Į mokamą aikštelę – be didelio ūpo

Į mokamą aikštelę – be didelio ūpo

Perkant automobilį ne mažiau nei jo kaina svarbu ir kur teks laikyti mašiną, jei gyveni daugiabutyje ir neturi garažo.

Mašinų daugėja, vietų mažėja

Maždaug 85,3 tūkst. gyventojų turinčiame Panevėžyje, „Regitros“ duomenimis, įregistruota apie 56 tūkst. transporto priemonių. Panevėžio statinių naudotojų sąraše dabar yra 758 daugiabučiai namai, dalis jų net neturi automobilių stovėjimo aikštelių.

Tokia situacija, regis, pati diktuoja sąlygas mokamų automobilių aikštelių verslui. Visgi kloti kelias dešimtis eurų už tai, kad grįžęs namo visada turėsi vietos automobiliui, kol kas nėra įprasta. Ypač jei mokesčio paprašoma už vietą, kur kelis dešimtmečius mašinos buvo rikiuojamos veltui.

Panevėžyje, Statybininkų gatvėje, 46, 48 ir dar bene penkių aplinkinių daugiabučių gyventojai daug metų nesukdami galvos automobilius statydavo greta namų esančioje erdvioje, asfaltuotoje aikštelėje. O vieną dieną rado tvorą, vaizdo kameras ir nuomos mokestį. Tada ir paaiškėjo, kad ši teritorija privati ir savininkas nenusiteikęs toliau užsiimti labdara. Dabar vienas kitas vairuotojas naudojasi jo pasiūlyta paslauga: moka nuomą ir stato automobilius aptvertoje, stebimoje aikštelėje. Tačiau daugelis suka ratus ieškodami nemokamos vietos automobiliui.

„Automobilių daugėja, kai kurios šeimos ne po vieną jų turi. Natūralu, kad tokiuose kvartaluose rasti vietos mašinai pastatyti vakarais labai sudėtinga. Aš dirbu pamainomis, kai grįžtu vėlai vakare, ta sena krepšinio aikštelė būdavo vienintelis išsigelbėjimas“, – pasakoja vieno Statybininkų gatvės daugiabučio gyventoja Rasa.

Statybininkų gatvės kelių daugiabučių gyventojai daug metų nesukdami galvos automobilius statydavo greta namų esančioje erdvioje, asfaltuotoje aikštelėje. O vieną dieną rado tvorą, vaizdo kameras ir pranešimą apie nuomos mokestį. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Rado tvoras

Vieną dieną Rasa, ieškodama vietos automobiliui, erdvioje asfaltuotojoje aikštelėje išvydo tveriamą tvorą. Šią statę darbininkai paaiškino, kad įrengiama nauja mokama transporto stovėjimo aikštelė.

„Tie vyrai man pasakė, kad tai privati valda, jei norėsiu čia statyti mašiną, kainuos 20 eurų per mėnesį. Vėliau, kai aikštelė bus sutvarkyta ir bus sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros, mokestis pakils iki 30 eurų. Kiti vairuotojai apie tai rašytinius įspėjimus rado ant automobilių langų“, – pasakojo Rasa.

Panevėžietė stebisi, kas galėjo duoti leidimą privatizuoti visuomenei taip reikalingą teritoriją: vien jos daugiabutyje – 100 butų, o kieme tik 8 vietos automobiliams.

„Keista, kad vidury daugiabučių namų kvartalo atsiranda privatus sklypas. Kažkada gyventojai buvo sugalvoję toje aikštelėje statyti požeminius garažus, bet niekas neleido, nes ten vaikų žaidimų vieta. O kaip dabar leidimai gauti?“ – pasipiktinusi Rasa.

Įžvelgė verslo nišą

Daugiabučių namų supamoje teritorijoje įrengta mokama automobilių stovėjimo aikštelė užima trečdalį nemenko sklypo.

„Norėčiau pabrėžti, kad aptverta teritorija nėra žaidimų aikštelė – gyventojai to nesupranta. Krepšinio aikštelė kitame gale, kur žmonės dabar stato automobilius, o mano sklypas yra transporto paskirties, čia leistina laikyti automobilius“, – teigė mokamos aikštelės savininkas.

Asfaltuotą sklypą jis tvirtino nusipirkęs prieš tris keturias savaites ir tuoj pat pradėjęs planuoti laisvą nišą Panevėžyje turintį verslą – automobilių stovėjimo aikštelę.

Privačioje 19 arų aikštelėje, pasak verslininko, stovėjimo vietos bus išnuomojamos pagal sutartį.

„Šis sklypas jau seniai privatus, bet ankstesnis savininkas jame nieko nedarė. Žmonės buvo pripratę 40 metų naudotis laisva vieta, o vieną rytą ji buvo užtverta ir todėl dabar pyksta“, – aiškina aikštelės savininkas.

Anot jo, skelbimas apie parduodamą sklypą Statybininkų gatvėje buvo platinamas kone dvejus metus.

„Nenustatinėsiu, iš kur ir kokiu būdu ankstesnis savininkas buvo gavęs šitą sklypą. Aš jį pirkau iš privataus asmens“, – tvirtina aikštelės šeimininkas.

Anot jo, kai kurie gyventojai jau naudojasi nuomos paslauga ir džiaugiasi, nes nebereikia vargti užkimštuose kiemuose ieškant vietos automobiliui.

Vos daugiau nei 85 tūkst. gyventojų turinčiame Panevėžyje įregistruota apie 56 tūkst. automobilių. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Žinojo, kad privatu

Statybininkų g. 46-ojo namo bendrijos pirmininkė Birutė Stulginskienė patvirtina seniai žinojusi apie privatizuotą žemės sklypą daugiabučių namų apsupty. Prieš daug metų, anot jos, vietos bendrijų vadovai buvo įspėti, kad asfaltuotos aikštelės savininkas gali vieną dieną pareikšti teisę į savo turtą.

„Aš pati su tuo savininku nekalbėjau, bet, kaip ir kiti kaimynai, laiptinėje radau skelbimą apie draudimą laisvai statyti mašinas dalyje aikštelės. Čia automobilius anksčiau palikdavo mažiausiai septynių aplinkinių namų gyventojai“, – pasakojo B. Stulginskienė.

Šio daugiabučio bendrija su kaimyniniais namais jau seniai derina naujų automobilių vietų įrengimą kiemuose. Tam gyventojai netgi sutiktų aukoti žaliąsias zonas.

„Turime įvairių planų ir galimybių dėl žaliosios vejos prie mūsų namų, kur galėtume įsirengti automobilių stovėjimo vietas. Bet bendrijai labai sunku surinkti lėšų tokiems dalykams, žmonės labai nenori mokėti papildomų pinigų už geresnes sąlygas gyventi“, – pripažįsta pirmininkė.

„Apskaičiavome, kad preliminariai vienam butui už automobilių aikštelės įrengimą reikėtų mokėti 700 eurų. Su tokia suma kol kas sutinka tik vienas kitas.“

B. Stulginskienė

Dar šiais metais Statybininkų gatvės 46-ojo namo bendrija galėtų teikti prašymą įrengti 28 vietų aikštelę palei savo namą ant vejos. Samdytas architektas rado tinkamos teritorijos tokiai infrastruktūrai, elektros tiekimo įmonė irgi davė leidimą, bet tolesni darbai atsirėmė į finansavimą.

„Apskaičiavome, kad preliminariai vienam butui už aikštelės įrengimą reikėtų mokėti 700 eurų. Su tokia suma kol kas sutinka tik vienas kitas. Baisu sumanymą tęsti, o paskui nebus kas už jį moka“, – sako B. Stulginskienė.

Kas antram – po automobilį

Kad daugiabučių namų supamas sklypas Statybininkų gatvėje 42A yra privatus ir jo savininkas šioje vietoje teisėtai įrengia mokamą stovėjimo aikštelę, patvirtino ir Savivaldybė.

Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjo Sauliaus Glinskio duomenimis, ji seniai buvo grąžinta savininkui pagal nuosavybės teisę į toje vietoje kadaise turėtą žemę. Tačiau naujasis sklypo valdytojas kol kas nėra kreipęsis į Savivaldybę dėl leidimo automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, greta privataus sklypo likusi laisva didelės teritorijos dalis yra valstybinė ir gali būti pritaikyta automobiliams rikiuoti, jei tik gyventojai sutinka prie to finansiškai prisidėti.

„Prie to privataus sklypo yra apie 100 vietų aikštė valstybinėje teritorijoje. Statybininkų gatvės namų bendrijos, jei gyventojai sutinka prisidėti 30 procentų, gali kreiptis į Savivaldybę dėl esamos stovėjimo aikštelės padidinimo“, – aiškina D. Vadluga.

Komentarai

  • Šeima neturi automobilio,tao kodėl turėtų mokėti už aikštelės įrengimą.Jei turima lėšų išlaikyti mašiną,tai ras ir mokamai aiktelei.

    • Banditizmas šviesoje dienoje. Valdžios visai nera, chaosas ir anarchija. Atiduoda valstybės žaidimo aikštelė į privačias rankas. Kur statyti mašinas niekam neįdomu. Problemos per problemas. Sustatytos ant žaidimų, krepšinio aikštelių. Gaila vaikų.

      Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/mokama-aikstele/

      • Atsakyti
      • buduliui budukiui: esi nepataisomas chrien as, dar priedo ir aklas- kur matei ten „valstybės žaidimo “ aikštelę ? pats gal kelnėse žaidi ką nors…Ir tau „problemos sustatytos“, ar ne dėl to tavo problema, kad „guli“?:)

        • Atsakyti
  • Mes manote, kad čia nebuvo galima statyti mokama aikštelę. Čia tiesiog žmonių apgaudinėjimas ir akių dūmimas. O Statybininkų g. 46-ojo namo bendrijos pirmininkė Birutė Stulginskienė tai visai nereikalinga. Ją jau seniai reikia keisti. Ji tiesiog nieko netvarko kas būtina: galėjo aikštelę seniai suvarkyti, durys netvarkingos, gali vaikščioti kas nori, laiptinės prirūkytos, nešvarios. Čia reikia vyro pirmininko ūkiško žmogaus, o ne tos bobelės, kuri vaizduoja dirba. Bet nesimato jos darbo rezultatų.

    Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/mokama-aikstele/

  • Užsikišo miestas senom mašinom laužais, kur užsieniečiai išmeta von, o lietuvaičiai parsivaro ir apstato visus namo langus. Neprivažiuosi prie namo nei su bulvių maišu, ar cemento maišu ,jau nekalbant kaip atskubės greitoji. Visur laužai, nesusitvarko savivalda, visi tingi paėjėt.

  • PAMASTIMAS
    JEI AŠ TURIU ŽEMĖS SKLYPĄ MIESTE, TAI DAR NEREIŠKIA, KAD GALIU DARYTI KĄ TIK NORIU SU JUO, GALIOJA TAM TIKROS TAISYKLĖS, NES YRA BENDRAS MIESTO PLANAS, KAS KUR GALI BŪTI, TAD REIKALINGI LEIDIMAI AR GALIU DARYTI MAŠINŲ STOVĖJIMO AIKŠTELĘ AR NE, KADANGI NAUJAS SAVININKAS NEPRAŠĖ LEIDIMO ĮREGTI AIŠTELĘ TAI KLAUSIMAS AR TAI GALIMA DARYTI BE LEIDIMO. KITA DALIS JEI PIRKO IŠ PRIVATAUS ASMENS ŽEMĖS SKLYPĄ, TAI NUSIPIRKO TIK ŽEMĘ, ANT SKLYPO YRA STATINYS, TAI PATI AIŠTELĖ (LIETAS ASFALTAS) TAI ŠIAM STATINIUI IRGI REIKALINGAS NUOSAVYBĖS DOKUMENTAS, JEI NĖRA TAI STATINYS (AIKŠTELĖ) PRIKLAUSO VALSTYBEI , O VALSTYBĖS TURTAS PRIŽIŪRI SAVIVALDYBĖ. KAD AIKŠTELĖ(STATINYS ) BUTU REGISTRUOTAS KAIP NUOSAVYBĖ SKLYPO SAVININKAS TURI ĮRODYTI, KAD JĄ YRENGĖ JIS LIEJO ASFALTĄ AR KAIP NORS ĮSIGYJO. BET TAI PADARYTI MANAU NEĮMANOMĄ , NES JEI TA AIKŠTELĖ IŠLIETA TARYBINIAIS LAIKAIS UŽ VISŲ MŪSŲ PINIGUS IR NEBUVO PRIVATIZUOTA TAI JI YRA VISŲ. MANAU , KAD GYVENTOJAI TURI SURAŠYTI SKUNDĄ SAVIVALDYBEI IR TEGUL JI IŠAIŠKINA KAIP STATYNYS (AIKŠTELĖ), KURI YRA DABAR ANT PRIVATAUS ŽEMĖS SKLYPO TAPO PRIVATI AR YRA IR JAI NUOSAVYBĖS DOKUMENTAI.
    MANAU DAR VISI TAŠKAI IKI GALO NĖRA SUDĖTI.

Rodyti visus komentarus (6)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų