Nors daugiabučių kiemuose automobilių aikštelės užgrūstos, visgi tik septyni namai panoro, Savivaldybei paremiant finansiškai, jas pasiplatinti.

Trūksta vietos – trūksta ir iniciatyvos

Trūksta vietos – trūksta ir iniciatyvos

 

Statistikos duomenimis, Panevėžyje dabar važinėja tiek automobilių, kad visų jų po vieną užtektų kas antram miesto gyventojui. Tokiai prabangai dar sovietmečiu įrengtos daugiabučių namų aikštelės tapo akivaizdžiai per ankštos. Tačiau po gero dešimtmečio lėšų aikštelių plėtrai pagaliau suradusios Panevėžio savivaldybės pasiūlymas sudomino tik kelias bendrijas.

„Regitros“ duomenimis, Panevėžyje šiuo metu registruota apie 45 tūkst. lengvųjų automobilių. Pastaruosius trejus metus šis skaičius vos mažėjo (2017 – 47,2 tūkst., 2018 – 48,9 tūkst.), tačiau net ir tokios tendencijos byloja, kad Aukštaitijos sostinės gyventojai tikrai ratuoti.

Naujus metus Panevėžys pradėjo turėdamas 85 878 gyventojų. Taigi vidutiniškai kas antras turi po vieną lengvąją mašiną. Toks mobilumas panevėžiečius džiugina, tačiau kur statyti ratuotą turtą?

Antai Tulpių gatvės daugiabučių namų kvartalo daugelyje automobilių stovėjimo aikštelių yra tik apie 20 vietų, o šalia jų esančiuose namuose – po šimtą butų ir dar daugiau jų gyventojų.

„Statome, kur tik randame vietos: ir gatvėje, ir prie vaikų darželio, ir prie gyvenamųjų namų kiemų. Neseniai sulaukiau baudos – esu gana sąžininga vairuotoja, tad puoliau aiškintis, kas nutiko. Pasirodo, buvau apskųsta Savivaldybei, nes vienu ratu užvažiavau ant krepšinio aikštelės, kuri taip pat užbarikaduojama mašinomis. Atvyko viešosios tvarkos inspektoriai, rado pažeidimą ir už tą vieną ratą ant krepšinio aikštelės paskyrė nuobaudą“, – pasakojo Tulpių gatvės gyventoja Saulė.

Atbaido ilgas kelias

Panevėžio savivaldybė pernai kvietė daugiabučių namų bendrijas teikti paraiškas, tvarkyti būtinus dokumentus ir su Savivaldybės finansine parama pasididinti, rekonstruoti savo automobilių stovėjimo aikšteles.

Tokią pagalbą paskutinį kartą Panevėžio valdžia gyventojams siūlė tik 2007 metais. Tuomet iš miesto biudžeto bendrijoms siūlyta 50 proc. aikštelėms tvarkyti reikalingos sumos.

Statistikos duomenimis, Panevėžyje dabar važinėja tiek automobilių, kad visų jų po vieną užtektų kas antram miesto gyventojui.

„2008 metais mūsų siūlyta parama pasinaudojo tik kelios bendrijos. Po ilgos pertraukos pernai vėl atsirado galimybė padėti gyventojams susitvarkyti daugiabučių namų aikšteles, bet vėl sulaukėme tik septynių paraiškų. Nors Savivaldybė sutiko kompensuoti iki 70 proc. aikštelei sutvarkyti reikalingos pinigų sumos, bendrijos baidosi didelio darbo rengiant projektus, nuomos būdu perimant valstybinės žemės nuosavybę, ruošiant dokumentaciją. Vien paraiškos neužtenka, gal todėl toks menkas susidomėjimas“, – svarsto Infrastruktūros skyriaus specialistė Loreta Babilauskienė.

Septyni pionieriai

Rekonstruoti aikšteles su savivaldybės parama šiemet panoro Beržų g. 33-iojo, Beržų g. 35-ojo, J. Basanavičiaus g. 66-ojo, Žemaičių g. 25-ojo, Tulpių g. 20-ojo, Kniaudiškių g. 39-ojo ir Kniaudiškių g. 45-ojo namo bendrijos. Jos jau pervedė į miesto biudžetą ne mažiau nei 30 proc. apskaičiuotos sąmatos dalį.
Savivaldybė apskaičiavo, jog septynias aikšteles rekonstruoti kainuos 94 950 eurų. 2020 m. miesto biudžete šiems darbams turės būti numatyta 70 proc. apskaičiuotos sumos, tai yra 66 465 eurai. Kitą dalį turės prisidėti pačios namų bendrijos.

Projektas dėl lėšų iš miesto biudžeto skyrimo artimiausiu metu bus svarstomas Savivaldybės tarybos posėdyje.

Vienintelė galima kliūtis, kuri, pasak Savivaldybės specialistų, galėtų sukliudyti ar užvilkinti aikštelių įrengimą daugiabučių namų kiemuose, tai viešieji pirkimai. Kiltų didelių sunkumų, jei neatsirastų, kas už apskaičiuotą sumą sutiktų atlikti darbus.

Visi nesutilps

Visų septynių daugiabučių bendrijų vadovai jau laukia, kada jų aikštelės taps patogesnės. Net tris paraiškas dėl siūlomos Savivaldybės paramos dar pernai pateikė Valdas Bedalis, atstovaujantis Beržų g. 33-iojo, 35-ojo ir J. Basanavičiaus g. 66-ojo namų bendrijoms.

„Prieštaravimų dėl aikštelės rekonstrukcijos buvo, bet tam yra Bendrijų įstatymas, kuris viską sustatė į vietas. Gyventojų susirinkimuose nuspręsta tvarkytis“, – teigė trijų bendrijų pirmininkas.

Jo vadovaujamuose namuose gyvena daug jaunimo, kuriems reikalinga daugiau vietos automobiliams.

„Ir po rekonstrukcijos sutalpinsime tik dviejų laiptinių automobilius, o dar keturios laiptinės ieškosis vietos kitur. Bet dabar svarbiausia kiemus išasfaltuoti, sužymėti stovėjimo vietas, kad būtų tvarkinga ir modernu“, – apie lūkesčius pasakojo V. Bedalis.

Karas tarp kaimynų

Karingai savo automobilių aikštelę įrengia Tulpių g. 20-ojo namo bendrija. Čia dauguma kaimynų nusprendė, kad paprastos įvažos šimtui butų nebeužtena ir reikia daugiau vietos mašinoms. Visgi atsirado būrelis gyventojų, kurie pasiruošę kryžiaus kelius nueiti, kad tokio patogumo nebūtų.

Policiją, prokuratūrą ir kitas tarnybas pasiekė oficialus skundas, neva Tulpių g. 20 namo bendrijos pirmininkas buldozeriu stumia automobilių aikštelės projektą ir nepaiso kitų nuomonės.

„Dar kartą noriu savo kaimynams pasakyti, kad aikštelę įrengiu ne aš, o bendrija. Jau priduoti visi dokumentai, paraiška ir laukiame finansavimo. Bus tikrai patogiau, nesineš purvas į namus“, – teigė bendrijos pirmininkas Algimantas Rudys.

Ši bendrija nusprendė 40 proc. prisidėti prie savo sumanymui reikalingų lėšų. Kai kurie butai jiems apskaičiuotas įmokas iš karto susimokėjo, kai kurie pageidavo tą daryti dalimis.

„Po 10 eurų kas mėnesį visus metus – tokias įmokas dengia išsimokėtinai norėję mokėti kaimynai. Tačiau yra tokių, kurie visai nenorėjo mokėti ir jiems gresia antstoliai, nes įstatymų reikia laikytis. Bendrija nusprendė įrengti aikštelę ir toks sprendimas galioja visiems. Jei ir neturi automobilio, tai nereiškia, kad kada nors tavo butui nereikės vietos kieme“, – aiškino A. Rudys.

Daugiabučio planai – turėti 550 kv. m asfaltuotą, tvarkingą aikštelę. Apskaičiuota, kad jai reikės daugiau nei 30 tūkst eurų, patys gyventojai iš šios sumos apmokės 12 tūkst. eurų.

Neatsigina svetimų

Besidžiaugdami tikriausiai jau šiemet atsirasiančiomis naujomis automobilių aikštelėmis pirmininkai turi ir blogą nuojautą, kad taps kitų namų įkaitais. Vis dar daug kiemų taip ir neturės savo ratams vietos, o Panevėžyje tai vienoje, tai kitoje gatvės atkarpoje uždraudžiant automobiliams stovėti, kelios rekonstruotos aikštelės sulauks daugiau nepageidautinų svečių.

Taip jau nutiko F. Vaitkaus g. 3 namo kieme. Čia bendrija seniai įsirengė ne vieną, o visas tris automobilių stovėjimo aikšteles ir, jei ne prašalaičiai, dar turėtų bent dešimt laisvų vietų savo transportui.

„Mes gal prieš 15 metų savo lėšomis įsirengėme aikšteles, dvi jų laikinos, iki šiol tik pažvyruotos. Sulaukę tinkamo laiko, rodosi, 2007-aisiais, gavome ir Savivaldybės paramą tiems darbams. Tačiau atsirado kita bėda – nebeatsiginame kaimyninių namų gyventojų, jie ne tik užima mūsų automobilių vietas, bet mašinas palieka ir ant žaliosios vejos ar tiesiai po langais“, – piktinasi F. Vaitkaus g. daugiabučio namo bendrijos pirmininkas Alfredas Juodokas.

Anksčiau, anot jo, bent Savivaldybės viešosios tvarkos specialistai tokius pažeidėjus tramdydavo, o dabar pirmininkas savo kieme kontrolės pasigenda.

Be to, A. Juodoko nuomone, reikėtų dar labiau aktyvinti daugiabučių namų aikštelių rekonstrukciją, kad visi turėtų vietos savose teritorijose.

„Aikštelių problemos mieste nesibaigs, kol iniciatyvos nesiims tiek pirmininkai, tiek Savivaldybė. Paplatinti kiemą automobiliams nėra toks didelis rūpestis – jei nėra galimybės ar trūksta lėšų, juk galima laikinas aikšteles įsirengti. Čia tik pirmininkų noro ir pastangų reikia. Savivaldybė turėtų juos skatinti imtis tokio darbo, nes jos žemėje kol kas ir stovi tie namai“, – įsitikinęs A. Juodokas.

Panevėžio miesto statinių naudotojų sąraše dabar yra 758 daugiabučiai namai, dalis jų apskritai neturi automobilių stovėjimo aikštelių.

Komentarai

  • viešosios tvarkos inspektoriai galetu kokia 5-6 val ryto apsilankyti visai neseniai kapitaliskai suremontuotoje Molainiu gatveje – rastu VISUS katik paklotus naujutelaicius saligatvius negailestingai uzstatytus automobiliais. Klausimelis – po keleriu metu tie saligatviai bus sugadinti?

    • Atsakyti
    • Senas pirdyla turbut is darbo ar pensijos grizti diena tai kitu vargai akis bado

      • o cia pirddius-nachalas uzgiedojo [jei esi ubagelis ir neigali ipirkt budeles gyvenimui su auto aikstele sliauziok pescias

      • to PO – as gyvenu nuosavame name ir automobili parkuoju ant savo zemes, uz kuria pats ir susimokejau. Tu gi, parkuoji automobili ant visu miestieciu, tame tarpe ir mano, pinigais suremontuoto saligatvio! Ir dar dristi cypaut!

        • Atsakyti
  • Geriausias proceso paspartinimas – išrašyti baudas už automobilio laikymą ant žaliosios vejos. Gavę po kelias baudas, greit patys pareikalaus rekonstrukcijos. Ir pinigų atsiras ir t.t.

  • Melagiai norinčių yra daugiau bet pinigų neturite taip ir pasakykite kiek tą saldų mela klausysimės opijumas liaudžiai.

  • TYLOS, senis nori tylos su savo storais pijokais bendrininkais. LAKA, RUKO KONTRABANDA, SPROGDINA BUTE. POLICIJOS PRIESAI.

    • Atsakyti
  • Savivaldybės vietoje visai uždrausčiau automobilių aikštelių plėtrą. Negi mūsų kompaktiškas miestas turi virsti garažu po atviru dangumi? Susisiekimas čia puikus – važinėja autobusai, nenorit – pirkitės dviračius, vaikščiokite – ne tokie nutukę būsit ir sporto klubams mažiau išleisit.

  • baisu,kur pažiūrėsi vien garažai po atviru dangumi,grėsmė,kad neliks žalių vejų,mat vietoj jų bus asfaltas,kai kurie vairuotojai atvažiavę į vidinio kiemo garažą,įjungtus variklius palieka pusvalandžiui ar daugiau ir į būtus per langus lenda išmetamosios dujos,pagalvokim,ar išeitis garažai kiemuose kai virš 30 mašinų parkuojasi prie kokių 3 laiptinių

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (9)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų