Naujoji autobusų stotis suprojektuota pietinėje Savanorių a. dalyje. P. Židonio nuotr.

Stočiai statybininkų ieškos ir užsienyje

Stočiai statybininkų ieškos ir užsienyje

Panevėžys neatsisako ambicijų turėti modernią stotį su požemine automobilių stovėjimo aikštele, o netoliese – ir naujos statybos daugiabutį su tarnybiniais butais. Tokiems planams išpildyti šiuo metu paskelbti nauji viešųjų pirkimų konkursai.

Panevėžiečiai juokauja, kad miesto autobusų stoties, kuriai vis žadamas renesansas dėl augančių statybos išlaidų nutolsta kaip miražas, nebeverta tvarkyti – tokia autentiška vieta likusi kone vienintelė Lietuvoje.

Netgi sklando idėja, jog galbūt reikėtų galvoti ne apie naują stotį, o kaip pritraukti turistų į tokį sovietmečio paveldą.

Visgi miesto Savivaldybė neatsisako ambicijų turėti modernią stotį su požemine automobilių stovėjimo aikštele, o netoliese – ir naujos statybos daugiabutį su tarnybiniais butais.

Tokiems planams išpildyti šiuo metu paskelbti nauji viešųjų pirkimų konkursai.

Viliamasi šįkart jau sulaukti laimėtojo – autobusų stoties rangos darbų pirkimas pirmą kartą skelbiamas tarptautiniu mastu.

Nespėja paskui augančias kainas

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, įgyvendinti autobusų konversijos projektą būtina. Taip vienu šūviu miestas nušautų du zuikius – panevėžiečiai turėtų ne tik naują stotį, bet ir didžiausią mieste požeminę aikštelę, kuri galėtų būti ir priedanga karo atveju.

Autobusų stoties sutvarkymo konkursas skelbiamas jau bene aštuntą kartą. Vos prieš mėnesį pasibaigęs paskutinis vėl buvo nevaisingas – kaip ir ankstesniais kartais, potencialūs rangovai pasiūlė per dideles kainas.

Anot administracijos vadovo, Savivaldybė būtų linkusi mokėti ir brangiau, tačiau jai rankas suriša viešųjų pirkimų įstatymų raidė. Kokią kainą Savivaldybė galėtų mokėti, apskaičiuojama vertinant prieš tai buvusių pirkimų pasiūlymus.

„Jeigu mes iš karto būtume galėję padidinti sumą, gal jau būtume turėję rangovus. Dėl sparčios infliacijos nebeveikia ta tvarka, kuri puikiai veikdavo iki šiol. Jei anksčiau infliacija siekdavo 5 proc., po poros mėnesių ta kaina padidėdavo saikingai. Dabar po poros mėnesių, kai tenka plėšti vokus, kaina būna didesnė dešimtimis procentų, nei pasiūlyta per praėjusius pirkimus“, – aiškino T. Jukna.

Savanorių aikštei suprojektuotas visiškai naujas veidas. P. Židonio nuotr.

Savanorių aikštei suprojektuotas visiškai naujas veidas. P. Židonio nuotr.

Perkopė penkis milijonus

Kiek Savivaldybė sutikusi pakelti kainą už stoties pastatymą, administracijos direktorius teigė negalintis atskleisti. Tačiau šįkart jau skelbiamas tarptautinis autobusų stoties sutvarkymo konkursas. Pasak direktoriaus, pagal viešųjų pirkimų taisykles tokį galima skelbti tuomet, kai bendra projekto vertė perkopia penkis milijonus eurų.

T. Jukna viliasi, kad augant projekto sumai, atsiras daugiau didžiųjų rinkos žaidėjų. Paprastai didžiosios statybų bendrovės imasi tik didelių ir įdomesnių darbų, kurie įgyvendinami laiku.

„Pasakyti, kiek turėsime pasiūlymų, labai sudėtinga, tai būtų aklas taikymas. Bet tikimės, kad kainai didėjant atsiras didesnių rangovų, kurie susidomės šiuo projektu. Tokiu atveju gali ateiti kompanija, pajėgi per pusantrų metų įgyvendinti tokį projektą ir atiduoti naujos stoties raktus“, – tikisi T. Jukna.

Be to, esant tokiam ekonominiam neapibrėžtumui, Savivaldybė į sutartį yra įtraukusi punktą, kad sąmatą galima perskaičiuoti atsižvelgiant į augančią infliaciją.

Šiuo atveju dar labiau palengvintos sąlygos dažnesnei indeksacijai. Tikimasi, kad tai taip pat padės pritraukti rangovų.

„Visada reikia turėti vilčių, kad konkursas įvyks. Liepos viduryje bus plėšiami vokai ir matysime, kiek sulaukta dalyvių. Kadangi dabar tai tarptautinis pirkimas, jam buvo skirtas dvigubai ilgesnis laikas pasiruošti“, – sakė T. Jukna.

Gelbėtų karo atveju

Pasak administracijos direktoriaus, autobusų stoties ir jos prieigų sutvarkymo konkursas šiuo metu yra prioritetinis klausimas.

Laukti ar net stoties statybas nukelti geresniems laikams, anot T. Juknos, būtų blogas sprendimas. Taip pat, jo nuomone, neprotingas žingsnis būtų supaprastinti projektą atsisakant požeminės automobilių stovėjimo aikštelės, nors tai padėtų sutaupyti.

„Reikia nepamiršti, kad tai ne tik stotis, bet ir labai svarbi vieta – požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Šiuo metu tai labai svarbus objektas – ne tik kaip aikštelė, bet ir priedangos statinys esant ekstremaliai situacijai ar karo grėsmės atveju. Statant tokias aikšteles reikia numatyti, o kas būtų, jeigu“,– atkreipė dėmesį T. Jukna.

Iš naujesnės statybos statinių tokia priedanga karo grėsmės atveju būtų požeminiai rūsiai „Cido“ arenoje ir naujai statomo SEMC požeminė aikštelė.

Po autobusų stotimi suprojektuota požeminė 88 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis, taip pat dviračių saugyklomis.

„Bet kaip daryti nenorime. Ne kasmet imamasi tokių projektų, todėl reikia elgtis protingai“, – pabrėžė direktorius.

Moderni stotis

Savivaldybė žada, kad kartu su nauja stotimi miesto centre atsirastų ne tik požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija.

Savanorių aikštės pietinėje dalyje, šiuo metu užsodintoje alyvomis, suplanuotos naujos stoties pastatas bus netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadais. Viduje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, 50 kv. m kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, kitos patalpos.

Stotyje atsiras šiuolaikiška keleivių informavimo sistema: informaciniai ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, stotyje veiks ir savitarnos terminalas.

Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir senąjį jos pastatą, o esamą peroną paversti žaliąja poilsio zona.

Laukia daugiabučio projektuotojų

Savivaldybės planuose – visiškai kitoks ne tik autobusų stoties, bet ir jos prieigų vaizdas.

Dabartinės stoties pašonėje, kadaise stūksojusių kioskų vietoje, numatytas naujas daugiabutis.

„Kažko atsisakius, tektų pertvarkyti visus projektus, keisti statybos leidimus. Visą penkerių metų darbą tektų išmesti į šiukšlių dėžę“, – pabrėžė T. Jukna.

Šiuo metu paskelbtas daugiabučio projektavimo konkursas.

Keturių aukštų pastato su mansarda pirmuosiuose aukštuose įsikurtų Socialinių reikalų skyrius, o viršutiniuose apsigyventų į miestą atvykstantys dirbti trūkstami specialistai – pedagogai, medikai, menininkai ir kiti.

Savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjo Sauliaus Glinskio teigimu, pernai skelbto konkurso metu pasiūlymai net nebuvo vertinami, nes neatitiko istorinės dalies specialiojo plano reikalavimų.

Todėl šiemet pasiūlymams pateikti duotas gerokai ilgesnis laikas – jų laukiama iki pat rugsėjo. Dalyviai galės pretenduoti į piniginius prizus: I vietos laimėtojui numatyta įteikti 3 000 eurų, II vietos – 2 000 eurų ir III vietos – 1 000 eurų premijas.

„Atsižvelgiant į kylančias kainas, pakėlėme ir projekto pirkimo kainą. Jeigu šįkart pavyks išrinkti laimėtoją, bus galima pradėti ieškoti rangovų“, – sakė S. Glinskis.

Buvusių kioskų vietoje numatytas keturių aukštų daugiabutis. P. Židonio nuotr.

Buvusių kioskų vietoje numatytas keturių aukštų daugiabutis. P. Židonio nuotr.

Grąža biudžetui

Kiek pareikalaus centrinės miesto dalies sutvarkymas, direktorius nesiryžta prognozuoti.

Tikimasi pasinaudoti Europos Sąjungos fondais ir projektais. Kita vertus, pasak T. Juknos, jeigu daugiau bus sumokama rangovams, tikėtina, daugiau gaus ir darbuotojai, tad gyventojų pajamų mokestis sugrįš į biudžetą.

„Lengviausia būtų nieko nedaryti. Bet kuo daugiau mokame, tuo daugiau sugrįžta į biudžetą, tad ir tos augančios projektų kainos nėra tokios baisios. Ieškosime įvairių finansavimo šaltinių. O kas ieško, tas randa“, – optimistiškai nusiteikęs direktorius.

Komentarai

  • Jeigu būtų buvęs priimtas sprendimas statyti autobusų stotį autobusų parko teritorijoje , kaip siūlė prieš kelioliką metų grupė piliečių su P. priekyje , senai turėtume naują stotį . Bet , kadangi , tačiau suveikė principai , nekurie žaidė žaidimą ,,kas gudresnis “ , turim ką turim , t.y. nė colio į priekį . P. Tomo demgogija jau girdėta nekartą ir kitais klausimais , tik šįkart prie jos priderino karo tematiką .

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų