Žaliųjų rodyklių era baigiasi

Žaliųjų rodyklių era baigiasi

Žaliosios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui, vėl atsidūrė dėmesio centre. Jau artimiausiomis dienomis tokias pamatyti taps retenybė.

Kuriose vietose jos gali likti, o kuriose privalo būti panaikintos, sprendžia valstybinė Transporto kompetencijų agentūra.

Jos nurodymu Panevėžio savivaldybė privalėjo iki sausio 6-osios pašalinti maždaug pusę miesto sankryžose dar esančių žaliųjų rodyklių.

Savivaldybė šiai agentūrai buvo pateikusi 39-ių miesto sankryžose į dešinę sukti leidžiančių rodyklių sąrašą.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, agentūra nurodė panaikinti 22-i.

Anot vedėjo, šiuo metu 12-oje Panevėžio sankryžų dar yra 17-a tokių lentelių, kurias privaloma jau šiomis dienomis nuimti.

Pasak D. Vadlugos, žaliųjų rodyklių neliks Marijonų–Smėlynės–Senamiesčio, Beržų–J. Basanavičiaus, Nemuno–Klaipėdos, Parko–Nemuno, Aukštaičių–Velžio kel., Vakarinės–Klaipėdos, Kosmonautų–Klaipėdos, Smėlynės–Paliūniškio, Molainių–Nemuno, J. Janonio–Pušaloto, Beržų–Velžio kel., Klaipėdos–Tulpių gatvių sankryžose.

Agentūra, D. Vadlugos teigimu, motyvuoja, jog palikti šias rodykles neleista dėl blogo matomumo, o jas panaikinus padidėtų eismo saugumas.

J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžoje privalomą nuimti žaliąją rodyklę svarstoma pakeisti papildoma šviesoforo sekcija. P. Židonio nuotr.

Diskutuos su agentūra

Įstatymą vykdyti privalanti miesto Savivaldybė nurodytose vietose nuims žaliąsias rodykles, tačiau nusiteikusi dar kartą kreiptis į agentūrą prašydama jos pagrįsti tokį reikalavimą.

„Esame pasiruošę su Transporto kompetencijų agentūra dar diskutuoti. Manome, kad kai kuriose vietose lentelės su žaliosiomis rodyklėmis išsprendžia eismo spūstis ir tikrai nepablogina eismo saugumo. Panevėžys vos ne paskutinis Lietuvoje, nusiimantis tas lenteles, nes manome, kad jos pagerindavo automobilių pralaidumą. Bet agentūra turi savo skaičiavimo metodiką, pagal kurią įvertina eismo saugumą“, – komentavo D. Vadluga.

Keis šviesoforais

Kai kuriose Panevėžio sankryžose vietoje nuimtų žaliųjų rodyklių svarstoma įrengti papildomą šviesoforo sekciją sukantiesiems į dešinę.

Pasak D. Vadlugos, visų nuimtų rodyklių pakeisti šviesoforo sekcija nėra galimybės.

„Žalia sekcija įrengiama, kai yra atskira juosta sukantiesiems į dešinę. Kai kuriose miesto sankryžose nėra galimybės tokią juostą padaryti“, – sako skyriaus vedėjas.

Miesto šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktoriaus Tomo Smulkos teigimu, papildoma šviesoforo rodyklė į dešinę galėtų atsirasti J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžoje.

T. Smulka svarsto, kad po tokių pokyčių šioje sankryžoje automobilių pralaidumas netgi padidėtų. Tiesa, rodyklę pakeitus šviesoforo sekcija, pirmoji eismo juosta būtų skirta tik sukantiesiems į dešinę, iš jos nebebūtų galima važiuoti tiesiai į J. Janonio g.

Šviesoforo sekciją sukantiesiems į dešinę svarstoma įrengti ir Molainių–Nemuno gatvių sankryžoje.

Dar vieną vietoje žaliosios rodyklės yra galimybė sumontuoti ir Vakarinės–Klaipėdos g. sankryžoje.

Po žaliųjų rodyklių panaikinimo problemiškiausia vieta, T. Smulkos nuomone, veikiausiai taps Nemuno ir Parko gatvių sankryža.

„Toje vietoje nelikus galimybės degant raudonam sukti į dešinę, tikrai sulėtės eismas“, – prognozuoja eismo žinovas.

Saugiau pėstiesiems

T. Smulka sako negalintis komentuoti, gera ar bloga tvarka, iš gatvių išstumianti žaliąsias rodykles.

„Kaip vairuotojas, būčiau linkęs, kad tos žaliosios rodyklės liktų. Tačiau saugumo ar dar kokiais kitais sumetimais jos naikinamos. Esame viena iš nedaugelio šalių, kur tokios rodyklės dar naudojamos. Matyt, pagal tokį Europos principą ir Lietuvoje pritaikomi tie patys sprendiniai“, – svarsto įmonės vadovas.

Visgi, anot jo, pagrindinė priežastis, kodėl skelbiama tokių rodyklių eros pabaiga, yra eismo dalyvių, ypač pėsčiųjų, saugumas.

Pasak T. Smulkos, ir Panevėžyje būta atvejų, kai automobiliui sukant į dešinę buvo nepraleisti ir sužaloti pėstieji.

Kilus chaosui sugrąžino

Naikinti žaliąsias rodykles Lietuvoje buvo nuspręsta 2014-aisiais, o tokį sprendimą pildyti imtasi 2019-ųjų gruodį. Jas pašalinti Lietuva buvo įsipareigojusi įgyvendindama Europos Sąjungos reikalavimus.

Gatvėse nelikus žaliųjų rodyklių, miestuose eismą paralyžiavo didžiulės spūstys. Savivaldybės ėmėsi žygių, kad jos būtų grąžintos. Kilus chaosui didmiesčiuose, tuometė Vyriausybė nusileido ir dalis nuimtų žaliųjų rodyklių 2020-ųjų pradžioje vėl buvo sumontuotos.

Po tokio sprendimo Panevėžyje rodyklės buvo grąžintos į bene 20 sankryžų.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų