur tokie įrengiami, nebėra avarijų. Prisiminkime Ramygalos gatvėje autobuso partrenktą močiutę. Šviesoforai veikė, bet kirtosi pėsčiojo ir mašinų kelias. O apie kokį saugumą galima kalbėti, kai sankryžoje vairuotojas suka į kairę ir turi žiūrėti, kad praleistų važiuojančius iš priekio, nors kita eilė juos užstoja, ir dar jam reikia praleisti iš kairės per perėją einantį pėsčiąjį. Labai sudėtinga vairuotojui, kai kertasi dviejų automobilių kryptys ir dar pėsčiojo. Tokioje situacijoje iš 100 ar 200 kartų vis tiek kas nors bus nutrenktas. Suprantu, kad piktina eilės prie išmaniųjų, bet tada trys eismo dalyviai vienu metu nekerta vieno susikirtimo taško“, – aiškina V. Mačėnas.

Naujovės ne tik vairuotojams

Kiek atsieis naujų išmaniųjų šviesoforų įrengimas pagrindinėse sankryžose Panevėžio centre, Savivaldybė neviešina motyvuodama laukiančiu viešųjų pirkimų konkursu.

Pasak T. Juknos, atnaujinti šešių postų šviesoforus bei įdiegti elektroninį bilietą atsieitų apie 2 mln. eurų, iš jų maždaug 200 tūkst. eurų sudarytų miesto biudžeto lėšos.

Administracijos direktoriaus teigimu, planuojama, kad elektroniniu bilietu miesto maršrutinių autobusų keleiviai naudosis jau nuo kitų metų rugsėjo, o išmanieji šviesoforai centre eismą reguliuotų nuo 2021-ųjų.

Komentarai

  • Ka jis cia nusisneka, tas kur su furaske auksta, -ta mociute buvo nutrenkta butent, tada, kada buvo diegiamas ju tas, ismanusis sviesaforas, ir kai ivyko ta avarija sviesoforai neveike visai, gal koki menesi. https://naujienos.alfa.lt/leidinys/sekunde/tragiskos-avarijos-kaltininkas-nelaisves-isvenge/

  • Aha,aš irgi pagavau,kad kepurė pamelavo.Tą dieną tikrai šviesoforas neveikė.Jį įjungė tik po tragiško įvykio.

  • O kiek zmoniu mirs nuo vezio. del prie ismaniuju sankryzu stovinciu ir duminanciu automobiliu? Bet tai bus veliau ir niekas neirodys…

  • Nu pripažinkim visi norėtume gauti pinigus nieko neveikiant, tai kaip gi nepalaikys tokių eismo reguliavimo priemonių įrengimo Kepurės.

  • >>>>>>>>>>>>>>>>>

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų