P. Židonio nuotr.

Stotelių elektromobiliams laukia apgultis

Stotelių elektromobiliams laukia apgultis

Skaitytojo pasiūlyta tema

Nors elektromobilių įkrovimo stotelės Panevėžyje dygsta viena po kitos, jomis besinaudojantys vairuotojai gali likti it musę kandę.

Infrastruktūra dėl grožio

„Turiu elektromobilį ir būtų labai patogu jį įkrauti Ramygalos gatvėje, kur įrengta įkrovos stotelė. Ji netoli darbo, nereikėtų toli palikti mašinos. Bet nuo vasaros ta stotelė tik dėl grožio“, – piktinosi panevėžietis Aurimas.

Ties Ramygalos ir Vilniaus gatvių sankirta įrengta vidutinės galios prieiga elektra varomų automobilių vairuotojai negali naudotis dar nuo liepos.

„Jei Savivaldybė pastato tokią įrangą, turėtų ja ir rūpintis. Kam stovi turtas nenaudojamas, gal taip mažiau išlaidų miestui? Negi taip iš taupumo?“ – svarsto vairuotojas.

„Šiomis dienomis ryšys su gamintojų įmone nutrūko, gal jos darbuotojai išėjo kalėdinių atostogų.“
A. Šatas

Jis ir pats teigia ne kartą skambinęs į Panevėžio savivaldybę, prašydamas atkreipti dėmesį į sugedusią infrastruktūrą. Tačiau visi skambučiai baigdavosi neaiškiais pasiteisinimais ir pažadais stotelę sutvarkyti.

„Pirmus kartus Savivaldybėje net atsakingas specialistas nežinojo, kur ta sugedusi stotelė stovi. Turėjau ją parodyti. Tai argi čia ūkiškumas?“– piktinasi Aurimas.

Šiuo metu Panevėžyje įrengta 13-ika įkrovos stotelių elektromobiliams. Iš jų tik trys didesnės galios.

Vien Aukštaitijos sostinėje elektra varomų automobilių jau yra registruota 140.

Dingo gamintojai

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistas Arvydas Šatas patikino, kad stotelės problema Ramygalos gatvėje žinoma. Anot jo, šis reikalas kol kas vis dar derinamas su gamintojais.

„Sutriko aparato valdymas. Aiškinomės su gamintojais, kas galėjo nutikti. Bandysime keisti biometrinę kortelę, kuri kaupia duomenis. Bet šiomis dienomis ryšys su gamintojų įmone nutrūko, gal jos darbuotojai išėjo kalėdinių atostogų. Nauja kortelė užsakyta, laukiame“, – aiškino Savivaldybės atstovas.

Pasak A. Šato, įkrovos stotelės veiklą tikimasi atnaujinti jau po Naujųjų.

Kitąmet Savivaldybė ruošia daugiau patogumo elektromobilių vairuotojams. Alternatyviųjų degalų įstatymas šalies savivaldybes prispyrė iki 2022 m. sausio 1-osios parengti naujus savo elektromobilumo infrastruktūros planus.

Jau netrukus Panevėžyje planuojama įrengti dar 5 naujas automobilių įkrovos prieigas mieste. O per ateinančius aštuonerius metus Aukštaitijos sostinėje turės atsirasti dar 60 naujų tokių stotelių.

Ties Ramygalos ir Vilniaus gatvių sankirta įrengta vidutinės galios prieiga elektra varomų automobilių vairuotojai negali naudotis dar nuo liepos. P. Židonio nuotr.

Nemokamai – ne amžinai

Šiuo metu Panevėžio viešosiose vietose yra 13 stotelių elektromobiliams. Dalis jų Savivaldybės, kai kurios privačios, kurias didesnėse aikštelėse įsirengusios parduotuvės, viešbutis.

„Iki 2030 m. planuojama tokių prieigų tinklą mieste papildyti dar keliomis dešimtimis stotelių“, – sako A. Šatas.

Dabar esančios dvi didelio galingumo stotelės pačiame Panevėžio centre, anot jo, beveik nuolat užimtos ir tai rodo, kad tokia įranga reikalinga tiek tranzitiniam transportui, tiek patiems panevėžiečiams.

Dar viena didelės galios stotelė stovi Tinklų gatvėje įmonės „Harju Electer“ kieme.

Lapkričio 1-osios duomenimis, panevėžiečiai važinėjo 140 įvairių markių elektromobiliais.

Įkrovos stotelių plėtros projektą praeitame posėdyje patvirtino miesto Taryba. Pagal naująjį planą miesto centre kai kuriose gatvėse atsiras ir po dvi, ir net po tris stoteles.

Kol kas Savivaldybė nekalba apie prieigų elektromobiliams apmokestinimą vartotojams. Visgi A. Šatas neneigia, kad toks komfortas amžinai nebus nemokamas.

Visos trys 2019 m. statytos didelės galios stotelės su privedimu Savivaldybei atsiėjo apie 90 tūkst. eurų. Paramą tokiai įrangai tada skyrė Europos Sąjunga. Todėl miestas įsipareigojo 5 metus jas eksploatuoti gyventojams nemokamai.

Tačiau pačiai Savivaldybei tris stoteles išlaikyti kainuoja apie 10 tūkst. eurų per metus.

Vidutinės galios prieigos įrengtos, pasak specialisto, pagal kitus projektus ir finansavimo šaltinius.

Smarkiai padaugės

Visoje Lietuvoje per ateinančius trejus metus įkrovos vietų elektromobiliams turėtų padaugėti daugiau kaip dešimteriopai. Tai valstybę daryti skatina ES žaliojo kurso ir darnaus judumo tikslai.

Dabar Lietuvoje yra 360 stotelių elektromobiliams. Iki 2024-ųjų pabaigos jų planuojama jau apie 3960, iki 2027 m. pabaigos – daugiau kaip 7000.

Tam iš įvairių finansavimo šaltinių planuojama atseikėti apie 70 mln. eurų.

„Regitros“ duomenimis, gruodį Lietuvoje važinėjo 4489 elektra varomi automobiliai. Per šiuos metus iki žiemos naujai registruota 2062 tokios priemonės, 871 iš jų nauja.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų