Turistai Panevėžyje – reti svečiai

Turistai Panevėžyje – reti svečiai

Nors karas Ukrainoje, dėl kurio Lietuvą, kaip netolimą užgrobtos šalies kaimynę, stengiasi aplenkti užsienio turistai, tiesioginės įtakos Panevėžio viešbučių verslui neturi, šiems džiaugsmo vis tiek mažai.

Mat turistų, o tuo labiau poilsiautojų, anot miesto viešbučių savininkų ir jų vadovų, Panevėžys ir taip niekada neprikviesdavo.

Kaip ir iki tol, taip ir dabar pagrindiniai jų klientai – verslo atstovai.

Pandemiją išgyvenusiems Panevėžio viešbučiams dabar tenka atremti naują iššūkį – išlaviruoti tarp klientams dar prieinamos apgyvendinimo kainos ir maisto, energetikos resursų nuolatinio brangimo.

„Situacija tokia, kad viskam brangstant, esame priversti kelti kainas ir mes. Tačiau neramu, kad pakėlus kainas, gali sumažėti svečių“, – svarstė viešbučio „Romantic“ generalinė direktorė Dalia Remeikaitė.

Verslininkė suskaičiavo, kad pastaruoju metu „Romantic“ viešbučiui tiekiamos elektros energijos kaina šoktelėjo puspenkto karto. Neabejotinai brangs ir šildymas, bet tai bus jau šaltojo sezono problema.

„Tikrai bijau ateinančio rudens“, – neslėpė viešbučio valdytoja.

Suvalgo daugiau

Apgyvendinimo kainos šiuo metu jai vienas opiausių klausimų.

„Vadinamaisiais gerais laikais, dar prieš pandemiją, buvome sukūrę nuolaidų sistemą. Deja, dabar jos tenka atsisakyti. Kitaip neišgyventume“, – pripažįsta D. Remeikaitė.

Ji atkreipė dėmesį, kad pastaruoju metu, kai viskas taip sparčiai brangsta, svečiai, o ypač jaunesni, tapo labai valgūs, nesitenkina įprasta porcija, apie patiekalų stalą suka po kelis kartus.

Tai irgi didina apgyvendinimo paslaugos kainą, nes verslas nebeišgali už tą pačią tiekti papildomo maisto kiekio.

Stalus paskutinei vakarienei pernai padengusiems Panevėžio viešbučiams dabar tenka atremti naują iššūkį – išlaviruoti tarp klientams dar prieinamos kainos ir maisto, energetikos resursų nuolatinio brangimo. P. Židonio nuotr.

Nebus traukos – nesulauks turistų

Kad kada nors Panevėžys taptų miestu, į kurį trauktų ne tik verslo atstovai, bet ir turistai bei poilsiautojai, D. Remeikaitė teigė nesitikinti.

Verslininkė apgailestavo, kad, jos nuomone, prisidengdamos demokratija, įvairios interesų grupės žlugdo Panevėžio plėtros projektus.

„Kaip aršiai buvo stengtasi sužlugdyti S. Eidrigevičiaus menų centro kūrimą ir jo pastatymą. Per tą laiką statybos nusitempė, negana to, jos neįtikėtinai išbrango, tad dabar statybininkai, o ir pats miestas susiduria su didžiule problema“, – apgailestavo D. Remeikaitė.

O juk susidomėję šio menų centro ekspozicijomis kitų šalių žmonės – potencialūs miesto viešbučių svečiai. Kol miestas neturės S. Eidrigevičiaus menų centro, nebus ir jų.

Dabar „Romantic“ viešbutyje dažniausi klientai – į Panevėžį atvykstantys sportininkai bei verslo atstovai. Pastarųjų nemažai sulaukiama iš Skandinavijos, Vokietijos, Lenkijos.

Bijo išbaidyti svečius

„Klientų tikrai turime, bet taip žymiai pakilus, o ir toliau tebekylant energijos, maisto, paslaugų, o ir kitoms kainoms, esame priversti apgyvendinimo viešbutyje kainas kelti ir mes. Neramu, kad kainas pakėlę tiek, jog dirbtume pelningai, galime apskritai nebesulaukti klientų“, – kalbėjo Panevėžio centre įsikūrusio „Conviva“ viešbučio vadovas Dainius Kisielius.

Verslininkas sako kol kas nesiskundžiantis svečių srautais: nors jų nebesulaukiama iš Lietuvai nedraugiškų šalių – Baltarusijos bei Rusijos, tačiau apsistoja verslo reikalais į Panevėžį atvykstantieji iš Vakarų Europos.

„Kadangi pas mus Panevėžyje viešbučių kainos bent du kartus mažesnės nei Vilniuje, o juolab mažesnės nei kitose Vakarų Europos šalyse, mus vakariečiai ir renkasi“, – pastebi D. Kisielius.

Apgyvendinimo paslaugos įkainius, pasak D. Kisieliaus, labiausiai diktuoja atlyginimai darbuotojams bei mokesčiai valstybei ir komunaliniai mokesčiai, o šie nuolat didėja.

„Mes kainas pakėlėme tik simboliškai, euru kitu“, – patikino viešbučio vadovas.

Sunkmetį neslepia patiriantis ir dar vieno Panevėžio viešbučio „Verslo klasė“ savininkas Aurimas Niprikas.

Tačiau į kalbas apie išgyvenimą jis nesileido.

Tikisi pelningos vasaros

O štai ekonominės klasės viešbučio „Pervaža“ vadovė Meda Maceikienė tvirtina, jog šis išgyvena atgimimą.

„Kaip diena nuo nakties, taip dabartinė „Pervažos“ veikla skiriasi nuo tos, kaip ji gyvavo prieš porą metų. Klientų turime apsčiai, taip pat yra užsakymų į priekį – tikimės pelningos vasaros“, – pabrėžė viešbučio vadovė.

Apgyvendinimo kainas „Pervaža“ suskubo pakelti pirmoji mieste, dar nuo sausio 1-osios.

M. Maceikienė tikina, jog klientai dėl jų net nesidera, o tuo labiau nepriekaištauja.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų