Kategorijoje „Gamta“ – A. Repšio taip pat dronu daryta buvusio SSRS karinio poligono nuotrauka. Šioji vieta iki galo neišminuota, gamta nepaliečiama, o dronai dažnai praranda ryšį.

Tarp spaudos fotografijos geriausiųjų – panevėžiečiai

Tarp spaudos fotografijos geriausiųjų – panevėžiečiai

Gilias fotografijos tradicijas turinčio Panevėžio fotomeno grandų pavardės vėl – tarp šalies geriausiųjų. Jau devynioliktus metus rengiamo konkurso „Lietuvos spaudos fotografija“ komisija į „Auksinio kadro“ apdovanojimui nominuotų nuotraukų sąrašą atrinko panevėžiečių Andriaus Repšio bei Stasio Povilaičio darbus.

Kategorijose „Gyvenimas“ tarp geriausiųjų patekusioje A. Repšio fotografijoje užfiksuota poilsio Turkijos kurorte akimirka, kai skėčiai apsaugo ne tik nuo saulės, bet ir užtikrina privatumą nuo smalsaus drono žvilgsnio.
Kategorijoje „Gamta“ – A. Repšio taip pat dronu daryta buvusio SSRS karinio
poligono nuotrauka. Šioji vieta iki galo neišminuota, gamta nepaliečiama, o dronai dažnai praranda ryšį.

Portretų grupėje tarp pretenduojančiųjų į „Auksinį kadrą“ pateko S. Povilaičio fotografija iš tarptautinių galiūnų varžybų. Joje užfiksuota akimirka, kai pasaulio rąstų kėlimo čempionate rungties nugalėtoją iš Australijos sveikina jo draugė.

Komisijos dėmesį atkreipė dar vienas unikalus panevėžiečio projektas. Į fotopasakojimų kategoriją atrinktas A. Repšio reportažas, kokio Lietuvoje dar niekas nėra išpildęs. Drono fotografiją pamėgęs menininkas pastaruosius metus iš aukštai stebėjo pašaliniams uždarą įkalinimo įstaigų gyvenimą.

„Savos kalėjimo taisyklės – gyva legenda, bet jų su tokiu gyvenimu nesusidūręs beveik ir nesuprasi. Antai fotografuojant kalinius iš pradžių į akis krito, kad išėję į kiemą jie, po vieną, po du ir tris, nuolat vaikšto nuo sienos iki sienos – tai trunka gana ilgai“, – „Sekundei“ pasakojo fotografas.

Vėliau menininkas išsiaiškino, kad taip nuteistieji „muša praliotus“. „Jei kalinys nedirba arba jo užtarnautas statusas to neleidžia, jis sportuoja arba nieko neveikia. O kur tada dėti susikaupusią energiją? Tada ir „muša praliotus“ – tai reiškia eiti nepereinant kitam kelio ir nesekant kažkam iš paskos. Ši sena kalėjimo tradicija laisvam, tuo labiau jaunam žmogui nėra žinoma“, – fotografavimo subtilybes atskleidė A. Repšys.

Dar labiau jį nustebino vieną dieną per droną pamatytas vaizdas, kai kalėjimo kiemas atrodė kaip paplūdimys karštą vasaros dieną. Lauke netvarkingai stovėjo daug daiktų, geležinės lovos, o ant jų gulėjo pusnuogiai vyrai. Paaiškėjo, jog tai toli gražu ne poilsis, o atliekama patalpų dezinfekcija. Menininko akiai ši akimirka pasirodė neįtikėtinai įdomi. „Todėl niekad ir neprašydavau man pranešti, kai kalėjime bus kažkas naujo, netikėto. Kas man keista – jiems įprastas dienos režimas“, – sako išskirtinio projekto autorius.

Daug nuotraukų darytos, kai kaliniai sportuoja, žaidžia krepšinį, bendrauja prie stalų lauke, o kai kurie tiesiog ilsisi savo prižiūrėtuose daržuose. Nelaisve visiškai nekvepia ir A. Repšio pagauta ramybės minutėlė su Panevėžio pataisos namų moterimi, ramiai vartančia laikraštį šalia gėlių darželio.

Portretų grupėje tarp pretenduojančiųjų į „Auksinį kadrą“ pateko S. Povilaičio fotografija iš tarptautinių galiūnų varžybų. Joje užfiksuota akimirka, kai pasaulio rąstų kėlimo čempionate rungties nugalėtoją iš Australijos sveikina jo draugė.

Kategorijose „Gyvenimas“ tarp geriausiųjų patekusioje A. Repšio fotografijoje užfiksuota poilsio Turkijos kurorte akimirka, kai skėčiai apsaugo ne tik nuo saulės bet ir užtikrina privatumą nuo smalsaus drono žvilgsnio.

Devynioliktą kartą surengtame konkurse panevėžietis fotomenininkas nėra naujokas – S. Povilaičio darbai nuolat atsiduria tarp geriausiųjų.

Konkursą „Lietuvos spaudos fotografija 2020“ organizuoja Lietuvos žurnalistų sąjunga, Nacionalinė žurnalistų kūrėjų asociacija ir Lietuvos spaudos fotografų klubas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų