Viadukas – ant kelio į teismą

Viadukas – ant kelio į teismą

Nausodės viadukas ant Panevėžio aplinkkelio vėl bando vairuotojų kantrybę ir atidumą. Lietuvos automobilių kelių direkcija ramina, kad jo remontas bus užbaigtas dar šiemet. Visgi rangovai atkerta, kad darbai užtruks aštuonis mėnesius.

Prieš metus baigta Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija ir toliau gaišina skubančius vairuotojus. Dabar painokas kliūčių ruožas atsirado po Nausodės viaduku, kuris neatlaikė ant jo vykdytų darbų ir sutrūkinėjo.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad pajudėjęs viaduko remontas bus baigtas dar šįmet. Visgi rangovai teigia, jog vairuotojams kliūčių ruožas išliks dar iki kito rudens.

Praėjusią savaitę LAKD paskelbė, jog keičiasi eismo organizavimo per Panevėžio aplinkkelyje esantį Nausodės viaduką tvarka.

Iki šiol čia šviesoforu reguliuojama viena eismo juosta vykęs eismas nukreipiamas sankryžos jungiamaisiais keliais, žiedinės sankryžos eismo organizavimo principu. Vairuotojų prašoma sekti informacines nuorodas, vadovautis kelio ženklais.

„Naktį tokia schema vadovaujantis galima ir avariją sukelti“, – mano panevėžietis Paulius, savaitgalį važiavęs iš Panevėžio link Berčiūnų.
Eismo sąlygos po viaduku, anot jo, nėra tikra žiedinė sankryža, kaip iš pradžių atrodo. Privažiavus remontuojamą teritoriją tenka sukinėtis jungiamaisiais keliais.

„Vienu metu važiuoji įprastai, pagrindiniu keliu, paskui patenki į šalutinį ir svarbu to nepražiopsoti – kitaip susidursi su kitais automobiliais“, – painias naujas eismo sąlygas bando aiškinti Paulius.
LAKD skelbia, jog viaduko remonto darbai turėtų būti baigti šiemet. Jau dabar čia triūsia sunkiasvorė technika, grandoma sena asfalto danga.

„Nausodės viaduko rekonstravimo darbai atliekami pagal sutartį, kurią dar 2019 m. rugpjūtį pasirašė LAKD ir bendrovė „Tilsta“. Rekonstruojant viaduką, keičiamos jo perdangos, atnaujintos dangos ir šalitilčiai, nudažytas dugnas“, – teigė užsakovų įmonės Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas.
Anot jo, viaduko rekonstrukcijai numatyta 3,8 mln. eurų.

Susikirto dėl kainos

Netikėta žinia apie avarinės būklės viaduką tvarkant tarptautinės magistralės „Via Baltica“ dalį šalia Panevėžio išlindo dar pernai vasarą. LAKD tuomet aiškino, kad sutvarkius dešinę viaduko virš kelio Šiauliai–Panevėžys pusę, nustatyti sijų plyšiai, viršiję leistiną jų dydį.

Visgi viaduko remontas startavo tik dabar. Rangovės – įmonės „Tilsta“ vadovai žiniasklaidai dar vasarą aiškino, kad darbai užtruko, nes sudarius rangos sutartį su LAKD už tam numatytus 3,8 mln. eurų planuota keisti tik kai kurias viaduko sijas. Vėliau paaiškėjo, kad atnaujinti būtina jas visas, bet apie papildomas 10–15 proc. lėšas niekas esą nebenorėjo kalbėti.

Statybų bendrovė aiškino nenorinti viaduko rekonstrukcijos atlikti nekokybiškai.
Beveik metus „Tilsta“ su užsakovais derino kainos klausimą ir netgi tam samdė papildomus specialistus.

Spręs teismas

LAKD atstovas E. Tamariūnas teigia, kad viadukas bus rekonstruotas kapitališkai – pakeistos visos jo sijos, atlikti kiti rangovų pastebėti papildomi darbai.
Ar tai pakeitė šių darbų vertę, jis konkrečiai pasakyti negalėjo.

O „Tilsta“ direktoriaus pavaduotojo Eduardo Grinavecko teigimu, šis klausimas greičiausiai kelsis į teismą.
„Mes projektą vykdome taip, kaip reikia: keičiame visas sijas, atliekame kitus papildomus darbus. Dėl jų apmokėjimo su direkcijos vadovybe susitarti nepavyksta, tad tai, regis, spręs teismas“, – „Sekundei“ kalbėjo E. Grinaveckas.
Nausodės viaduko rekonstrukciją rangovai planuoja užbaigti per 8 mėnesius. Anot įmonės atstovo, jei žiema bus šalta ir oro sąlygos netinkamos tokiems darbams, rekonstrukcija gali tęstis iki kitų metų rudens. Tiek pat laiko galios ir eismo apribojimai.

„Jau dveji metai vairuotojai ten turi kliūčių, dar metus teks pakentėti“, – teigė E. Grinaveckas.
Tvarkomas viadukas bus rekonstruotas perstatant esamo statinio laikančiąsias konstrukcijas, keisis ir statinio išorės matmenys, jis bus išplatintas. Planuojama ties rekonstruojamu viaduku kelio važiuojamosios dalies plotį padidinti iki 17 metrų, papildomai įrengiant 2 eismo juostas bei 2 persirikiavimo juostas skirtingomis kryptimis. Po rekonstrukcijos paties viaduko plotis sieks 20,1 metro. Bus įrengta 4 eismo juostų važiuojamoji dalis ir techniniai šaligatviai. Taip pat bus naujai įrengtos vandens nuvedimo sistemos, apsauginiai atitvarai, vertikalusis ir horizontalusis kelio ženklinimas.

 

Komentarai

  • Reikėjo žiedinę sankryža įrengt ir baigtas kriukis…

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų