Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa

Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol kas to nepadarė nė vienas didmiestis.

Delsimo priežastis – centrinė valdžia įvedė papildomus saugiklius.

Savivaldybės piktinasi biurokratija

Savivaldybių atstovai nepatenkinti, kad su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios. Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.

Penktadienį įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas. Taip pat jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas.

Rodyklės negalės būti grąžintos ir jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.

Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.

Taisykles gali derinti tris mėnesius

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vadluga teigė, kad yra 29 vietos, kur norima grąžinti rodykles. Tačiau, anot jo, papildomi reikalavimai Savivaldybėje dar bus aptariami.

Tuo metu Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tvirtina, kad savivaldybė informaciją apie norimas skubiai grąžinti lenteles 9 sankryžose bei spręsti dar dėl 15, jau surinko. Ir „supakavusi iš naujo“ ketina ją Transporto kompetencijų agentūrai pateikti artimiausiu metu.

„Bet ten parašyta, kad atsakymą jie gali pateikti per tris mėnesius. Mes dar kartelį jiems viską išsiųsime ragindami, kad jie kuo greičiau viską padarytų“, – sakė vicemeras.

Transporto kompetencijų agentūra pranešime spaudai nurodo, kad savivaldybės, laukdamos, kol ji įvertins dokumentus, gali savo nuožiūra įsirengti žaliąsias rodykles. Tačiau V. Mitalas sako, kad Vilnius to daryti nesiruošia.

„Gali atsitikti taip, kad pakabinus rodyklę, kompetencijų agentūra išaiškintų, kad ten ji negali būti. Tuomet būtų sukelta papildoma ir nebūtina pavojinga situacija eismo saugumo požiūriu. Pirmyn-atgal kabinėjimo nenorime, norime greitai ir aiškiai susitarti, kur rodyklės gali atsirasti“, – pabrėžė vicemeras.

Transporto kompetencijų agentūros vadovės Godos Bražytės-Balčiūnės komentaro agentūrai BNS penktadienį gauti nepavyko.

Vyriausybė sprendimą atšaukė

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Komentarai

  • Labai pritariu papildomiems saugikliams

  • biurokratai pyktinasi biurokratais,

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų