P. ŽIDONIO nuotr.

Tyrimas: gyventojai nori parduotuvių ir kitų paslaugų daugiabučiuose

Tyrimas: gyventojai nori parduotuvių ir kitų paslaugų daugiabučiuose

Dauguma Lietuvos gyventojų nori, kad jų daugiabučiuose namuose būtų įrengtos parduotuvės, kepyklėlės, sporto klubai ir klinikos.

Ranka pasiekiamų paslaugų ypatingai pageidauja jaunesni didmiesčių gyventojai, vyresni žmonės regionuose jas vertina kiek atsargiau.

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Omberg group“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad savo name Lietuvos gyventojai labiausiai pageidauja turėti kepyklėles ir parduotuves (25 proc.), didelio populiarumo sulaukė ir sporto klubai (20 proc.) bei klinikos (18 proc.).

14 proc. apklaustųjų pirmajame namo aukšte norėtų rasti grožio paslaugas, dar 11 proc. – kavines, 10 proc. – greito maisto užkandines. Vaikų darželio savo namuose norėtų 9 proc. apklaustųjų.

„Omberg group“ atstovės teigimu, tai, jog galimybe įsikurti pirmuosiuose daugiabučių aukštuose ima domėtis ir biurai, bendradarbiavimo erdvės – dar viena nauja tendencija, galinti užtikrinti patogesnį, šiuolaikinius „darbo iš bet kur“ standartus atitinkantį gyvenimą.

Tiesa, daugiau nei 40 proc. respondentų tyrime sakė, kad savo daugiabutyje nenorėtų jokių paslaugų. Šį atsakymą aktyviausiai rinkosi vyresnio amžiaus žmonės bei regionų gyventojai.

„Komercinių erdvių pirmuosiuose namų aukštuose koncepcija yra naujai atgimusi – sovietinė statyba, kuria ir pasižymi didelė dalis miegamųjų rajonų ne tik Vilniuje, bet ir visoje šalyje, nieko panašaus neturėjo. Tad tai – naujų įpročių formavimas, kurį galbūt ne visi priima iš karto, tačiau jauni žmonės jau akivaizdžiai įvertino“, – sako E. Gudauskienė.

Reprezentatyvus tyrimas atliktas 2023 m. pabaigoje, tyrimo metu apklausta 1011 respondentų, jį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“.

Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų