P. Židonio nuotr.

Užsikimšusias gatves vaduotų vienpusiu eismu

Užsikimšusias gatves vaduotų vienpusiu eismu

Vieną seniausių Panevėžyje Tulpių gatvės mikrorajoną nuo automobilių spūsčių svarstoma gelbėti vienpusiu eismu.

Septynerius metus Tulpių gatvėje gyvenusi Lina Navickaitė pasakoja, jog sudėtingas važiavimas automobiliais užkimštomis siauromis gatvelėmis ir galvosūkis, kur pačiai pasistatyti mašiną, buvo vienas iš motyvų keisti būstą.

„Mano patirtis kalba, kad šitas mikrorajonas vairuotojams pats sudėtingiausias. D. Poškos gatvėje veikia „Kregždutės“ darželis, kai tėvai į jį suvažiuoja, mašinomis užstato visą kvartalą. O dar Aido gatvėje automobilius išrikiuoja odontologijos klinikos klientai. Tomis gatvelėmis, taip pat Švyturio g., K. Binkio g., kai jų viena pusė nurikiuota automobiliais, dviem prasilenkti nebeįmanoma“, – pasakoja Lina.

Anot jos, gatvelės tokios siauros, kad pravažiuoti nekliudant šalikelėje stovinčių automobilių – kone aukštasis vairavimo pilotažas.

„Ten važiuojant mane visada išpildavo prakaitas – vos milimetras kitas likdavo tarp mašinų. Nors gatvės neva dviejų eismo juostų, bet realiai plotis vos didesnis nei vienos“, – sako L. Navickaitė.

Lauks ekspertų žodžio

Pasiūlymo, ką daryti, kad bene seniausio mieste daugiabučių mikrorajono siaurose gatvėse išsitektų automobiliai, miesto Savivaldybė laukia iš ekspertų.

Ji paskelbė viešųjų pirkimų konkursą gyvenamojo kvartalo, apriboto Taikos al., Tulpių ir Parko gatvių, saugaus eismo studijai parengti.

Iki kitos savaitės pasiūlymus priimanti Savivaldybė laimėtojui duotų tris mėnesius tokiam darbui atlikti.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, peržiūrėti eismo schemą ankštame Tulpių g. kvartale verčia sudėtinga situacija ir nuolatiniai gyventojų skundai.

„Ten ankšti daugiabučių kiemai ir labai siauros gatvelės. Automobiliai statomi, kur tik vairuotojai randa vietos, eismas chaotiškas, važiuojama į visas puses. Savivaldybė dėl to nuolat gauna skundų. O dar ten veikia ir vaikų darželis“, – sako D. Vadluga.

Mato išeitį

Anot vedėjo, studijos rengėjai, išmatavę automobilių srautus, važiavimo krypčių intensyvumą, pateiks pasiūlymus dėl eismo organizavimo šiame kvartale.

D. Vadluga neatmeta, kad kai kuriose šio gyvenamojo kvartalo gatvėse eismas gali likti tik vienpusis, tačiau papildomų vietų automobiliams įrengti nebūtų galimybės.

„Bet jei atsiras vienpusis eismas, vienoje gatvės pusėje statomi automobiliai nebetrukdytų pravažiuoti“, – sako D. Vadluga.

Vedėjas svarsto, jog pokyčių šis kvartalas galėtų sulaukti dar šiais metais – pagal ekspertų parengtas eismo organizavimo schemas pakaktų įrengti kelio ženklus ir suženklinti gatves.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų