Nuo eismo taisyklių nepaisančių vairuotojų Liepų al. gyventojai bando gintis miesto valdžios prašydami šioje vietoje sumažinti leistiną greitį arba gatvę paskelbti gyvenamąja zona. M. Garucko nuotr.

Sukilo dėl pavojingos sankryžos

Sukilo dėl pavojingos sankryžos

 

Panevėžio šiaurinės dalies gyventojai lyg blogi pranašai grūmoja: vieną dieną Vilties gatvės ir Liepų alėjos sankryžoje nutiks kažkas baisaus. Nors prieš pusmetį čia sustatyti pirmumo ženklai, vairuotojai ir pėstieji dažnai vadovaujasi savomis eismo taisyklėmis.

Į Savivaldybę vienas po kito plūsta gyventojų prašymai imtis saugumo priemonių: Liepų al. paskelbti gyvenamąja zona arba priešais avaringą sankryžą bent jau įrengti greičio ribojimo kalnelius.

Vilties g. ir Liepų alėjos sankryža pažymėta ne viena nelaime. Prieš keletą metų šioje vietoje avariją sukėlė ir vienas Seimo narys, nepastebėjęs duoti kelią įspėjančio ženklo ir iš šalutinės Vilties g. įlėkęs į sankryža važiuojantį automobilį.

Policija šios vietos į juodųjų dėmių sąrašą traukti neskuba. Mat eismo įvykiuose kol kas pavyksta išvengti baisių pasekmių – kol kas daugiausia jie neįskaitiniai. Tačiau vietos gyventojai vis garsiau kalba, kad čia galima sulaukti tragedijos.

Liepų alėjos atkarpoje nuo Vilties g. iki Marijonų g. yra keturios įvažos į didelius kiemus, kuriuos riboja po kelis daugiabučius. Išvažiuojant iš jų į Liepų alėją, matomumą itin apsunkina gatvės pakraštyje nuolat išrikiuoti automobiliai. Ta pati problema ir bandant iš Vilties g. įvažiuoti į sankryžą su pagrindine Liepų al. gatve.

„Reikia pusę mašinos į sankryžą iškišti, kad pamatytum, ar niekas neatvažiuoja“, – apie seną mikrorajono bėdą sako Liepų al. 13A daugiabučio namo bendrijos pirmininkas Vladimiras Chankinas.

Ženklai nesustabdo

Pirmumui kelyje pažymėti dar pernai sankryžoje buvo sustatyti kelio ženklai. Liepų alėja tapo pagrindinė, o Vilties – šalutinė gatvė. Nepaisant to, dažnai vairuotojai iš Vilties g. per sankryžą lekia pirmi.

„Čia tikriausiai vis dar suveikia žmogiškasis faktorius, žmonės pražiopso kelio ženklus ir pažeidžia pirmumo teisę“, – mano V. Chankinas.

Jo paties jaunystėje, dar sovietmečiu, šioje sankryžoje eismą reguliuodavo šviesoforas. Nors jo signalas degdavo tik geltonai, mašinas tai pristabdydavo važiuoti atidžiau.

Grąžinti šviesoforą V. Chankinas ir jo kaimynai Savivaldybės neprašo. Anot jų, užtektų greitį apriboti iki 30 km per valandą arba gatvę pažymėti gyvenamąja zona. Dabar Liepų al. pavojingoje atkarpoje greitis leistinas iki 50 km per valandą.

Padėtį, pasak panevėžiečių, sunkina ir tai, kad Liepų al., netoli sankryžos su Vilties gatve, prieš kurį laiką panaikinta pėsčiųjų perėja. Todėl vaikai ar senyvi žmonės dabar gatvę kerta bet kaip ir dažnai net neįvertina atlekiančių mašinų keliamo pavojaus.

Pamokė eismo taisyklių

Panevėžio miesto savivaldybė gyventojams nerimą keliančios sankryžos problemas sprendžia nebe pirmą kartą. Į jų raštą dėl greičio apribojimo Liepų alėjoje atsakiusio Savivaldybės administracijos direktoriaus Rimanto Paužos teigimu, Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės neleidžia nepagrįstai naudoti kelio ženklų, kurie draustų ar apribotų eismą. Liepų alėja, valdininkų akimis, nėra laikoma avaringa ir joje gyventojų prašomų ribojimų statyti neketinama. Maža to, pagalbos prašantiems gyventojams direktorius raštu priminė Kelių eismo taisyklių reikalavimą, jog vairuotojai privalo važiuoti neviršydami leistino greičio.

„Taisykles mes ir patys žinome, galėjo nesivarginti rašydami. Bet ar jas tikrai žino tie, kurie Liepų al. laksto kaip be galvų?“ – stebisi atsakymą iš Savivaldybės gavę žmonės.

Rankų nenuleidžia

Vis dėlto gyventojai nežada nuleisti rankų. Prieš savaitę Savivaldybei dabar jau Vilties g. 26 namo žmonės įteikė prašymą priešais Vilties g. ir Liepų al. sankryžą bent įrengti greičio ribojimo kalnelius.

„Jei kažkas netiki, kad šitoje sankryžoje nuolatos daužomi automobiliai, gali sumontuoti vaizdo stebėjimo kamerą – nustebs pamatę, kas čia vyksta“, – sako priešais sankryžą esančio Vilties g. 26 namo pirmininkė Virgilija Timochina.

Ji tvirtina, kad iš Vilties g. įvažiuoti į Liepų al. gerokai sudėtingiau nei bet kurioje kitoje miesto sankryžoje. Mat ties pat sankryža stovi prekybos centras – prie jo automobiliai Liepų al. kelkraštyje išrikiuojami iki pat sankryžos.

„Per tuos automobilius pamatyti Liepų al. atlekiančio automobilio neįmanoma. O dar baisiau, kai vaizdą užstoja į prekybos centrą prekes atvežę vilkikai. Važiuojant pagrindine Liepų al. irgi niekada negali žinoti, ar kas staiga neiššoks iš Vilties g., – per sustatytus automobilius visiškai nematyti, kas už jų vyksta. Kas prisiims atsakomybę, jei vieną kartą čia įvyks mirtina nelaimė? Negi Savivaldybei taip neįkandamai brangu bent jau įrengti tuos greičio kalnelius, kad vairuotojai nori nenori prieš sankryžą pristabdytų?“ – sako V. Timochina.

Daugiabučio bendrijos pirmininkė iš Savivaldybės sulaukė patikinimo, kad iki kovo numatyta surengti Saugaus eismo komisijos posėdį ir ją pasikviesti.

Ne pavojingesnė už kitas

Direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna kol kas mano, kad eismo saugumui šioje vietoje pakanka pernai sankryžoje įrengtų pirmumą žyminčių ženklų. Tikėtina, anot jo, kad įrengus kalnelius priešais Liepų al. ir Vilties g. sankryžą, jau po pusmečio iš to paties mikrorajono ateitų prašymas juos išlyginti.

„Liepų alėja ir Vilties gatvė yra D kategorijos (surenkama gatvė), vairuotojų ir pėsčiųjų srautai nėra tokie intensyvūs, greitis per daug neviršijamas. Tad kalneliai ir kitos papildomos priemonės būtų perteklinės – užtenka ir dabar esančių ženklų“, – neabejoja pavaduotojas.

Liepų alėją paskelbti gyvenamąja zona, T. Juknos manymu, vargu ar būtų logiška, nes tai pats miesto centras, o greta gatvės įrengti pėsčiųjų takai.

Ir Liepų alėjoje panaikintos pėsčių perėjos nesiruošiama sugrąžinti motyvuojant, jog čia nėra intensyvaus gyventojų srauto.

„Pėsčiųjų perėjose daugiausia avarijų ir nutinka – žmonės nežiūri nei į atvažiuojančias mašinas, nei į gatvę, mato juostas ir eina pirmyn. O Liepų alėją pereiti reikia, kaip liepia Kelių eismo taisyklės“ – aiškino T. Jukna.

Anot jo, Vilties gatvės ir Liepų alėjos sankryža nėra niekuo baisesnė nei visos kitos Panevėžyje.

„Kiekvieną savaite vieną ar du kartus renkamės į posėdžius dėl eismo saugumo mieste. Įvairias problemas sprendžiame, naujus projektus žiūrime po kelias valandas. Panevėžiečiams gatvės ir jų aplinka – itin aktualus dalykas. Sulaukiame be galo daug prašymų, skundų. Vieni iš tiesų priverčia atkreipti dėmesį į situaciją, kiti, kaip pastarasis, nėra tikslingi“, – sakė T. Jukna.

Komentarai

  • Kas per valdžios stilius? Jai piliečiai aiškina, kad jaučiasi blogai, nurodo konkrečias priežastis, siūlo įvairius variantus, kaip spręsti problemą, o valdžia – ką atsako? Gi, atrodo, kad kalbasi su „savais“: „JUMS TIK TAIP ATRODO, BRANGIEJI, IŠ TIKRŲJŲ VISKAS YRA NE TAIP! “
    Išeina, kad piliečiai tėra durniukai, kuriems tik vaidenasi visokie pavojai, kurių nėra. Tik mašinos daužosi viena į kitą, o važiuodamas pagal taisykles pagrindine gatve, pristabdai ir kaip zuikis dairaisi „o jeigu šalutine asas atvažiuoja?“ Pats per laimę likau tik liudytoju, o ne invalidu ar lavonu, kai automobilis po susitrenkimo iš sankryžos lėkė į žmones prie parduotuvės durų. Gerai, kad išrikiuotos kitos mašinos sulaikė atskrendančią nelaimę. Ne gyventojams spręsti pasirodo – gera jiems ar bloga, o žirafai, kuriai iš aukštai matosi geriau. Tačiau jos ir ausys aukštai – šauk iš apačios nešaukęs, pasakoja tik kas pačiai matosi…

    • Atsakyti
  • „Pėsčiųjų perėjose daugiausia avarijų ir nutinka – žmonės nežiūri nei į atvažiuojančias mašinas, nei į gatvę, mato juostas ir eina pirmyn. O Liepų alėją pereiti reikia, kaip liepia Kelių eismo taisyklės“ – aiškino T. Jukna“.
    Jeigu ką, mes žinome, kur dar yra perėjų. Tai jeigu jos tokios pavojingos – pirmyn!

  • Laikykitės KET ir viskas bus gerai.

    • Oi, Stase Stase, tikra esi Stasė… Visosstasės net už stalo laikosi KET ir viskas būna gerai!

Rodyti visus komentarus (4)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų