M. GARUCKO nuotr.

Už patiklumą teks atiduoti pensiją

Už patiklumą teks atiduoti pensiją

Pažadais, kad langų meistrai nemokamai prieš žiemą patikrins plastikinius langus, susivilioję senjorai pasijuto apgauti.

Panevėžiečių neįgalių sutuoktinių pora, sulaukusi skambučio iš langus tvarkančios įmonės, patikliai įsileido meistrus, o šie įtikino, kad privalu keisti jau nusidėvėjusias langų gumas. Gavę sąskaitą pensininkai liko šokiruoti – jų prašoma sumokėti kone visą pensiją.

Langų remontu užsiimančios įmonės „Ekovas“ direktorius tvirtina, kad klientai su kainomis buvo supažindinti dar prieš atliekant darbus, tad toks triukšmas esą tėra noras išvengti įsipareigojimų.

Nemokamas tik sūris pelėkautuose

Kaip pasakojo Beržų gatvėje gyvenantis pensininkas Algis, laidiniu telefonu jis sulaukė skambučio iš langų tvarkymu užsiimančios įmonės „Ekovas“. Vadybininkė paaiškino, kad jie siūlo visiškai nemokamą paslaugą – prieš žiemą patikrinti plastikinius langus. Pasak 83-ejų senjoro, abu su žmona jau garbingo amžiaus, ir nors jis pats inžinierius, tačiau sveikata nebe ta, todėl susigundė siūloma nemokama paslauga.

„Nieko blogo nepagalvojome, juk kelis kartus pakartojo, kad langų apžiūra bus nemokama. Su žmona pasitarėme, kad būtų neblogai prieš žiemą patikrinti langų sandarumą. Va ir įklimpom į jų pinkles“, – guodėsi pensininkas.

Atvykęs ir langus apžiūrėjęs meistras šeimininkus įtikino, kad būtina keisti jau nusidėvėjusias langų gumas ir balkono durų rankeną. Truputį daugiau nei valandą panevėžiečių namuose dirbęs meistras pateikė sąskaitą, kurią pamatę pensininkai neteko amo. Už keturių plastikinių langų gumų bei vienos rankenos pakeitimą meistras užsiprašė 244 eurų.

„Išplėšė geras gumas, o vietoje jų įstatė poroloną, apvilktą dermantinu. Kažin, kiek tokios medžiagos laikys. Bet baisiausia, kad prieš pradedant darbus nenurodė jokių kainų. Visa pensija vien už gumučių pakeitimą! Jeigu būtų parodę kainas prieš darant darbus, būtume supratę, kad čia kažkas ne taip“, – pasakojo Algis.

Pasijuto apgauti

Kilus įtarimui, kad iš patiklių senjorų norima pasipelnyti, ponas Algis paskambino į kitą langų gamyba ir tvarkymu užsiimančią įmonę. Jam paaiškino, jog darbų tektų palaukti, tačiau langų gumų  metras kainuoja nuo pusantro iki dviejų eurų, priklausomai nuo pasirinktų medžiagų. Rankena ir jos pakeitimas atsieitų keturis eurus. O įmonės „Ekovas“ pateiktoje sąskaitoje nurodyta, kad rankena kainuoja 14 eurų,  gumos vienas metras – 5,5 euro.

„Toks jausmas, kad visi įkainiai pateikti iš lubų, todėl prieš atliekant darbus ir vengė nurodyti kainas. Negana to, mums aiškino, kad 244 eurai – suma jau su didele nuolaida, nes iš pradžių užsiprašė 300 eurų“, – pasakojo pensininkas.

Kadangi pensijos panevėžiečiai dar nebuvo gavę, sutarė, kad sąskaitą apmokės iki šio mėnesio 15-os dienos. Bet atsitokėję ir sužinoję tikrąją tokių darbų kainą pensininkai pasijuto apgauti. Algis juda tik neįgaliųjų vežimėliu, jo žmona taip pat sunkiai vaikšto, tad paprašė artimųjų pagalbos, kad šie nuvyktų į įmonę ir atsisakytų jos paslaugų. Nors įmonėje buvo parašytas oficialus raštas, kad per prievartą įbruktos langų sandarinimo paslaugos nereikalingos, su pensininkais niekas iš įmonės atstovų nesusisiekė.

„Užvakar į įmonę buvo nuvykusi žmonos sesuo su broliu. Sakė, kad tokių verkiančių močiučių ir senukų kaip mes ten labai daug. Kol kas niekas nei paskambino, nei atvažiavo išsiimti tų brangiųjų gumų“, – sakė senolis.

Į įmonę „Ekovas“ bandė skambinti ir pensininkų anūkas Mindaugas, tačiau su juo niekas net nesileido į kalbas. Pasak Mindaugo, bendrovės vadovas visur tik skelbiasi, koks jis sąžiningas ir kaip nepakliūti ant sukčių kabliuko, tačiau pats elgiasi būtent taip.

„Paskambinau pats, pasakiau, kad būsiu priverstas kreiptis į teismą, bet man atrėžė, kad jo negąsdinčiau, su manimi nebendraus ir padėjo telefono ragelį“, – tokia verslininko pozicija keista Mindaugui.

„Patarimas tik vienas – ypač vyresnio amžiaus žmonės neturėtų skubėti pasirašinėti sutarties.“

A. Šleivys

Galėjo atsisakyti

Susisiekus su bendrovės „Ekovas“ direktoriumi Remigijumi Petkumi, šis paaiškino, kad klientai visuomet supažindinami su darbų kainomis ir, jeigu šios tenkina, pasirašoma darbų atlikimo sutartis, o tik po to atliekami patys darbai. Be to, pasak direktoriaus, šiuo atveju klientai neturėjo pinigų, tad jiems netgi padaryta išimtis – darbai atlikti be avanso, kas paprastai nedaroma. Taip pat sutarta, kad visą sumą galės sumokėti iki rugsėjo 15-osios.

„Rugpjūčio 29-ąją pas juos atvyko mūsų vadybininkas, kuris suteikė konsultaciją. Klientai buvo supažindinti su darbų kainomis ir darbų eiga, ant užsakymo lapo yra jų parašai. O rugpjūčio 31-ąją atlikti darbai, tad dvi dienas jie turėjo galimybę atsisakyti darbų, jeigu šie pasirodė per brangūs“, – kalbėjo R. Petkus.

Anot jo, praėjus dviem savaitėms, kai atėjo laikas mokėti, įmonė sulaukė skundų, neva darbai atlikti per brangiai. R. Petkaus teigimu, tikriausiai taip bandoma išvengti finansinių įsipareigojimų. Jis į pateiktą skundą atsakyti turi per dešimt dienų, tačiau ar tą padarys, dar nežinantis, mat skundą pateikė ne patys klientai, o jų artimieji, kurie neturi jokių įgaliojimų.

„Ant sutarties su kainomis yra klientų parašai, bet kai reikia mokėti, atsirado, kaip aš sakau, advokatai. Tegul neieško kvailių ir nebando pasinaudoti šia situacija. Taip niekas nedaro, juk prieš atvykdami atlikti darbų dar kartą skambinome pasiteirauti, ar jie neapsigalvojo. Bet tik po dviejų savaičių sugalvojo, kad jiems per brangu – neva arba mažinkite kainas, arba skųsimės. Kiekviena įmonė nusistato savo įkainius, tad visą šią situaciją vertinčiau kaip piktnaudžiavimą“, – sakė R. Petkus.

Patarimas – neskubėti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio apskrities skyriaus vedėjas Antanas Šleivys teigė, kad visuomet yra galimybė nepatikusios paslaugos ar prekės atsisakyti per 14 dienų nuo sutarties pasirašymo. Praėjus šiam terminui tą padaryti sudėtingiau – dažniausiai jau tenka teisybės ieškoti teisme.

„Niekada nereikia skubėti pasirašinėti sutarčių. Dažniausiai nukenčia vyresnio amžiaus žmonės, kuriuos gerokai lengviau įtikinti lengva ranka pasirašyti sutartį. Labai svarbu, kad žmonės tokiu atveju nepradelstų keturiolikos dienų termino, kai galima atsisakyti daikto ar paslaugos“, – tvirtino A. Šleivys.

Skundų, kai verslininkai ar prekeiviai savo paslaugas siūlo telefonu ir vėliau atvyksta į namus, pasitaiko gana dažnai. Ypač daug jų dėl išnešiojamosios prekybos, kai senjorai įtikinami pirkti gana brangius, bet visiškai jiems nereikalingus daiktus. Be abejo, atidžiai reikia skaityti ir pasirašomas sutartis. Bent jau prieš kurį laiką daug skundų vartotojų teisių tarnyba sulaukdavo dėl klientams įkyriai brukamų brangių vandens filtrų. Gyventojai būdavo įtikinami, kad jie pasirašo „laikiną“ sutartį – tiesiog pabandyti, jeigu vandens filtras tenkintų jų poreikius, būtų sudaroma jau ilgalaikė sutartis. Vėliau paaiškėdavo, kad „laikina“ sutartis nėra laikina ir jau būdavo praėjęs tam skirtas laikas jos atsisakyti. Arba sutartyje nurodyta, kad jos atsisakius reikia sumokėti netesybas, mokestį už išėmimą ar atvykimą į vietą.

„Patarimas tik vienas – ypač vyresnio amžiaus žmonės neturėtų skubėti pasirašinėti sutarties, tiesiog paprašyti palikti ją ir tuomet ramiai išstudijuoti, pasitarti su vaikais ar jaunesniais kaimynais.  Skaityti reikia labai atidžiai, o jeigu kyla klausimų, pasikonsultuoti su vartotojų teisių tarnyba, ar tokios sutarties sąlygos yra sąžiningos“, – teigė A. Šleivys.

Komentarai

  • Sukciai tie ekovus.anksciau berods kita pavadinima ta imone turejo…db vel sukciaut pradejo.drasiai duokite i teisma ir tikrai laimesite

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų