Tulpių g. mikrorajono gyventojams išsigelbėjimu esančią „Kalnapilio“ arenos aikštelę numatyta apmokestinti – nemokamai joje automobilį bus galima palikti tik nuo 22 val. iki 10 val. G. Kartano nuotr.

Su automobiliu – daugiau rūpesčių

Su automobiliu – daugiau rūpesčių

Ieškodama, kaip miesto centrą ir traukos vietas išvaduoti nuo automobilių spūsčių, Panevėžio miesto savivaldybė jau nuo šio pavasario apmokestins dar per aštuonis šimtus stovėjimo vietų.

Už stovėjimą dabar plačiau teks atverti piniginę ne tik centrinėse miesto gatvėse, bet ir prie gydymo įstaigų A. Jakšto bei Ramygalos gatvėse, atvykusiesiems į „Kalnapilio“ arenos aikštelę ar net prie maisto prekių parduotuvių.

Negana to, keičiasi ir įkainiai – raudonojoje zonoje už valandą jau teks mokėti ne įprastus 30, o 60 centų.

Visgi panevėžiečiai piktinasi ne brangstančiu stovėjimu, o kad iš daugiabučių gyventojų atimama galimybę nemokamai palikti automobilius arčiau namų.

Nemokamo išsigelbėjimo neliks

Tulpių mikrorajone, viename iš Nemuno gatvės dvylikaaukščių gyvenančiam Romui prieš Naujuosius pasiekusi žinia, kad Savivaldybė ketina apmokestinti „Kalnapilio“ arenos automobilių aikštelę, buvo kaip perkūnas iš giedro dangaus. Mat ši aikštelė yra daugelio Tulpių mikrorajono ratuotų gyventojų išsigelbėjimas.

„Jei namo grįžti kiek vėliau po darbo valandų, kieme rasti vietą automobiliui – kaip laimėti loterijoje. Mūsų dvylikaaukščiui – vos kelios vietos automobiliui, gretimas šimto butų penkiaaukštis išvis aikštelės neturi. Kur gyventojams tuos automobilius dėti, juk į balkoną nenusineši“, – ironizavo vyras.

Anot jo, kiemuose ne visuomet yra galimybė tokią aikštelę įsirengti. Bet didžiausias stabdis – senyvo amžiaus kaimynai, gailintys ne tik pinigų tokiai infrastruktūrai, bet ir nenorintys aukoti žaliųjų plotų.

„Arenos aikštelė buvo tikras išsigelbėjimas. Dar suprasčiau, jei ji būtų apmokestinta tik darbo valandomis, o dabar net ir savaitgaliais, ir vakarais. Kas jai nutiks, jeigu gyventojai čia paliks automobilius vakare?“ – piktinosi Romas.

Rasti vietos prie Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikos – kone laimės dalykas, tad apmokestinusi kone šimtą vietų A. Jakšto gatvėje, Savivaldybė tikisi, kad ši problema sušvelnės. G. Kartano nuotr.

Pasistatyti kainuos

Pokyčių pajus ne tik Tulpių mikrorajono gyventojai, bet ir gyvenantieji centrinėje miesto dalyje. Dar šį mėnesį Savivaldybės tarybos posėdyje bus svarstomas klausimas dėl kelių šimtų vietų apmokestinimo.

Planuojama apmokestinti tris dešimtis vietų turinčią automobilių stovėjimo aikštelę J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių kampe, prie „Norfos“ parduotuvės.

Mokama bus ir atkarpa nuo Vasario 16-osios iki P. Puzino g., ten įrengta apie šimtas stovėjimo vietų.

Pakratyti piniginę veikiausiai teks ir kitose centrinėse miesto vietose: V. Kudirkos gatvėje prie Užimtumo tarnybos, Nepriklausomybės aikštėje ir jos prieigose, Panevėžio Bataliono gatvėje bei Vasario 16-osios gatvėje prie Panevėžio rajono savivaldybės.

Nuo pavasario planuojama apmokestinti ir stovėjimą A. Jakšto gatvėje nuo Liepų al. iki Smėlynės g., įskaitant automobilių stovėjimo aikšteles prie pat poliklinikos bei R. Sargūno sporto gimnazijos. Čia iš viso numatyta apmokestinti apie šimtą stovėjimo vietų.

Naujos mokamos vietos atsiranda ir Ramygalos gatvės pradžioje nuo Vilniaus g. iki Katedros g. bei prie Respublikinės Panevėžio ligoninės Infekcinių ligų klinikos.

Raudona ir žalia

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Ina Urbonavičienė teigė, kad šie pokyčiai turėtų įsigalioti nuo kovo 1-osios.

Motyvuojama, jog Panevėžio centras ir gydymo įstaigų prieigos tiesiog dūsta nuo automobilių. O naujų transporto priemonių stovėjimo vietų statyba yra brangi ir dažnai nesuderinama su esama infrastruktūra.

„Jei kursime miestą automobiliams, tai ir turėsime tokį miestą, jeigu kursime žmonėms, turėsime ir orą kokybiškesnį, ir nereikės ratų sukti aplink, ieškant vietos, kur pasistatyti automobilį. Tikimės, kad šios priemonės padės sumažinti automobilių srautus. Visame pasaulyje jie valdomi apmokestinant stovėjimą, mūsų miestas nėra išimtis“, – teigė I. Urbonavičienė.

Šiuo metu Panevėžyje įrengti 45 laiko apskaitos automatai ir apmokestintos 1200 automobilių stovėjimo vietų.

Projekte numatyta papildomai apmokestinti beveik 900 vietų.

Jos bus suskirstytos į dvi zonas: žaliąją, kur kaip ir įprastai už valandą stovėjimo reikės mokėti po 30 centų, ir raudonąją, kur stovėjimas kainuos dvigubai brangiau – 60 centų. Tiesa, mokėti bus galima ne už valandą, o kas dvidešimt minučių.

Daugiausia mokėti teks centrinėje miesto dalyje.

Papildomai Savivaldybei tai nekainuos – į parkomatų plėtrą investuos paslaugos teikėjas – bendrovė „Panevėžio būstas“. Jie ketina papildomai įsigyti tik penkis papildomus parkomatus, mat kai kurios apmokestintos vietos bus šalia jau dabar mokamų.

„Apmokestinamos yra tos vietos, kur didžiausias automobilių srautas ir kur yra būtinybė žmonėms pasistatyti automobilį, bet nerandama vietų“, – sako I. Urbonavičienė.

Apmokestintos bus ir kitos vietos, kurios paprastai gelbėdavo tuos, kurie ieškodavo nemokamų vietų centrinėje miesto dalyje. Už stovėjimą dabar teks mokėti net ir šioje aikštelėje prie maisto prekių parduotuvės. P. Židonio nuotr.

Arenos aikštelė nekainuos tik naktį

Anot I. Urbonavičienės, dėl tos pačios priežasties numatyta apmokestinti ir stovėjimą „Kalnapilio“ arenos aikštelėje. Jos, statytos kartu su arena, pagrindinė funkcija – aptarnauti atvykusiuosius į arenoje vykstančius renginius, tačiau pastaruoju metu pasipylė skundai, kad dalis transporto priemonių ten nejudinamos mėnesius.

„Kadangi buvo gauta nusiskundimų, teko priimti sprendimą apmokestinti aikštelę ir taip sudaryti galimybę joje automobilius palikti atvykusiesiems į renginius. Stovėjimas joje bus nemokamas nuo 22 iki 10 val. ryto“, – kalbėjo I. Urbonavičienė.

Tulpių mikrorajono gyventojams siūloma automobilius palikti buvusio policijos komisariato automobilių stovėjimo vietose ir galvoti apie aikštelių plėtrą daugiabučių kiemuose.

„Turint automobilį reikia galvoti, kur jį palikti. Manome, kad mokestis už stovėjimą tikrai nėra didelis. Pavyzdžiui, metinis bilietas žaliojoje zonoje kainuos 203 eurus, mėnesiui tai būtų apie 17 eurų“, – skaičiuoja I. Urbonavičienė.

Daugiabučiams siūlo išeitį

Apmokestinus dar daugiau vietų, didelė tikimybė, kad nenorintieji mokėti už stovėjimą bandys automobilius grūsti į ir taip ankštus daugiabučių kiemus.

Specialistės teigimu, centre gyvenantieji turi dvi išeitis – arba plėsti savo automobilių aikšteles, arba kreiptis į Savivaldybę, kad ir jų daugiabučio kiemas būtų apmokestintas. Tuomet gyventojams būtų išduodami lengvatiniai leidimai, o prašalaičiams nebeliktų jokio tikslo automobilių rikiuoti svetimame kieme.

„Ar šie pokyčiai pasiteisins, parodys laikas. Bet kokiu atveju Panevėžyje automobilių stovėjimas kainuos pigiausiai iš didžiųjų miestų. Atvykusieji iš kitų miestų stebisi mūsų kainomis. Net Šiauliai jau turi tris zonas – 90, 60 ir 30 centų už valandą, o Vilniuje svarstoma kai kuriose vietose stovėjimą apmokestinti ir penkiais eurais už valandą“, – teigė I. Urbonavičienė.

 

 

Komentarai

  • seniai to reikėjo, o tai dabar kai kur kiemuose ar gatvėse autosavartynai

    • Atsakyti
  • seniai to reikėjo, nes dabar pilna „numestų“ ir mėnesių mėnesiais riogsančių auto

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų