Šįmet vien per porą mėnesių Savivaldybė jau pričiupo puspenkto šimto pažeidėjų, ne vietoje stačiusių automobilius. P. Židonio nuotr.

Už automobilį ne vietoje – per kišenę

Už automobilį ne vietoje – per kišenę

Panevėžiečių nepakantumas automobilius ne vietoje paliekantiems vairuotojams auga, tačiau pastarųjų sąmoningumas neretai baigiasi egoistišku supratimu – svarbiausia, kad radau, kur pasistatyti arčiau durų.

Vilties gatvės gyventoja Regina sako nesuprantanti, kas nutiko, tačiau visą šią žiemą vakarais nebeįmanoma normaliai pereiti šaligatviu tarp Vilties gatvės 18 ir 20 namų. Jis nuolat užstatytas automobiliais. Šie ant šaligatvio rikiuojami užvažiavus net ne dviem, o visais keturiais ratais.

„Taip elgiasi tikrai ne iš didelės bėdos, kad nėra kur statyti, o iš didelio tingėjimo“, – rėžia senjorė.

Anot jos, automobilį galima palikti ir pačioje Vilties gatvėje visiškai neužvažiuojant ant šaligatvio. Negana to, čia pat įsikūrusi Panevėžio butų ūkio tarnyba su didele automobilių stovėjimo aikštele.

„Net vakarais eidama į parduotuvę toje aikštelėje visada matau bent kelias laisvas vietas. Kas per žmonės, kad iki namų nebegali nueiti 100 metrų“, – sako ji.

Panevėžio butų ūkis tik dalyje aikštelės prašo automobilius palikti nuo 16 valandos iki 7 ryto, tačiau likusioje dalyje leidžiama juos rikiuoti neribotą laiką.

„Galų gale čia ir miesto infrastruktūra. Šaligatvio plytelės nepritaikytos automobilių svoriui ir labai greitai bus sulaužytos. Tada visi dejuosime, kad Savivaldybė netvarko šaligatvių“, – piktinosi panevėžietė.

Ji sako suprantanti, kad Savivaldybės tikrintojai kiekvieno kiemo ir gatvės neapvažiuos, todėl apstatytais šaligatviais nepatenkinti gyventojai ir patys turi netylėti.

„Tikrai turi būti kažkokios ribos“, – piktinosi Regina.

Viso miesto bėda

Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjos Daivos Svirelienės teigimu,
pranešimai apie ant šaligatvių ar žalios vejos rikiuojamus automobilius gaunami kiekvieną dieną. Jie plaukia iš viso miesto: Vilties, Respublikos, Žemaičių, Kniaudiškių, Nemuno ir iš daugelio kitų gatvių. Vedėja pastebi, kad žmonių nepakantumas tokiems pažeidėjams išties išaugęs. Be to, šiais laikais ir platesnės galimybės fiksuoti tokius pažeidimus – pakanka ne vietoje pastatytą automobilį nufotografuoti telefonu.

„Pagal tai, kiek gauname pranešimų, drąsiai galiu sakyti, kad nepakančių pažeidimams panevėžiečių tikrai daugėja. Ar daugėja darančių pažeidimus, įvertinti sunku. Gal jų buvo visą laiką tiek, tik niekas apie tai nepranešdavo?“– mano D. Svirelienė.

Teisės ir viešosios tvarkos skyrius praėjusiais metais už automobilio sustojimą ir stovėjimą neleistinose vietose surašė 1429 protokolus, o šiemet vos per du mėnesius – jau 454. Už tokį pažeidimą gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų, tačiau pirmą kartą pričiuptam pažeidėjui užtenka susimokėti 15 eurų.

Nugali egoizmas

D. Svirelienė atkreipė dėmesį, kad kai kurie automobilių savininkai keistai įsivaizduoja, jog neturėdami kur palikti savo transporto priemonės, gali ją statyti bet kur. Ir paprastai ieško vietos prie pat namų. Neretai viena šeima turi po kelis automobilius ir visus juos stengiasi laikyti kuo arčiau namų, nes taip patogiau – išėjai, sėdai ir važiuoji, nereikia mokėti už saugomą aikštelę ar rūpintis garažu.

„Statant automobilį reiktų galvoti, ar bus patogu kitiems – kaip praeis pėstieji, mamos su vežimėliais, kaip neįgalieji pravažiuos. Iš pažeidėjų pusės tokio požiūrio nėra. Tiesiog sugrūda, sukiša automobilius bet kaip“, – pastebi vedėja.
Anot jos, Vakarų pasaulyje tokie vairuotojai liktų nesuprasti.

„O pas mus vis dar labai egoistiškai žiūrima į savo teises ir ignoruojamas viešas interesas, kurį gina teisės aktai. Visi privalo laikytis Kelių eismo taisyklių ir neturi imti viršų asmeninis, egoistiškas interesas – noriu privažiuoti prie pat namų, o man kažkodėl nesudaryta tokia galimybė“, – sako D. Svirelienė.
Ji įsitikinusi, jog ateityje toks požiūris turės keistis.

„Žmonėms teks perkant būstą mąstyti, kur teisėtai palikti automobilį. Ne vien galvoti, kad prie daugiabučio turi būti tiek vietų, kiek yra gyventojų“, – mano Savivaldybės atstovė.

Savivaldybės darbuotojams pažeidėjai, pripažįsta D. Svirelienė, dažnai drasko akis, kad mieste neužtikrinama pakankamai stovėjimo vietų. Visgi, anot jos, Savivaldybė neprivalo užtikrinti visiems savininkams ir visiems jų automobiliams statymo vietų.

Nauji draudimai

Nuo naujųjų metų įsigaliojo ir nauja Kelių eismo taisyklių nuostata, draudžianti sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Pasak D. Svirelienės, specialių planinių patikrinimų dėl to nedaroma. Kol kas ir pranešimų apie tokius pažeidimus Savivaldybė nėra gavusi.

 

Komentarai

  • Sovietmetyje mašinas laikėme garažuose, dabar stengiamės pastatyti po langais, nors ta mašina važiuojam kada ne kada. Mašinos daugumoj senos, varva tepalai, benzinas. Statykit gi didelėse gatvėse ,ar labai išmandrėjom.? Pavargo akys nuo mašinų, nesimato gamtos, gėlynų .

  • žmones i darbus važiuoja besmegeniai sedintis prie lango nesupranta ko tos masinos stovi kiemuose vakarais.

  • O ką savivaldybė padarė, planuodama erdves ir galvodama apie ateitį? Kiek tie tarybiniai žmonės valdžioje ir galvose, prisitaikė prie „šiandien“? Yra kažkoks planas, skaičiavimas, pvz, kad šeimai du automobiliai tilptų kieme? Gal mieste yra koks požeminis garažas? Gal viename didžiausių šalies miestų, bus daugiaaukštis garažas? Ai tiesa, ekologija pirmiausia – gal viskas jau pritaikyta dviračiams? Visur yra takai, galima privažiuoti, gal ir koks dviračių garažas atsirado kur? Atsakymas paprastas: nieko, nieko ir nieko! Tik bausti, skųsti ir drausti! Pirmenybė yra, kad visur būtų didelis kiemas su metaliniais stulpais, senais medžiais krepšiniu be lankų…ir daug senjorų, kurie galėtų visus skųsti.

  • Bet pas mane yra 6 mašinos,važinėju su viena,o kitos tegul džiugina pensininkus jų palangėj

  • Besmegeniai parkuoja mašinas ant vejos!

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų