Variklio alyva ir automobilio našumas

Variklio alyva ir automobilio našumas

Variklis dažnai vadinamas automobilio širdimi. Todėl kyla klausimas, kaip jį prižiūrėti, kad jis veiktų kuo sklandžiau ir kuo ilgiau. Ar yra universalus receptas? Taip, tokiu galima laikyti tinkamų tepalų naudojimą. Tinkamų, t. y. atitinkančių gamintojo rekomendacijas, eksploatavimo sąlygas ir aukštos kokybės. Tokios sudėtingos mašinos, kaip pavaros agregatas, tinkamo veikimo raktas yra variklio alyva.

Nors gali atrodyti, kad pagrindinė automobilio alyvos paskirtis – sutepti atskiras variklio dalis, jos vaidmuo yra kur kas platesnis. Taip, labai svarbu sumažinti trintį, tačiau variklio alyva taip pat yra atsakinga už tinkamos temperatūros palaikymą, užkertant kelią vidinei korozijai ar nuosėdų kaupimuisi. Taigi variklio alyva yra susijusi su bendru pavaros agregato ilgaamžiškumu ir turi įtakos našumui bei degalų sąnaudoms. Todėl tinkamos alyvos pasirinkimas negali būti atsitiktinumo ar pernelyg didelio taupumo klausimas.

Mineralinės, sintetinės ir pusiau sintetinės alyvos

Skirstymas į sintetines, mineralines ir pusiau sintetines alyvas iš esmės susijęs su galutinio produkto kokybe ir ilgaamžiškumu:

  • Sintetinės variklinės alyvos

Visiškai sintetinė alyva idealiai tinka transporto priemonėms, kurioms reikia aukščiausio našumo ir didelio tepimo lygio. Šio tipo tepalai pasižymi didesniu klampumu, atsparumu oksidacijai ir terminiam skilimui bei kovoja su alyvos nuosėdomis. Be to, ji taip pat padeda sumažinti degalų sąnaudas ir net padidinti transporto priemonės galią, nes sumažina variklio pasipriešinimą.

Tačiau turite žinoti, kad mokate už kokybę – sintetinės variklinės alyvos gali kainuoti nuo dviejų iki net keturių kartų brangiau nei įprasti tepalai. Ji gerai veiks jūsų automobilyje, ypač jei gyvenate ekstremalaus klimato vietovėje.

  • Mineralinės variklinės alyvos

Mineralinės variklinės alyvos gaminamos iš natūralios žalios naftos, kuri rafinuojama ir perdirbama, kad būtų pašalinti vaškai ir priemaišos. Šio tipo tepalai paprastai priklauso tankesnės klampos variklinių alyvų klasei. Važiuojant automobiliu susidaro šalutinių degalų degimo produktų, o laikui bėgant šie teršalai gali susikaupti ir paveikti variklio veikimą.

Todėl naudojant aukštos kokybės variklinę alyvą užtikrinama, kad variklis važiuojant išsivalys pats, pagerės degalų ekonomija, bus apsaugoti svarbūs komponentai ir galiausiai pailgės bendras variklio tarnavimo laikas.

  • Pusiau sintetinės variklinės alyvos

Pusiau sintetinės variklinės alyvos yra geriausias abiejų anksčiau aprašytų tepalų variantas – jos pasižymi daugeliu visiškai sintetinės alyvos savybių, tačiau jų kaina yra daug mažesnė. Šio tipo tepalai yra sintetinių ir mineralinių bazinių alyvų bei tam tikrų priedų mišinys, suteikiantis papildomą atsparumą oksidacijai ir puikias eksploatacines savybes žemoje temperatūroje.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų