Laukti autobuso – be suoliuko ir užuovėjos

Laukti autobuso – be suoliuko ir užuovėjos

Skaitytojo pasiūlyta tema

Jau ne pirmą mėnesį iš Kniaudiškių mikrorajono į Konsultacijų polikliniką A. Jakšto gatve kursuojantis autobusas 1E – išsigelbėjimas automobilio neturintiems ir sunkiai vaikštantiems panevėžiečiams. Maždaug kas pusvalandį kursuojantis autobusas priveža prie pat gydymo įstaigos. Keleiviai dėkingi už tokį patogumą, tačiau piktinasi, kodėl nepagalvota apie stotelės įrengimą. Tam reikia labai nedaug – bent suoliuko.

Prisėsti – ant šaligatvio

Kaip pasakojo savo pavardės nenorėjusi viešinti senjorė Paulina, iš Ateities gatvės į Konsultacijų polikliniką ji važiuoja dviem autobusais: 10-uoju pasiekia Statybininkų gatvę, o iš ten – specialiu maršrutu ir A. Jakšto gatvėje esančią polikliniką. Nors tiesioginis autobusas ją gali atvežti prie ligoninės Smėlynės gatvėje, tačiau sunkiai vaikštančiam žmogui ir toks atstumas – sunkiai įveikiamas.

„Smėlynės gatve daugiau autobusų važiuoja, bet bėda, kad dabar Respublikinės Panevėžio ligoninės kiemas užrakintas. Tenka apeiti didžiulį ratą iki Konsultacijų poliklinikos. Todėl sunkiau vaikštantys žmonės ir renkasi tą naująjį maršrutą. Nors nuo jo stotelės dar reikia apie šešias dešimtis metrų nueiti iki poliklinikos, bet vis tiek tai ne toks baisus atstumas“, – pasakojo Paulina.

Ne viskas apgalvota

Antradienio pavakare ji taip pat atvyko į Konsultacijų polikliniką naujuoju maršrutu. Autobusas čia kursuoja maždaug kas pusvalandį. Sveikam žmogui tiek palaukti nesunku, bet senjorams ar neįgaliesiems – jau iššūkis. Mat stotelėje – nė vieno suoliuko. Prisėsti galima nebent ant šaligatvio.

„Pati laukiau autobuso. Saulė taip užkepino, kad maniau, jog griūsiu, o atsisėsti nėra kur. Autobuso laukė šeši žmonės, ir visi su lazdelėmis ar ramentais. Nenorime nieko įmantraus, tik paprasto suoliuko. Nors galbūt reikėtų pagalvoti ir apie stotelę su stogeliu, kad ir nuo lietaus ar sniego būtų galima apsisaugoti“, – kalbėjo senjorė.

„Tikimės vienu metu įdiegti ir elektroninį bilietą, ir atnaujinti mieste esančias autobusų stoteles.“

G. Šileika

Ją nustebino ir tai, kad į gydymo įstaigą kursuoja nedidelis, bet gana aukštas autobusas. Anot Paulinos, sveikam žmogui palypėti vos tris laiptelius į autobusą – vieni juokai, bet kai kojos jau nebeklauso, tie trys laipteliai tampa maratonu su kliūtimis. Be to, tokiais autobusais mamos su kūdikiais vežimėliuose taip pat negali keliauti.

„Maršrutas į Konsultacijų polikliniką labai reikalingas, bet liūdna, kad nebuvo apgalvota viskas iki galo. Reikia suprasti, kad šiuo autobusu dažniausiai važiuoja ligoti ar senyvo amžiaus žmonės“, – kalbėjo Paulina.

Į Konsultacijų polikliniką nauju maršrutu keliaujantys panevėžiečiai stebisi, kodėl autobusų stotelėje nėra jokio suoliuko. P. Židonio nuotr.

Ieškos kitų autobusų

Panevėžio autobusų parko bendrovės direktorius Arnoldas Gražys teigė, kad kol kas autobuso 1E maršrutas yra eksperimentinis. Bent jau iki rudens bus stebimi keleivių srautai, o tuomet sprendžiama, koks galėtų būti reisų dažnumas.

„Kol kas stebime situaciją, laukiame keleivių atsiliepimų, ar toks maršrutas yra reikalingas, ką reikia tobulinti. Vasarą keleivių srautai mieste gerokai mažesni, todėl tikroji situacija paaiškės tik rudenį, bet ir dabar keliaujančiųjų šiuo maršrutu tikrai yra“, – sakė A. Gražys.

Autobusų parko direktoriaus teigimu, jeigu reisas bus rentabilus ir miestiečiams reikalingas, tuomet bus svarstoma įsigyti nedidelių žemagrindžių autobusų, pritaikytų tokioms siauroms gatvėms. Šiuo metu turimi 10 ar 12 metrų ilgio žemagrindžiai autobusai negali saugiai pervažiuoti siaura ir automobilių pristatyta A. Jakšto gatve.

„Jeigu maršrutas liktų visam laikui, svarstome įsigyti žemagrindį mažą autobusą, pritaikytą važiuoti labai siauromis ar automobilių pristatytomis gatvėmis. Jeigu maršrutas liks, jį tikrai bus galima tobulinti“, – žada A. Gražys.

Gatvė neliečiama

Viešosios įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ vadovas Giedrius Šileika aiškino, kad A. Jakšto gatvėje įrengiant autobusų stotelę pirmiausia stengtasi, kad ji būtų saugi. Be to, norėjosi kuo greičiau paleisti naująjį maršrutą, sudėlioti grafikus. Jeigu poreikis bus didesnis ir greitu metu žmonės nebetilps į autobusą, bus sprendžiama dėl maršruto tankinimo. Tokiu atveju gerokai sutrumpėtų autobuso laukimo laikas. Galbūt bus svarstoma autobusą paleisti abiem kryptimis. O įrengti autobusų stotelę šioje vietoje, pasak G. Šileikos, pernelyg sudėtinga. A. Jakšto gatvė buvo rekonstruota pasinaudojant europine parama, tad bent penkerius metus negalimos jokios rekonstrukcijos.

„Visa gatvė atnaujinta iš Europos Sąjungos lėšų pagal visus naujausius saugumo standartus, tad negalima nieko platinti, ardyti ar kaip kitaip rekonstruoti. Kiekvienas centimetras yra suderintas ir nieko kardinaliai negalime pakeisti. Bet turėsime ieškoti galimybių, kaip pastatyti bent minimalistinį suoliuką“, – kalbėjo G. Šileika.

Panevėžio savivaldybė ruošia projektą, kad visame mieste būtų atnaujintos autobusų stotelės – numatyta įrengti naujus paviljonus, kai kuriose stotelėse atsiras elektroniniai ekranai. P. Židonio nuotr.

Atnaujins stoteles

G. Šileikos teigimu, ir kitur mieste yra autobusų stotelių, kur neįmanoma įrengti suoliuko. Dažniausiai taip yra todėl, kad šalia einantis šaligatvis per siauras. Panevėžio savivaldybė ruošia projektą, kad visame mieste būtų atnaujintos autobusų stotelės – numatyta įrengti visai naujus paviljonus. Kai kuriose stotelėse atsiras elektroniniai ekranai, kuriuose bus galima matyti, po kiek laiko ir koks autobusas atvyks.

„Ir tai bus ne tolimoje ateityje, o jau labai greitai – jau prasidėję realūs darbai ta linkme. Tikimės vienu metu įdiegti ir elektroninį bilietą, ir atnaujinti mieste esančias autobusų stoteles“, – pasakojo G. Šileika.

Iki šiol dar nėra atnaujinti visi per karantiną sumažinti autobusų reisai. Birželį naujų papildomų reisų numatyta 16 ir 4 maršrutų autobusų. Taip pat nauji maršrutai dėliojami ir į vakarinį miesto rajoną, kur įsikūrę didieji prekybos centrai.

„Nuostoliai per karantiną dėl pustuščių autobusų tikrai dideli, tad taip drastiškai atnaujinti visų maršrutų negalime. Stebime keleivių judėjimo poreikius. Iš vienos pusės, žmonės mums skambina ir piktinasi, kad autobusai važiuoja tušti, kad švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai, o kiti skundžiasi, kad negali iš darbo parvykti į namus, nors realiai tuo autobusu tik tas vienas žmogus ir važiuoja. Tad tenka laviruoti“, – sakė G. Šileika.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų