Bankas motyvuoja, kad grynųjų pinigų operacijų, kurios atliekamos tarpininkaujant darbuotojui, paslaugos poreikis buvo minimalus, todėl skyriuose ši paslauga panaikinta jau daugiau nei pusę metų. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Paradoksas: banke pinigų yra, bet turi skolintis

Paradoksas: banke pinigų yra, bet turi skolintis

Net ir turėdamas savo sąskaitoje užtektinai pinigų, banko klientas negali būti garantuotas, kad nutikus bėdai visada galės juos pasiekti.

Bankomatui įtraukus kortelę, panevėžietis priverstas skolintis pinigų pragyventi, nes grynųjų SEB banko skyriuje niekas nebeduoda, o kortelė bus pagaminta tik po savaitės.

Klausos negalią turinčiam pažįstamajam verčianti panevėžietė

Tatjana Žilinskienė apstulbusi, į kokią absurdišką situaciją žmogus pateko.

Anot jos, šią savaitę jos pažįstamas Česlovas nuėjo apsipirkti į prekybos centrą, o prieš išeidamas dar nusprendė iš bankomato paimti pinigų. Ji spėja, kad įdėjęs kortelę Česlovas pasiėmė grynuosius, tačiau neatliko operacijos iki galo ir bankomatas kortelę įtraukė. Toks atvejis pasitaiko nebe pirmą kartą, tad T. Žilinskienė jau turėjusi telefono numerį, kuriuo reikia paskambinti tokios bėdos atveju. Gavusi sunerimusio pažįstamo SMS žinutę su prašymu pagelbėti, T. Žilinskienė iš karto surinko jau ne kartą naudotą trumpąjį banko numerį 1528.

„Jis nebeveikia ir nežinau, nuo kada, nes niekas apie tai nepranešė. Kai bankui ko reikia, tai siunčia ir siunčia žinutes, o kai klientui – tyli“, – pasipiktino panevėžietė.

Ji bene valandą užtruko, kol surado, kokiu numeriu prisiskambinti į banką ir kol atsiliepė darbuotoja.

„Įjungia muziką ir lauk. Per tą valandą žmogui gali ir pinigus nuimti“, – pasakoja T. Žilinskienė.

Prisiskambinusi ji išgirdo, kad naujoji kortelė bus pagaminta tik rugpjūčio 6-ąją, todėl reikėjo užsiregistruoti vizitui į banką.

Teliko skolintis

Be banko kortelės likęs Česlovas susimąstė, už ką reikės maždaug porą savaičių gyventi – išimtų pinigų tiek laiko neužteks. T. Žilinskienė pasakoja vėl skambinusi į banką ir vėl ilgiausiai laukusi, kol su kuo nors bus sujungta – norėjusi padėti Česlovui į banką patekti anksčiau ir gauti grynųjų.

„Pasakė: mes pinigų neišduodame. Tai kam tas bankas reikalingas, jeigu neduoda pinigų? Nieko nesuprantu“, – T. Žilinskienė mano susidūrusi su tikru kuriozu.

Pastarąjį kartą, kai taip pat buvo praradęs kortelę, Česlovas, pasak jo pagalbininkės, pinigų gavęs banko skyriuje.

„Dabar pareiškia, kad nedaro tokių operacijų. Taip išeina, kad jie tik popieriukus rašo, o grynuosius tenka į Vilnių važiuoti pasiimti? O jeigu žmogui staiga prireiktų didesnės sumos?“ – nustebusi T. Žilinskienė.

Panevėžietė banko darbuotojų teiravosi net galimybės bent laikinai atgauti iš bankomato senąją kortelę, tačiau išgirdusi atsakymą, kad tokios sunaikinamos.

„Dieve, kaip pasipiktinau, o Česlovas net dreba. Žmogui insultą taip gali įvaryti“, – piktinosi negirdinčio žmogaus padėjėja.

Pasak jos, pono Česlovo vaikai gyvena Tauragėje. Jis pats – žmogus išdidus ir sunku prašyti pinigų skolon, bet teko tą daryti. Kitaip savaitę nepragyventų.

„Dar taip nebuvo, kad banke saugomų savo pinigų negalėtum pasiimti. Žmogus turi 44 metų darbo stažą, neįgalus, o savo pensijos negali paimti tada, kai prireikia“, – kalbėjo T. Žilinskienė.

Moteris prisipažįsta ir pati SEB banke turinti sąskaitą, tad galvojanti, kad galbūt vertėtų santaupas patikėti kitam.

„Naują kortelę žmogus gaus dar po savaitės, bet valgyti reikia kasdien“, – sako panevėžietė.

Grynųjų nebeišduoda

SEB banko Komunikacijos skyriaus vadovė, banko prezidento patarėja Ieva Kulvinskaitė teigia, jog klientams visuomet patariama turėti šiek tiek grynųjų pinigų, kad nepatirtų nepatogumų, kai prekybos vietose laikinai nėra galimybės atsiskaityti kortele arba ji pametama.

Pasak I. Kulvinskaitės, grynųjų pinigų operacijų, kurios atliekamos tarpininkaujant banko darbuotojui, paslaugos poreikis buvo minimalus, tad SEB banko skyriuose ši paslauga panaikinta jau daugiau nei pusę metų.

„Diegdamas naują veiklos modelį, SEB bankas 2019 metų gruodžio 2 dieną baigė skyrių tinklo pertvarką – nuo tos dienos skyriuose teikiamos konsultacijos finansiniais klausimais, o grynųjų pinigų operacijos atliekamos tik savitarnos zonose“, – pabrėžė banko atstovė.

Pasak I. Kulvinskaitės, trumpieji banko telefono numeriai tiek privatiems, tiek verslo klientams nebeveikia nuo šių metų balandžio 10 dienos. Jos teigimu, šių numerių atsisakyta palaipsniui informuojant klientus.

„Pastaruosius metus banko viešojoje komunikacijoje buvo nurodomas tik ilgasis telefono numeris, o tie klientai, kurie į banką skambino iki balandžio 10 dienos, girdėdavo įspėjamąjį garso pranešimą, kad trumpieji numeriai nebeveiks“, – aiškina ji.

Pasak Komunikacijos skyriaus vadovės, kontaktiniai banko duomenys visada skelbiami banko interneto svetainėje, mobiliojoje programėlėje ir interneto banke.

Išeitis – laikinoji kortelė

„Praradus kortelę, pagaminti naują užtrunka vidutiniškai penkias darbo dienas. Tačiau yra galimybė pagaminti kortelę skubos tvarka arba naudotis laikinąja kortele“, – sako I. Kulvinskaitė.

Skubos tvarka kortelė pagaminama per vieną darbo dieną, bet jos išdavimas kainuoja 30 eurų. Šią kortelę klientas turi pasiimti banko skyriuje – jos paštu į namus nesiunčiamos. Dar viena galimybė – laikinoji kortelė.

„Laikinoji kortelė išduodama klientams iš karto, gavus prašymą, tačiau ji suteikia mažiau galimybių ir funkcijų nei įprastoji. Naudojantis ja galima įnešti ir paimti grynuosius pinigus SEB bankomate, taip pat patikrinti sąskaitos likutį, tačiau tokia kortele nėra galimybės atsiskaityti. Ji galioja iki kito mėnesio paskutinės kalendorinės dienos ir uždaroma automatiškai be jokio atskiro pranešimo klientui“, – aiškina ji.

Išgirdusi apie panevėžiečio bėda, I. Kulvinskaitė pageidavo su juo susisiekti, kad galėtų suteikti papildomos informacijos apie galimybes greičiau gauti grynųjų.

 

Komentarai

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų